Devet

Siroti sinjor Contini

Poznati italijanski režiser Guido Contini (Daniel Day-Lewis) suočen s novim izazovom - filmskim projektom, nazvanim jednostavno 'Italia', shvata da ne može dalje, jer je inspiracija presahla.Nestala mu je preko potrebna kreativnost, celokupnu energiju troši na komplikovani ljubavni život.Guido je rastrzan između strpljive, verne supruge Luise (Marion Cotillard) i neodoljivo temperamentne ljubavnice Carle (Penélope Cruz).Pored toga na njega nije imuna ni njegova filmska muza, Claudia (Nicole Kidman) pravi zaštitni znak njegovih, širom sveta, priznatih filmova.U pokušaju da prevaziđe kreativnu krizu, šarmantni Guido prinuđen je da preispita jačinu vlastitog karaktera.To neminovno znači uspostavljanje kontrole nad sopstvenim životom ispunjenim brojnim iskušenjima.Okretanje crkvi, probuđena sećanja na njegovu uticajnu majku (Sophia Loren), kao i na svoja prva erotska iskustva kroz 'druženja' sa Saraghinom (Stacy Ferguson) pomoćiće mu da pronađe izlaz iz 'začaranog kruga'.Najbolji dokaz da se promenio je njegovo 'ne', zavodljivoj novinarki časopisa 'Vogue', Stephanie (Kate Hudson). Spremnost da sasluša uvek dobronamernu kostimografkinju Lilli (Judi Dench) definitivno će ga vratiti na pravi kolosek, a što ima za posledicu novi film - 'Devet'...Sa impresivnim budžetom od $80,000,000 i atraktivnim lokacijama na kojima je snimano: Italija (Rim, Milano) i Engleska (London, Wansford, Peterborough), slavom ovenčani Rob Marshall režira mjuzikl inspirisan čuvenim Fellinijevim filmom "8 i po".Producenti na čelu sa braćom Bobom i Harveyem Weinsteinom, osetili su da je višestruko nagrađivana brodvejska muzička senzacija 'Devet' sazrela da doživi i ekranizaciju na velikom platnu. Stoga su angažovani renomirani scenaristi Michael Tolkin i Anthony Minghella da urade adekvatnu adaptaciju knjige Arthur Kopita, uključujući i muziku i pesme autora Maury Yestona.Bez obzira što film nije imao neku zaradu u američkim bioskopima (valjda oni preko 'bare' gaje afinitete prema nečem drugačijem), svega nekih $20,000,000 za nepuna 3 meseca prikazivanja, neosporna činjenica je da ovo filmsko delo nudi mnogo toga.Strast, čežnja, fantazija, snovi, kajanje, nostalgija ... prožimaju jednog filmskog genija, koji je ipak samo čovek suočen sa krizom srednjih godina.Izvrsno napravljeni kadrovi u kojima Guido 'premotava film iz svog života', sa sjajnim scenskim nastupom glavnih likova garniranih efektnim plesno-muzičkim tačkama.Veoma solidno, jer ovakva filmska priča doprinosi da se osećate bolje, opuštenije, pomalo sexy, poput nekog lika iz romantičnih italijanskih filmova dalekih 60-ih godina prošlog veka.

Nine - mjuzikl za 5!

Dok svi hrle u kina gledati Avatara ja sam odlučila pogledati mjuzikl za kojeg su američki kritičari odmah nakon premijere rekli da će bolje proći u Europi. Ja se iskreno nadam da hoće jer je Nine sjajan mjuzikl sa fenomenalnom glumačkom postavom. Priča o uspješnom talijanskom redatelju, glumi ga oskarovac Daniel Day Lewis, u stvaralačkoj krizi ispričana je kroz nekoliko snažnih ženskih likova koje su bitne u Guidovom (redateljevom) životu. Legendarna Sophia Loren u ulozi njegove pokojne majke, temperamentna Penelope Cruz u ulozi ljubavnice, proračunata Kate Hudson u ulozi novinarke koja je bacila oko na filmaša, Marion Cotillard kao vjerna supruga, sjajna Judi Dench kao kostimografkinja svih njegovih uspješnica te muza Nicole Kidman jednostavno obaraju s nogu. Tri, četiri mjeseca, koliko se ekipa filma pripremala prije početka snimanja, bila su, izgleda, pametno utrošena jer su glumci bili sjajni u plesnim i pjevačkim točkama koje su izvodili. Osim Marion, koja je pjevala u filmu La Vie en Rose, jedino je pjevačica Fergie sigurno plivala u ovim vodama pa nije ni čudo da ju kritičari toliko hvale. Meni je osobno najbolja bila Cruzova koja mi uvijek oduzima dah kada ju gledam na filmskim platnima.

Nine

Muzički brojevi su odlični, Rim šarmantan ,obala prekrasna ali je cijela priča oko redatelja koji je izgubio inspiraciju nategnuta a Daniel Day Lewis nije bio dobar izbor za tu ulogu. Iako se on silno trudi Xavier bi bio bolji. Jasno je zašto ovaj film nije dobio "zlatni Globus"

Besramno podcjenjeno

Ovo je bio jedan od najvećih hollywoodskih aduta 2009., da bi na kraju naišao na mlak prijem ili pak osudu od kritičara, dok ga je publika besramno zaobišla zbog nekakvog trećerazrednog 3D crtića, raspjevanih vjeverica, Iron Holmesa i ostalih bedastoća prilagođenih svim uzrastima. Uostalom, to je tradicionalno za Ameriku, tamo se preziru žene i zabranjuje se bilo kakva sloboda na filmu, čak i senzualnost, pa se iskreno nadam kako će 'Nine' naći sreću kod nas ''profinjenih'' Europljana. Ne razumijem otkuda kritičarima manija da u usta uzimaju Fellinijev nedostižni klasik kada je jasno naglašeno da je '8 1/2' upravo inspirirao broadwayski mjuzikl, prijedložak za 'Nine', a osim toga radi se o hommageu a ne o kakvom remakeu ili plagijatu vrijednom prijezira. Notorna glupost koja je filmu pokvarila prilike za uspjeh prije nego je pošteno i viđen. Ok, možda smeta što uloge Talijana tumače zapadnjačka zvjezdana imena, možda su odabiri simpatičnih Kate Hudson i Fergie diskutabilni, možda Rob Marshall katkad pretjeruje i stvara kaos sa svojim načinom režije, no i to se može preboljeti. Ovo je najbolje Marshallovo filmsko ostvarenje poslije teško precijenjenog 'Chicaga' i meni poraznih 'Sjećanja jedne gejše', iako se pokazalo da sve njegove vrhunski izvedene scenske točke uveliko ovise od glumaca. Kad je jedan neiskusni Johnny Depp mogao više nego pristojno zapjevati u 'Sweeney Toddu', isto je morao i Daniel Day-Lewis a uloga Guida Continija novi mu je highlight u karijeri. Naravno, osim njega najveća atrakcija filma jesu dame kojima je okružen, očekivano vruća i mazna Penelope Cruz, uobičajeno hladna ali i depresivno neodoljiva Nicole Kidman, Marion Cotillard koja ponovno demonstrira velike glasovne mogućnosti, kao i još uvijek dobrodržeća Sofia Loren (uz svo dužno poštovanje Judi Dench :). Veliko ostvarenje koje je možda i moglo biti bolje (čitaj: više razuzdanije, provokativnije, slobodnije...), ali opet vrijedno gledanja.