Heroj

kineski film...

Tema - zanimljiva! Scenograija: ekstreijeri i interijeri - odlični! Efekti - vrlo dobri! Dobri glumci, dobra filmska ekipa, dosta novca za napravit atraktivan film, ali... ipak ništa više od ocjene 3. Zašto? Ma, prenaporna mi je ta kineska poetika, usporenost odvijanja događja te pretjerana ''bajkovitost''!

heroj ili zločinac

Legenda o prvom kineskom caru i ubojicama koji ga pokušavaju ubiti. Priča se bazira na staroj kineskoj legendi. Film je prepun prizora borbi, ali kakvih borbi. Vrhunski mačevaoci ukrštaju svoje mačeve, zveket metala siječe tišinu borbe. Protivnik se poštuje i pedantno procjenjuje prije borbe. Nema podcjenjivanja protivnika. Scene borbe su izuzetno dobro snimljene, pogotovo ona na jezeru: odbijanje rukama od površine vode, skokovi na prstima, rezanje vode oštricom mača. Jedna stvar koja gledatelja vizuelno zaokupira je promjena boje u pojedinim scenama. Sa svakom pričom mijenja se i boja, odjeća i lišće su crveni, da bi kasnije odjeća i voda bili plavi, a u pustinji bijela. Odjeća leti i leluja oko glumaca, tako da dobivamo dojam letenja, pogotovo što su neke scene snimljene usporeno. Kraj filma je neočekivan. Glavni lik koji je dočekan kao heroj, biva ubijen kao zločinac, a pokopan sa najvećim počastima kao heroj. Čast i zakon je ono što je car morao poštovati. Meni je ovo bio jedan od izuzetnih filmova, kroz koji sam uspjela tek malo proniknuti u način života i razmišljanje starih Kineza.

Vizualna Poezija...

Kao i večina filmova koji nam dolaze s dalekog Istoka,bilo da se radi o akcijskim(Shiri,Povratnik,Ichi the killer),horrorima(Zlo,Krug..)ili ovakvim povijesnim spektaklim(Ratnik,Tigar i Zmaj..)i ovdje se radi o odličnom filmu,svakako vrijednom vašeg gledanja. Heroj je film epskih proporcija iz takozvanog Wu Xia žanra(baš ako i Tigar i Zmaj),vizualno je zbilja ipresivan,čak bih se usudio reči savršeni film.Odlični kostimi,veličanstveni krajolici i scenografija.Redatelj Yimou Zhang odlično režira ovaj film,posebice akcijske sekvence,koje su naprosto savršene,ako se uzme u obzir da tip do sad nije nikada režirao akcijske filmove,več samo drame.Sam Tarantino je u razgovoru na DVD-u rekao da nije baš bio siguran dali je Yimou Zhang dobar izbor redatelja za ovakav tip filma,ali se ispostavilo da je bio i više nego dobar izbor,a to je još jednom dokazao narednim filmom Kuća Letečih Bodeža. Odlična kamera i upotreba boje u svakoj sekvenci koja igra veliku ulogu kroz film da bi se dočarala atmosfera i osječaji.Cjeli film upravo zbog takvog "pjesničkog" pristupa u cjelini izgleda kao vizualna poezija ili slika,da se izdvoji npr jedan frame iz odlične sekvence borbe u žutoj šumi,gdje vlada savršeni balans žute i crvene boje,ili borbe na jezeru mogli biste taj frame objesiti na zid kao prekrasnu sliku. Borbe su odlično koreogarfirane,za što je zaslužan koreograf Siu-Tung Ching,inače redatelj jako dobrog Seagalovog U Raljama Zvijeri.A radio je s red.Yimou Zhangom i na Kući Letečih Bodeža,gdje su navodno napravili još bolji posao,osobno naznam jer još nisam imao prilike gledat taj film. Dakle,veličanstveni film,velikih proporcija,koji nam govori što zapravo heroja čini herojem,definitivno najozbilniji Jet Lijev film uz Vjernog Dannya,no to je potpuno drugačiji film i njihove usporedbe su apsurdne. Preporučio bih da na DVD-u pogledate razgovor sa Trantinom i Lijem,posebice oni koji bi htjeli saznati nešto o Lijevim starijim filmovima. Svakako pogledajte film,ako več niste!!

Veličanstveno

Ovaj film je još jedan dokaz zašto se film naziva sedma UMJETNOST! Ovaj film je umjetnost u svakom svom pogledu! Od riječi, kadrova, kostima, boje, zvuka, glazbe! Jednostavno nevjerovatno i fenomenalno! Korištenje boja me stvarno očaralo, svaka scena, svaka borba ima drugačije tonove, toliko usklađeni likovi sa okolinom... ma pogledajte samo slike i sve će vam biti jasno! Kao spoj najljepših slika iz kineskog slikarstva. Moram reći da sam zaista predugo odgađao pogledati ovo i sada kada jesam, jednostavno sam oduševljen. Film će vas očarati svakim svojim kadrom. Barem mene jest. Yimou skidam kapu do poda. Ovakvo što zaista treba znati napraviti. Ali film nije samo vizualno snažan (iako mu je to definitivno najjači adut), nego mu je poanta jaka i duboka. Film o časti, ljubavi, odanosti, ratu, miru, višim ciljevima, osveti... Jednostavno se nakon gledanja nećete moći odlučiti koja vam je scena borbi (koje su zaista maestralno izvedene i izrežirane) bolja. Da li napočetku sa slijepim starcem - sviračem, da li u šumi dok žuto lišće pada sa drveća, da li na prekrasnom jezeru (lebde nad vodom, naravno)... Ako vam se svidio Tigar i zmaj, ne znam zaista što čekate! Ovo mi je čak i bolje. Vizualno je dojmljivije. Jedva čekam pogledati Kuću letećih bodeža! Film koji ako uhvatite priliku pogledajte! Pod obavezno! Ocjena: Čista 5-ica! Kao suza!

Jaaako dobro

Film je stvarno dobar. Obavezno pogledati. Jedino što se morate dosta koncentrirati na čitanje i govor. Svaku scenu morate pogledati poažljivo da ne propustite bit filma. Film je dubok stvarno dubok.

veliko

velika priča, velike scene, veličanstveni kadrovi. Film je uistinu priča, ispričana polako, detaljno, taktično... Scenarij je razrađen po principu "varijacija na temu", a svaka "tema" ocrtana je jednom bojom. Kadrovi su uistinu savršeni, boje i pokreti uigrani i usklađeni, a priča iznenađujuća na divan suptilan način. Film u kojem se uživa i kojeg doslovno treba pogledati širom otvorenih očiju.

savršeno

koliko god sam odgađala pogledati ovaj film kada sam ga napokon pogledala bila sam ljuta što sam odgađala. Koje scene, boje, kadrovi, poanta...nemam riječi svakako pogledati