Nema sutra, prošo RAF - Kratki
Home      Vijesti      Kratki      Nema sutra, prošo RAF

Nema sutra, prošo RAF

Još smo pod dojmom i glave su nam teške, pa smo izvukli par kapitalaca iz RAF-ovskog jezera. Meet Skamfak, Bora, Grossman Digital i BG dvojac.

p.h. 27.03.2006 0 komentara

Nema sutra, prošo RAF

Uz riječi filmskog hipno - gurua, dra. Protića 'Nema sutra, danas ništa bilo nikad nije' zaključit ćemo ovogodišnju priču o RAF-u. Dakle, avršio je i 5. RAF. Iz revijskog generalštaba nam javljaju da je broj gledatelja u odnosu na prošlu godinu udvostručen. Dakle 6000 gledatelja je odgledalo oko tristotinjak filmova iz 9 zemalja. Prebrojavanje glasova i proglašenje najboljih, nažalost, još nije gotovo, pa ćemo konačne rezultate pričekati još tjedan dana.

U moru filmova koje smo odgledali, i onih koje nismo, teško je izdvojiti favorite. Veliko iznenađenje ovogodišnje Revije bila je svakako utoračka sekcija 18+ u kojoj smo mogli dotaći samu treš esenciju, a u kojoj je tu večer svakako briljirao Sven Skamina - Skamfak u čak tri filma. U minijaturi 'Park', taj je popularni zagrebački multitalent dotakao događaje iz lokalnog alko kvarta u kojima su publiku zagolicali prizori raspjevane alkoholizirane bakice te malih Roma koji spremno pružaju svoje alatke na uvid pokazavši nam da ipak na svijetu postoje stvari koje su pornićkije od porna samog.

Sven Skamina - Skamfak

U filmu 'Jaki ljudi', Hopkins, Skamina, Zeba i Crni demonstrirali su publici uz jak autoironijski odmak što znači biti jak muškarac u Hrvatskoj danas, a sudeći prema reakcijama publike, i odjek je bio snažan (iako se na RAF-u nikad ne zna jesu li to na snazi prijateljske veze, ili stvarna kvaliteta). Muški dio publike je iste večeri razgalila i premijera spota za 'Ružnu djevojku' Lollobrigide Vedrana Maslovara i ekipe iz Osijeka jer se u istom na 2 sekunde ukazuju dojke liderice popularnog ženskog dua.

Bore Lee je u četvrtak promovirao svoj najnoviji i dosad najozbiljniji film 'Sravnjeni sa zemljom' koji je publiku doslovce zapalio. Iako su u Borinom novom uratku prisutni svi elementi koje mora imati kvalitetni akcijski blockbuster, tj. nepokolebljivi junak, erotična žena i nunčake, obrat iz sreće u nesreću koji je ovaj put zadesio Boru (ubilo mu lijepu suprugu Valeriju i otelo nejakog sina Dina), nije nas mogao prisiliti da film odgledamo do kraja.

Vitomir Kaučić, Vinopiri

Srijeda je na trešnjevačko platno izbacila i jedan specijal – 'Vinopire: Blutvajnšpricar sagu' slovenskog trešera Vitomira Kaučića. Taj prvi slovenski horror soap koji dolazi s Grossman Digital Festivala prikazan je bez titlova, a s obzirom da likovi pričaju na njemačkom i slovenskom dijalektu, bilo ga je doista teško pratiti. U nešto mirnijoj atmosferi odgledali smo predstavljanje istog festivala na Kafi s RAF-om u Booksi. Vidjeli smo film Blaža Slane 'Slaba Mati', koji je pobijedio u kategoriji kratkog filma na Grossmanu 2005., te pronjuškali po liku i djelu Siniše Dugonjića, redatelja 'Žura živih mrtvaca' koji stiže s istog festivala.

U Booksi smo saznali da je spomenuta ljutomerska manifestacija nastala 2005. na stoti rođendan prvog slovenskog filma, kratkog dokumentarca Karela Grossmana 'Na domaćem vrtu', te da okuplja prvenstveno treš horror ekipu koja se bori za glavnu nagradu, 'Hudog mačka'. Festival se nadaleko pročuo po nekoliko zanimljivosti. Osim što se Ljutomer vodi kao mjesto nastanka prvog filma na Balkanu, za vrijeme festivala organizatori (ekipa 'Plana 9') zapošljavaju gostujuće redatelje u cameo ulogama, pa ih ubijaju uz mnogo krvi. Dosad su ubili Paula Spurriera ('Phii', Tajland, 2005.) i autora prvog češkog zombie filma Mareka Dobesa ('Choking Hazard', Češka, 2004), a navodno je u Ljutomeru kod Karela Grossmana gostovao i sam Fritz Lang.

Siniša Dugonjić i Siniša Jelovac

U magli dima i standardnom RAF-ovskom bunilu za oko su nam zapela dva živopisna mladića iz Beograda koje na ovogodišnjoj reviji niste mogli ne primijetiti. Radi se o Siniši Dugonjiću, gorenavedenom treš horror autoru i njegovom menadžeru iz sjene, glavnom glumcu, pisaru bez olovke i vampiru Siniši Jelovcu s kojim smo malo proćaskali o filmu i životu općenito.

Siniša se, kaže, za treš opredijelio slijedeći liniju svojih omiljenih redatelja: Johna Watersa, Williama Castlea ('Strait Jacket'), Waltera Hilla ('The Warriors', 'Tales from the Crypt'), Ji Woon Kima ('Quiet Family'), Davida Cronenberga i Paula Verhoevena. Dosad je snimio nekoliko manje zapaženih uradaka, a sa 'Žurom živih mrtvaca' je ostvario i prvi veći uspjeh zahvaljujući Grossman Digital festivalu na koji je stigao nakon što je na punk koncertu u Sloveniji upoznao Tomaža, jednog od organizatora. 'Danas u Beogradu svi snimaju treš horrore. Izađeš na ulicu i snimaš, ali pravi majstor uvijek nađe svoj festival', kaže Siniša, i dodaje kako mu je sljedeći pothvat snimiti komediju za koju već priprema scenarij. Njegov je menadžer i pisar, pak, strastveni proučavatelj blokova (novobeogradskih zgrada), pa će na tom polju uskoro možda zaživjeti i jedna dokumentarna suradnja.

'Bilo bi zanimljivo da mi snimimo dokumentarac o Novom Zagrebu, a vi da snimite film o Novom Beogradu, rekoše njih dvojica i odoše na vlak.

Komentari

Nema komentara.