Otkucaji života

Fikcija i stvarnost

Harold Crick (Will Ferrell) je činovnik poreske službe, koji vodi jedan ustaljeni, dosadni način života.Kada čuje unutrašnji ženski glas koji pripoveda o svakom njegovom pokretu, osećanju i njegovim mislima, ovaj mirni tip se transformiše u energičnog čoveka spremnog da preuzme vlastitu sudbinu u svoje ruke.Razlog tome je što shvata da se njegov život polako bliži kraju.Kreće u mukotrpnu potragu za 'vlasnicom unutrašnjeg ženskog glasa'.Tako dospeva do spisateljice Karen Eiffel (Emma Thompson), koja nakon 10 godina stavaralačke blokade, privodi kraju svoj roman. Jedino što joj je preostalo jeste da odluči kako će umreti njen glavni lik, jer žena piše samo tragedije, nikako komedije...Privučen intrigantnim scenarijem, debitanta Zacha Helma, mladi režiser Marc Forster ('Monster's Ball'), snimio je film koji razmatra granicu između istine i iluzije.Polazeći od one poznate 'da umetnost imitira život', Forster uspeva da napravi zabavan dramski zaplet, koji se u dobroj meri oslanja na humor.Naravno da je bilo neophodno izgraditi čvrste likove, sa detaljnim prikazom njihovih karaktera, posebno emocija. Stoga je izbor glumačke postave bio jako važan za sudbinu filma. Izvanredni Ferrell i Thompsonova drže čitavu radnju maestralno tumačeći dva glavna lika, koja na prvi pogled nemaju ama ništa zajedničko.Ako dodamo i sjajnu podršku od strane standardno dobrog Dustina Hoffmana, u roli ekscentričnog profesora književnosti, kao i neodoljive, prirodne Maggie Gyllenhaal u izvedbi vlasnice pekare, dobijamo sklopljeni mozaik, savršeno uklopljen u tako dobro osmišljenu priču. Kamera je gotovo stalno fokusirana na našeg Harolda, koji kako radnja odmiče uspeva da osvoji publiku svojom toplinom, iskrenošću, borbenošću da konačno uradi nešto što će stvari okrenuti u njegovu korist.Nema dileme da se radi o jako dobrom filmu, jer zabava prezentirana na jedan duhovit način, uz pomoć tako potrebne fantazije, svakako da ovaj film čini gledljivim.

Stranger Than Fiction

Marc Forster je odličan redatelj i to je dokazao nekoliko puta. Iako se 'Stranger Than Fiction' ne približava njegovom najboljem filmu 'Finding Neverland' to je jako dobar film s odličnim scenarijem i odlično pogođenim glumcima. Scenarij debitanta Helma je gotovo savršen s odličnom idejom da je život Harolda Cricka upravo ono o čemu piše Karen Eiffel u svojoj novoj knjizi. Eiffel ima problem kako ubiti svoj glavni lik, a Crick kako to preživjeti. Izrazito zanimljivu premisu dodatno pojačavaju glumci koji su u svojim ulogama izrazito prirodni i izrazito dobri. Glavni lik Harolda je odigrao Will Ferrell u do sada svojoj najboljoj izvedbi, te je tako krenuo putem Carreya koji je postao priznat tek nakon uloga u ozbiljnim filmovima. Potpuno podupirem Ferrellovu promjenu, ovdje ima i prostora za humor pa sve savršeno funkcionira. Posebna priča su sporedne uloge; Maggie Gyllenhaal savršeno prirodna, a veterani Thompson i Hoffman savršeni kao i uvijek. Iako se film povezivao s Kaufmanovim uradcima, mislim da se 'Stranger Than Fiction' može i mora promatrati kao zasebna cjelina koja nas vodi na put otkrivanja samog sebe. Redatelj Forster odlično prati scenarij dodavajući razne zanimljive brojeve, crteže i obrise na ekranu dok se odvija radnja, tako pokušavajući na što bolji način predočiti što je u glavi Harolda. 'Stranger Than Fiction' treba pogledati jer je drugačiji, pametniji i bolji od uobičajenih drama/komedija sa odličnom ekipom na svim frontovima i pričom koja će vas osvojiti.

Čudnije od prijevoda :)

Unatoč glupom prijevodu filma od strane naših distributera (niš novo) ovo je jedna od boljih drama/romansa/komedija koje sam imao prilike gledati. Kao što su „kolege“ prije mene rekli, jest ovo je ujedno i vrlo neobična (zbunjujuća) fantasya jer veći dio filma ne znaš dali je Ferrell stvarni lik u filmu ili samo mašta drugog lika u filmu. Iako ne spada u film zbog kojeg će te se poderat od smijeha ili poželjeti nazvati svoju ljubav, ipak ova dva elementa u filmu su odrađena vrlo solidno, nenametljivo ili bolje reći neforsirano. Što se tiče glumačke ekipe, ona je kao i njihova izvedba za 5.

Tko zna

gledati filmove Will Ferrella taj ce definitivno uzivati. iznenađen sam ostao ovom komedijom jer ona nije samo to. Dokaz da komedija evolvira je baš u ovom filmu. komedija kao sama više očito teško uspjeva osim kod mojih roditelja i starijih mi iz obitelji kojima je još uvjek smješan Mister Been ili finte kao pada se u filmu i radi toga se oni smiju. Nesmijem pričati previše da je ovo samo komedija vec djeluje i kao neka psiho terapija na jednostavan i ljudskiji način prikazana, bez onih biheviorističko šizofreničnih rečenica koje nam naši psihijatri pokušavaju utuviti u glavu a mi ih ne kužimo. pogledajte si ovaj i osjetit će te olakšanje i manju napetost. zvučim ko neko iz reklame za neke biljne čajeve ali eto...ja impresioniran a Farel samo učvrščuje moj number one poziciju u svijetu glume (komedije i svih podžanrova žanrova ovog žanra:):)))))

not quite

Film mi je bilo užasno teško gledati u trenucima. Kao da ne zna šta želi biti, koji žanr. Will Ferrell je iznenađujuće dobar, Emma Thompson iznenađujuće (?) patetična, Dustin Hoffman sada već u uobičajenoj weirdo ulozi, ali mi je ipak Maggie Gyllenhaal djelovala najrealnije, i pokazala je dosta potencijala. Film koji je mogao biti novi Malkovich. Mogao...

vrlo dobro

Film je dosta zanimljiv. Pomalo neobican. Vrlo zanimljiva i interesantna prica. Jedina slaba tocka je Will Ferrell, mada mu je to najvjerojatnije uloga zivota. Uloga 'nevidljivog' covjeka bolje bi pristajala Hanksu (vidi Brodolom Zivota). Dustin Hoffman uobicajeno dobar.