Otvorene granice eksperimentale - Kratki
Home      Vijesti      Filmski      Kratki      Otvorene granice eksperimentale

Otvorene granice eksperimentale

Internacionalni festival eksperimentalnog filma započeo je uz operne Etiopljane, sinkronizirane zgrade i nacrtane Palestince.

s.p. 22.09.2010 0 komentara

Otvorene granice eksperimentale

6. 25 FPS otvoren je uz programsku sekciju 'Granica, oprez'. Prvi film, francusko-senegalski 'Atlantiques', priča je o čežnji za odlaskom, pa makar i preko ilegalne imigracije. Ništa specijalno, ali nam približava život Senegalaca, uz atmosferičan prikaz razgovora oko vatre. 'La boheme' Wernera Herzoga je predstavljen kao 'posve originalan brak opere i filma' i film je zaista ostavio odličan dojam. Dok slušamo Puccinijev ljubavni duet, gledamo Etiopljane kako poziraju u njihovoj plemenskoj odjeći, što isprva daje začudan i pomalo komičan efekt. Lica i tijela urođenika izgledaju kao da su isklesana, a iza suzdržanih izraza lica se kriju emocije i strasti koje bi također mogli biti tema neke opere. Jedini 'višak' u ovom prikazu Etiopljana su muškarci koji poziraju s oružjem - realistična slika Afrike u brojnim problemima.

Ratno-nacionalnom tematikom bavi se 'Zastava na planini' u kojoj John Smith pokazuje kako se u podjeljenom Cipru ratuje simbolima, a puno uspjeliji film na temu posljedica rata je 'Samo u kulturne svrhe'. Redateljica Sarah Wood bavi se važnošću filma u izgradnji palestinskog identiteta - djeca u izbjegličkim kampovima nikad nisu vidjela sebe na filmskoj vrpci, a brojni filmovi iz Palestinskog filmskog arhiva su nestali ili izgubljeni. Ipak, ispitanici se prisjećaju filmova koje su vidjeli, a zatim gledamo kako se uz pomoć crtanja rekonstruiraju i tumače njihova sjećanja. Jedan od favorita Festivala - angažiran, esejističan i maštovit.

fps
null

'Sinkronizacija', r: Rimas Sakalauskas.

'Noa' je film o kraju svijeta koji je predstavljen nepreglednom bjelinom snijega u kojoj se jedva vide ljudi. Nestanak ljudi je još efektnije predstavljen u litvanskoj 'Sinkronizaciji' u kojoj zgrade iz sovjetske ere oživljuju i počinju svoj 'ples' u svijetu gdje su ljudi izgubljeni. Atmosferičan i poetičan, ovaj film je stekao naklonost publike, baš kao i 'Samo za kulturne potrebe' s kojim trenutno dijeli prvo mjesto po izboru gledatelja.

Drugi dan
festivala na programu je natjecateljski program 'Više svjetla!' i retrospektiva Joosta Rekvelda, a sljedećih dana nemojte propustiti programe s Peterom Kubelkom. Više informacija potražite na službenoj stranici 25 FPS-a.

Komentari

Nema komentara.