11. Motovun na pola puta - Dugometražni
Home      Vijesti      Dugometražni      11. Motovun na pola puta

11. Motovun na pola puta

Iza sedam gora i Jadranskog mora na istarskom brežuljku ugnijezdio se Motovun - festivalska meka za filmofile, avanturiste, ali i pozere.

s.p. 30.07.2009 0 komentara

11. Motovun na pola puta

Unatoč zloduhoj recesiji, 'Brdo filmova' nakon jubilarnog 10. izdanja nije osiromašeno, te osim novog ruha propelera, ovogodišnji Motovun predstavlja finsku kinematografiju i puno nezavisnih filmova.

Motovunski propeleri zavrtjeli su se već izjutra i pokrenuli 'Pohlepu' Ericha Von Stroheima, kao prvog od čak 65 filmova koji će biti prikazani u pet dana. Vrući srpanjski dan obilježili su veseli kamperi koji su već u ranim poslijepodnevnim satima ispunili kamp, ali i (zabranjena) parkirna mjesta kako bi doista poput hodočasnika pratili iz žablje perspektive što se događa na 'svetome' brdu tartufa.

Pravi početak festivala označila je večernja projekcija talijansko-brazilskog filma  Marca Bechisa 'Promatrači ptica', o plemenu Gurarani koji nanovo pokušavaju nastaniti zemlju svojih predaka, pri čemu dolazi do višestrukih sukoba s lokalnim veleposjednikom.

Službeno otvorenje odgođeno je za posljednje minute ponedjeljka kako bi se odala počast žrtvama poginulima u tragičnoj željezničkoj nesreći prošloga tjedna, a nakon minute šutnje, festival su otvorili ravnatelj Igor Mirković i istarski župan Ivan Jakovčić koji je procijenio kako se zbog ovog festivala Istra nalazi na popisu najtraženijih destinacija. Ozbiljnim govorancijam uslijedile su projekcije norveške drame 'O'Horten' afirmiranog redatelja Benta Hamera o vlakovođi koji na svoj posljednji radni dan doživljava niz sitnih, ali simboličkih iskustava zbog kojih promišlja o svom životu i odlukama koje poduzima.


Trailer za 'Malu vojnikinju'.

Iako scenaristički, ali i redateljski kontradiktoran danskom filmu 'Mala vojnikinja' Anette Olsen, oba vrve metaforama i impliciranim životnim maksimama običnih ljudi. Naposljetku, večer službeno zatvara kasnovečernja projekcija prvog u ciklusu 'partizanskog akcijskog filma', 'Valter brani Sarajevo', čime se želi ostati dosljedan svojevrsnom pseudo-bohemističkom i revolucionarnom duhu festivala iskazanom, osim ovim ciklusom, 'alternativnom' simbolikom.

Međutim, prava je navala započela nakon projekcija kada su na samom ulazu u motovunske zidine odjekivali recentni, ali i klasični rock zvuci koji su animirali posjetitelje i pretvorili ih u jedan rasplesani agregat, dok se s druge strane gradića jednak broj ljudi zabavio u tulumu kojim je dominirala elektronska glazba. Također je zanimljivo spomenuti prigodnu izložbu mlade slikarice i ilustratorice Sare Gortan iz Vrsara koja je predstavila svoj makabrističko-groteskni opus.

Drugog festivalskog dana grupica vidno umornih, ali entuzijastičnih posjetitelja odlučno je stupala uzbrdo kako bi pogledala kultnu 'Zlatnu groznicu' Charlieja Chaplina, te Bunuelovu 'Zemlju bez kruha'; prikladni par filmova u kontekstu nove ekonomske krize i depresije u kojoj se nalazimo.

U nešto hladnije večernje sate projicirani su finski film 'Naličje svete knjige' koji se hvata ukoštac s postmodernističko-kapitalističkim svijetom multinacionalnih i internacionalnih kompanija, španjolski 'Mlijeko tuge' o posttraumatskim problemima peruanskih žena koje su nakon sukoba u Limi patile od naslovnog poremećaja, te izraelski 'Stablo limuna' kao metafora i metonimija izraelskih nemira u liku udovice Salme koja životom brani svoje nasade limuna od zlog izraelskog ministra obrane. Večer je okrunio nastup hvaljenog etno benda Cinkuši koji su predstavili materijale sa svoja dva studijska albuma 'Domesticus Vulgaris' i 'Zeleni Kader', ali i najnovije uratke.

Igor Jurilj
fotografije Motovun film festival

Komentari

Nema komentara.