Sony zbog lažiranja recenzije kraći za milijun i pol - Hot Spot
Home      Vijesti      Filmski      Hot Spot      Sony zbog lažiranja recenzije kraći za milijun i pol

Sony zbog lažiranja recenzije kraći za milijun i pol

Kad se u Lijepoj našoj lažiraju recenzije (Blitz/Aleksandar Veliki), posljedice po počinitelje ne postoje. Kada se to dogodi u Americi, Sony plati 1,5 milijun dolara!

m.n. 04.08.2005 0 komentara

Priča s mutljavinom oko lažiranja kritike na omotu dvd-a 'Aleksandra Velikog', gdje je isti zdušno hvaljen s potpisom američkog kritičara (mada ga je ovaj pokudio) nije dobila gotovo nikakvog odjeka u medijima niti pak u pripadnoj struci (Hrvatsko društvo filmskih kritičara - ima'l koga?!?) – dvd s istim omotom i dalje stoji na policama domaćih dućana!!! Svjetski pak primjer pokazuje da nevladavina zakona i ako hoćete, pukih principa i poštenja ne prolazi svugdje olako. Pokazalo se da lažiranje i varanje gledatelja dovodi do - sankcija.

Sonyevci su 2001. šakom i kapom nahvalili filmove 'Hollow Man' i 'Knigh's Tale', a pod hvalospjeve potpisali dotičnog Davida Manninga, novinara Ridgefield Pressa, prenosi BBC. No, prtljalo se i po promocijskom materijalu filmova 'The Patriot', 'Vertical Limit' i 'The Animal'. Sudski je postupak pokrenut na inicijativu dvojice gledatelja iz Kalifornije, da bi se u istrazi pokazalo da David Manning nikad nije radio za gorenavedene novine (iako se nije štedio u pohvalam), a da isti ni ne postoji.

Nakon što je sve izašlo u javnost, u Sonyu je palo i par pljuski koje su se sastojale u privremenoj suspenziji čelnika i zaklinjanju da će mnogo pozornije pratiti akcije odjela za marketing. Sudac je kao epilog cijeloj stvari Sonyu naredio da gledateljima zbog lažnih kritika isplati milijun i pol dolara, a da se svima koji su gledali već navedene naslove uz poseban zahtjev refundira pet dolara po karti.

Iako smo sigurni da ogroman studio poput Sonya zbog ovakvih optužbi neće propasti (ovakva je suma za njih nešto poput ugriza komarca), moramo priznati da je ovakva presuda dovoljna, barem na razini simbolike.