Društvena mreža

Solidno

Svi su popljuvali ovaj film al sam ga ipak pogledao i mogu reći da je čist ok, ništa posebno al može proći.

Tako, tako

I meni je film nekako pola-pola. Na momente čak malo i dosadnjikav, ali nisam baš puno ni očekivao, pa se nisam uspio ni jako razočarati. Justin Timberlake je ispao pravo osvježenje - tko bi rekao !!!! Solidan film, ništa posebno.

Niš posebno

Previše sam očekivala. Film je prosiječan. Svaka čast Jesseju Eisenbergu na glumi. Bar sam vidila cijelu priču o fejsbuku.

Sve je počelo na Harvardu u jesen 2003.

Polazeći od premise:''Ne možete imati 500 miliona prijatelja, a da prethodno ne steknete nekoliko neprijatelja,'' renomirani David Fincher (''The Curious Case of Benjamin Button'') režira priču zasnovanu na istinitim događajima, o najmlađem milijarderu u istoriji, studentu sa Harvarda, Marku Zuckerbergu (Jesse Eisenberg). Inspirisan knjigom Bena Mezricha, "The Accidental Billionaires", scenarista Aaron Sorkin ju je adaptirao u dopadljivo filmsko štivo. Smeštena u kasnu jesen 2003. radnja prati briljantnog studenta Harvarda, Marka Zuckerberga, kreatora veb-sajta sa takvim sadržajem, koji je doveo do prave revolucije u načinu komunikacije. U projekat su bili uključeni njegov cimer i blizak prijatelj, Eduardo Saverin (Andrew Garfield) koji je obezbedio nekoliko hiljada $ za osnivanje kompanije. Kasnije se pridružio Sean Parker (Justin Timberlake), osnivač Napster-a, prepoznajući ogroman poslovni potencijal stvaranja društvene mreže za komunikaciju širom sveta. Međutim, začetnici ideje o tzv. ''Harvardskoj vezi'', bili su braća blizanci, Cameron i Tyler Winklevoss, inače uspešni sportisti (reprezentovali USA u jednoj veslačkoj disciplini na OI u Pekingu 2008.). Koncipiran kao sučeljavanje različitih pogleda na priču o nastanku i razvoju društvenog fenomena 21. veka (po nekima i najvećeg), kroz davanje iskaza pred sudijom i uz prisustvo advokata tri zavađene strane, radnja glatko klizi, uvlačeći nas u sve bitne pojedinosti. Ono što je zanimljivo, jeste da ovde zapravo nemamo pozitivne i negativne likove, jer režiser postavlja radnju kao verzije priče sa različitih tačaka gledišta, a gledaocu je prepušteno da sam proceni šta bi mogla biti istina iz svega toga. Tema o tome ko je koliko zaslužan za neko epohalno otkriće, značajno za ljudsku civilizaciju, nije nova (poznat je sukob oko patentiranja nekih pronalazaka recimo između Tesle i Thomasa Edisona), pa je sukob neminovan i očekivan, pogotovo što je odmah bilo jasno da će se zavrteti ogromne sume novca. Ova drama o stvaranju i destrukciji samo nam potvrđuje činjenicu da niko nije savršen, pa tako ni genijalni Mark, kao i društvo oko njega. Ono što je upalo u oči, jeste motiv koji je doveo do takve ideje: pronaći način da se smuvaju zgodne studentkinje, a to znači da je motiv (lepe) žene zaista nepresušni izvor inspiracije muškom delu populacije. Producenti su obezbedili relativno skroman budžet od nekih $40,000,000, a za lokacije odabrali lokacije u Massachusettsu, Marylandu i Californiji, te su time stvorili autentičnu atmosferu cele priče. Sa odabranom ekipom mahom mlađih glumaca, što je i razumljivo (većina likova su studenti) čini se da je ostvaren pun pogodak (naročito izbor Jesse Eisenberga za glavni lik). Impresivno i potpuno prirodno deluju oštri dijalozi koji često prerastaju u prepirke između glavnih likova (jedan drugome upadaju u reč), a što je postignuto baš pronicljivim izborom glumaca sposobnih za saradnju i sukobljavanje. Fincher je zahtevao čak i do 200 dublova tokom snimanja jedne scene, ali je zato uspeo u zamisli da likovi budu što opušteniji i prirodniji. Podatak da je film nagrađen sa 4 Zlatna Globusa, dobar je pokazatelj da će priča o nastanku Facebooka, biti ozbiljan pretendent u trci za Oskara. Jako dobro, ali daleko od toga da sam nešto posebno ushićen ovim filmskim ostvarenjem.

fejsbuk

Svaka čast producentima što su pogodili vrijeme i priču da si malo zarade u ovim teškim vremenima Film nije dosadan (podsjeća me na "Hackere") I neka dobije Oscara, Zlatnog Medu i Palmu sigurno neće

sasvim prosječno

Mnogi hvalospjevi od strane publike motivirani su uglavnom emocionalnom povezanošću ili čak ovisnošću sa ovom društvenom mrežom zvanom Facebook. Jer fanove očito jako zanima i oduševljava film koji prikazuje kako je nastala društvena mreža koja im je uvelike uljepšala život ili bez koji mnogi nebi mogli. Da je film snimljen recimo 2003. godine vjerovatno bi prošao neopaženo, ovako kad je Facebook već uvelike globalno popularan i postao virtualnim fenomenom poznati redatelj David Fincher je iskoristio priliku jer znao je da na vrhuncu slave Facebooka njegovo djelo će biti vrlo gledano. Tehnički gledano, film je snimljen profesionalno i znalački, gluma je jedino solidna kod glavnog lika koji tumači Marka Zuckeberga dok je Justin Timberlake pokazao netalentiranost, kao da se ne može koncetrirati od uzbuđenja da je će ovo biti uloga njegova života - što i jest jer je loše odglumio i ne može bolje. meni osobno ne sviđa se ispreplitanje dviju priča - razgovor na sudu i naknadno ubačene scene razvijanja situacije oko osnivanja facebooka i spletki oko svega toga u čemu glavnu riječ igra dominacija ega likova i želja za novcem. Definitivno ništa posebno, preporučam fanaticima facebooka i onima koji vole tinejđerske priče o lovu za novac i uspjeh.

Fejsbukiranje

Vrlo dobar film, pogotovo za one koji nisu prije filma bili upoznati sa svim ovim detaljima vezanim za krađu ideje i sve ostalo što je kasnije prouzrokovano time (suđenje, prevaren prijatelj, plaćanje odštete, ljudi koji su namirisali milijune tj.milijarde i postali novi vlasnici dionica..).

tabula rasa

..tako sam ušla u kinodvoranu...a više manje tako izašla. Film nije genijalan niti loš, pa čak niti dosadan. Nego sasvim američki prosječan. Dečko napravio program i to mu se isplatilo. Usput je donio neke dobre i neke loše odluke, a na njega jadnoga se nakalemio neki biznis krvožedni ološ koji je namirišao lovu, pa ga kao malo iskoristio, i otjerao biznisfrenda. Onda je superduper programer začepio usta svim okolnim hijenama što novcem što superduper bahatim primjedbama. I na kraju se kao pokajao...jea rajt. ... umjesto toga napravio je film i olakšao dušu, al još uvijek pati za curom koja ga je ostavila na početku filma jer je naporan. maaa dajteee molim vas....Sava u ljetno doba je dublja od ovog filma a vodostaj u kišno doba značajniji. Ono što me zaintrigiralo je pojava Justina Timberlakea u filmu i vrlo solidno odigrana uloga.. htjedoh ga pohvaliti al zapela mi hvala u grlu jer je susrela pitanje: a što ako mu je ta uloga samo dobro legla jer ne može bolje ni drugačije?...nek se još iskaže...