Super 8

Svedoci

Leto, 1979. godine.Grupa od šestoro dece iz malog gradića, Lillian, savezna država Ohio, nastoji da bude kreativna.Oni snimaju 8-milimetarskom kamerom (a što je u to vreme bila jako kvalitetna oprema) film o čudovištima-zombijima, pokazujući zavidan nivo posvećenosti i ljubavi prema filmskoj umetnosti.Kada tokom snimanja jedne scene, na železničkoj stanici, neočekivano postanu svedoci stravične nesreće, do koje je došlo zbog sudara voza i automobila, deca postaju svedoci misterioznih dešavanja.Ubrzo u gradić stižu specijalne jedinice US-Army, a brojne otmice lokalnih meštana, životinja i predmeta, stvaraju haos kome se ne vidi kraj...Nastao kao plod saradnje dvojice eminentnih filmadžija, Stevena Spielberga (producent) i J.J. Abramsa (režija i scenario), dobili smo jednu misterioznu SF-priču.Ovo jeste na neki način podsećanje na vreme kada su i njih dvojica bili mladi entuzijasti, zaluđeni filmovima, kada su amaterski snimali sve ono što im je izgledalo zanimljivo u maloj, lokalnoj sredini, u kojoj su odrastali.Mora se priznati da je početak filmske radnje sasvim korektan, da je dosta obećavao, jer u prvoj polovini, publika ne može da 'provali' s kim (ili čime) lokalni meštani imaju posla.No, završnica je nekako mlaka, puna nabacanih kliše-situacija, sa evidentnim referancama na 'ET' ili recimo 'Close Encounters of the Third Kind', a što bitno umanjuje domete ovog filma, jer se gubi na originalnosti filmske priče.Angažman grupe dece, za nekolicinu važnih uloga, je pun pogodak.Pošteno je reći da grupa od šestoro dece 'nosi' praktično ceo film na svojim nejakim plećima.Pohvale na njihov račun, a posebno za fotogeničnu i extra-talentovanu Elle Fanning (Dakotinu, mlađu sestru) i za zanimljivog Joela Courtneyja.Njih dvoje su ljubavni par tinejdžera, koji su kroz zajedničke avanture shvatili da su i srodne duše. Istakao bih i solidnu epizodnu rolu koju ubedljivo prezentira Noah Emmerich, kao hladnokrvni, nemilosrdni general Nelec.Utisak je da akcione scene i nisu nešto posebno dobro odrađene, pa su specijalni efekti tek osrednji, a i scenografija je skromna (čak je i to famozno biće dizajnirano bez imalo mašte i kreativnosti).Uprkos svemu (dobre i loše strane filma), ovaj nostalgični uradak u koprodukciji dvojice majstora filmskog zanata, vredi gledati, jer nudi solidno koncipiranu priču (uz neke sitnije nedostatke), određenu dozu straha i misterije, kao i puno mladih lica (čista dečja duša) koji defiluju gotovo kroz svaki filmski kadar.Zaključak: nisam oduševljen, ali još manje razočaran onim što je ponudio film, koji ipak zavređuje prolaznu ocenu.

Loša realizacija

Dosta me je razočarao ovaj film, moram priznati. Stvarno sam imao velika očekivanja od njega. Izgleda da ni toliko razvikani J.J. Abrams, a ni Steven Spielberg nisu na žalost neka velika garancija da bi mogli nešto dobro pogledati. Scenarij je nikakav, a gluma čak i za dječji rang katastrofalna. Pa, meni se osobno nisu baš ni specijalni efekti nešto svidjeli.Ovo je kao trebao biti neki veliki ljetni hit ? Više sreće drugi put. Stvarno prosječno.

prosjek

jaooooo opet jedan razvikani film. jedino što valja u filmu su efekti, a neke usporedbe s gooniesom su ne zamislive. gonnies je imao bolju priču masu puta, a o glumcima da i ne pričam.

Prosječno

Film koji je zanimljiv jedino djeci, a i njima je prosječan. Za odrasle preporučam, ne gledati. Jedino dobri su specijalni efekti na filmu. Vidi se da je Spielberg producent. Ocjena 3.

glupo do bola....

dječurlija trče za nekakvim čudovištem cijeli film....bezveze....!!!!!

Kako od sterea napraviti mono

Dobro, moguće, star sam i svaki mi k* smeta. Ako je to razlog da se ne mogu poistovjetiti sa glavnom glumačkom družbom koja bi trebala imati između 13 i 16... dobro, primite sa rezervom ovu kritiku. Bit ću kratak: Nekoliko je paralelnih priča, u biti ja sam ih nabrojao 9, koje skroz dobro podupiru jedna drugu i pri tom nadopunjavaju te ispunjavaju i uklanjaju nejasnoće. Priča je savim dobro ispričana i "čak" se nakon kraja filma može ramisliti i diskutirati o premisama. Fotografija je mogla biti bolja no akcent je dat na radnju. Likovi su prilagođeni dobu i okolini, no ipak površno obrađeni, što je i inače problem komercijalnih uradaka, made in USA, ne možete se poistovjetiti no isto uspijete shvatiti karakter i traumu. Recimo. U pojedinim momentima radnja me podizala sa naslona i nagonila da se unesem u ekran. (Napetost) Slijedećeg momenta bi me puklo natrag u naslonjač. (Razočarenje) Cika djeluje iritantno, ah to su klinci koji upravo tako i doživljavaju okolinu, pogotovo ukoliko je puna akcije i adrenalina. (Realan pristup) Zašto prazni vagon eksplodira? (Efekti) Vanzemaljac je "wow", i likom i djelom i... (Maska) Dojam: Kao da sam stereo slušao na mono. Nešto manjka, pola filma valjda? Sve u svemu, solidna trica.

Gooniesima ni do kloljena,.. E.T.?

Iskreno moja ocekivanja od ovog filma su bila barem nesto u rangu " The Goonies ". Umjesto toga dobio sam ofucanu SF pricu sa ponesto, rekao bih, jeftinih efekata, nekoliko klinaca sa velikim potencijalom koji je nazalost ostao neiskoristen. Iskreno ocekivao sam i vise humorne komponente ali to je samo ostalo na ocekivanju. Film ce se mozda vise svidjeti poklonicima teorija zavjere ali mislim da i u toj sferi ima boljih filmova. Sto god rekli ovaj film nije Goonisima ni do kljena, a sto se SF dijela tice E.T se po mom misljenju ne bi trebao dovoditi u vezu sa ovim filmom. Tajnovitost oko filma je samo reklamni trik koji je u mom slucaju upalio.

Nit smrdi nit miriši

Puno sam ocekivao, a manje, da ne kazem malo, dobio. Trailer je bio magičan, a film ne toliko... Cini mi se da ljudi ocekuju remek-djelo kad je producent Spielberg, ali ja odsad bome velika ocekivanja ostavljam za kad se Steve uhvati redateljske palice. Mislim, producira on i Transformere, a to je tesko sra**e. Kazu da je Abrams spojio Gooniese i E.T.-ja. Je u nekim osnovnim crtama, ali ovi klinci nisu ni do koljena Gooniesima, slatki su i smijesni, ali odnosi medu njima su nerazradeni, neki imaju doslovno dvije rečenice dijaloga i mislim da im potencijali nisu iskoriseni do kraja, osim Joela i Elle koji su fantasticni. A sto se tice E.T.-ja, na taj sam film toliko plakao i tog cudnog aliena obozava i vise nego Elliot, dok za ovog nemam nikakvih osjecaja. Nit mi je vizualno nesto posebno da su ga morali skrivat prakticki do kraja... Ali da nisam bas tako negativan, u filmu sam uzivao i brzo mi je prosao, definitivno je bolji od puno filmova koji su trenutno na repertoaru, ali daleko je to od odlicnih ocjena koje je dobio na rotten tomatoesu.

Tresla se brda, rodio se miš

Pogledao ga danas. Iskreno, nije ni približno ono što sam očekivao. Čemu tolika tajnovitost koja je okruživala film od trenutka kad se počeo snimati, nije mi jasno. Abrams je i više nego očito pokušao kopirati "Goonies" i "E.T." i u nekim osnovnim stvarima je i uspio - skupina klinaca, velika ljetna avantura, vanzemljac, nategnut odnos između glavnog lika i njegovog oca... Ali u onim najbitnijim stvarima je podbacio. Odnos otuđenih oca i sina, odnosi među skupinom klinaca, odnos vanzemaljca i klinaca... ništa ne funkcionira. Jedinu zabavu u filmu pruža jedan stariji lik koji je stalno napušen. Vanzemaljca se gotovo ni ne vidi. Sve u svemu, zaslužuje ocjenu 3 od 5.

Napokon ljetni film s radnjom...

‘Super 8’ je prvi dugo očekivani film koji je napravljen kako treba, s odličnom marketinškom kampanjom koja je danas jako bitna. Trailer odrađen bez otkrivanja ikakvih detalja o radnji filma, a opet s završnom scenom probijanja teških vrata od strane nečega. Sasvim dovoljno da uplatim pozamašnu svotu na račun Cinestara i uronim u Abramsov svijet. Odličnu priču je Abrams razvio iz zaokupljenosti mogućem padu NLO-a i raznim tajnama koje krije ‘Area 51’; no ono što Abrams nudi nisu nekakva fiktivna čudovišta, već čovjek u centru radnje. Točnije grupa djece sa svojim željama i hobijima, a opet dodirnuta okrutnošću života (onaj tip radnje koje posebno njeguje pisac King ili redatelj Spielberg koji je ovdje samo producent) što se najbolje vidi kroz glavni lik Joea. Mudro se radnja gradi i nadograđuje, dok se likovi pomno razvijaju istovremeno, te Abrams gradi most ka nadolazećim akcijskim scenama u kojima nisu nepoznati, nevažni likovi-objekti, već upravo oni likovi koji su do tada s brigom razvijani. To postiže maksimalnu usredotočenost na film, s konstantnom željom saznavanja novih stvari, te ponavljanja pitanja zašto ovo, zašto ono. Na kraju neke odgovore nećete dobiti, jer Abrams od početka jasno određuje kojim tonom želi pričati priču i na koji način. Upravo to mi se sviđa, jer je ‘Super 8’ jedan od rijetkih ljetnih blockbustera koji su inteligentno napravljeni, ali ono što je najbitnije jest da je ‘Super 8’ dobar film. Film koji će neke vratiti u prošlost, u djetinjstvo, u 1980-e koje tako vjerno preslikava. Treba pohvaliti i mlade glumce koji su perfektni, posebno glavne Joela Courtneya (nevjerojatno zvuči da je debitant) i Elle Fanning (mlađa i jednako talentirana sestra Dakote) , baš kao i biranje istih; te treba još jednom istaknuti viziju i realizaciju Abramsa koji je napravio svoj najbolji film po mom mišljenju.

Super 8

Evo odgledano. Pa..ocekivao sam nesto vise.U stvari mnogo vise.Abrams je odradio posao kako valja. Ali prica mi je kao nedovrsena. Ima tu spilbergovskih detalja,fokusiranje na djecu,ali nije to ono sto je bilo u najavama. Cudoviste nisam ni vidjeo kako treba. Fali mi necega u filmu. Da vidim nesto. Sve nesto cekam,ali toga nema, i kraj dodje,a vanzemaljac ode sa napravljenim brodom. Da li sam ja gledao neku skracenu verziju, sta li, ali definitivno mi nesto fali oko same radnje. Na momente ima mnogo preskoka,kao da ni sam reziser ne zna sta da uradi. Ipak je dobar film, ali ne onako koliko su ga najavljivali. Fore sa statistima u citavom malom gradu se prosle,vojska spasava stvar ili ga upropasti, i to je vise nekako proslo. Obiteljske tragedije kojih nema zele biti prikazane, veze otac sin, otac kcer. Iskreno ekipa, nisam odusevljen, mozda bas sto sam ocekivao vise od Spilberga.