Kritika je rekla: Wall*E! - Dugometražni
Home      Vijesti      Dugometražni      Kritika je rekla: Wall*E!

Kritika je rekla: Wall*E!

Publika je rekla svoje u kinima, a sada je došao red i na kritičare da odaberu najbolje filmove, filmaše i glumce u 2008.

s.p. 10.12.2008 0 komentara

Kritika je rekla: Wall*E!

Počeli su prvi izbori najboljih filmova u 2008., a losanđeleski kritičari izabarali su - 'Wall*E'! Udruženje filmskih kritičara Los Angelesa (tj. Hollywooda) je tako prvi put u svojoj 33-godišnjoj povijesti izabralo animirani film za glavnu nagradu. Nagradu za najboljeg redatelja uzeo je Danny Boyle za 'Slumdog Millionairea', a zanimljivo je da je u obje kategorije (film, režija) na 2. mjestu završio 'Vitez tame' tj. Christopher Nolan.

Batmanu se potrefila očekivana, ali posthumna nagrada - Heathu Ledgeru za najboljeg sporednog glumca. Najbolji glumac je Sean Penn ('Milk'), a najbolja glumica je Sally Hawkins iz filma 'Samo bez brige' koji je dobio nagradu i za scenarij (Mike Leigh). Penelope Cruz je najbolja sporedna glumica koja je to zaslužila s čak dva filma - 'Vicky Cristina Barcelona' i 'Opsesija'. Najbolji animirani je 'Valcer s Bashirom' koji je bio i drugi na listi najboljih dokumentaraca, ali ga je pretekao pobjedonosni 'Čovjek na žici'.

'Wall*E' - malo govori i skuplja nagrade.

Istovremeno je objavljena i lista nominacija za 14. 'Kritičarski izbor', tj. za nagradu najveće sjevernoameričke kritičarske udruge Broadcast Film Critics Association. Udruga obično odlično predviđa nominacije za Oscara, pa i za pobjednike - prošle godine su i kod njih i na Oscarima pobijedili Coeni i 'Nema zemlje za starce'.

Ove godine dva filma vode po nominacijama - Fincherov 'The Curious Case of Benjamin Button' i Van Santov 'Milk' s 8 nominacija. 'Vitez tame', 'Doubt' i 'Slumdog Millionaire' imaju po 6 nominacija, a zanimljivo je da je bez nominacija ostao 'Revolutionary Road', kojem se predviđalo barem nominacija za Leonarda DiCapria. Cijelu listu nominiranih pogledajte ovdje, a tko je nagrađen javljamo 8. siječnja 2009.

'Che' ima odličnu preporuku Rogera Eberta - traje 257 minuta, a nije dosadan!

A oglasio se i naš stari znanac, ugledni kritičar Roger Ebert kojeg često citiramo u našim najavama filmova. Umjesto uobičajenih 10, na svoju listu je stavio čak 20 filmova iz ove, po njemu vrlo plodne godine. Osim gore navedenih favorita ('Wall*E','Milk', 'Slumdog Millionaire'), Ebert preporučuje i manje poznate kao što 'The Fall', 'Ballast' i 'Chop Shop'. Izdvaja 'Revolutionary Road' zbog 2 najbolje izvedbe 2008. (Leonardo DiCaprio + Kate Winslet), a Kate Winslet preporučuje za gledanje i u erotičnom 'The Readeru'.

Zanimljivo je da je na svoju listu stavio i dvije kontroverzne političke biografije, i to s dva junaka sa suprotnih strana barikada - 'Chea' i (George) 'W.' (Busha). Stonea je pohvalio zbog toga što se stavio u kožu predsjednika Busha, a za 'Chea' je rekao da je dug 257 minuta, ali da nikad nije dosadan. Huh, toliko dobrih filmova iz 2008. - a kako se bliži kraj godine, sve nam se čini da ćemo ih većinu pogledati tek 2009.!