Četiri sata slave za Andya Warhola - Dokumentarni
Home      Vijesti      Dokumentarni      Četiri sata slave za Andya Warhola

Četiri sata slave za Andya Warhola

Ovih dana premijerno se na CBS-u prikazuje dokumentarac Rica Burnsa o slavnom njujorškom pop art ekscentriku.

p.h. 28.08.2006 0 komentara

Četiri sata slave za Andya Warhola

Nakon sporadičnih i sporednih pojavljivanja njegova lika na filmskom platnu ('Factory Girl', 'Basquiat' itd), umjetnik, provokator, ekscentrik, pop art guru i autor maksime o 15 minuta slave za svakoga, Andy Warhol, konačno je dobio i vlastitu filmsku odu - dokumentarac epskih razmjera u režiji Rica Burnsa, Njujorčanina koji se proslavio uglavnom režirajući tv dokumentarce o New Yorku i slavnim Amerima.

Burns je dokumentarac, maštovitog naslova 'Andy Warhol' sam napisao, producirao i režirao, a u dva puta po dva sata filma zamiješao je podugačke komade iznimno rijetke građe iz 60-ih i 70-ih posuđene od arhiva pittsburškog Andy Wahol muzeja koje je snimio sam Warhol, a na kojima se, među ostalima, pojavljuju Salvador Dali, Bob Dylan, Dennis Hopper, Susan Sontag i umjetnikova podzemna svita predvođena njegovim tvorničkim 'nimfama' Vivom, Candy Darling i Ultra Violet.

Detaljna razglabanja Warholovog likovnog, filmskog i društvenog djelovanja popraćena su intervjuima s kritičarem Daveom Hickeyem, piscima Stephenom Kochom i Georgeom Plimptonom i umjetnikovim bracom Johnom Warholom u kojima elitno društvance iznosi neke nove pojedinosti vezane uz Andya: pisac Steven Koch otkriva dosad nepoznatu činjenicu da je Andy bio iznimno načitan čovjek i erudit koji se svoje učenosti sramio i skrivao je kao zmija noge jer se nije dobro uklapala u imidž koji je izgradio.

Film se zagleda duboko u privatnu stranu umjetnika, uključujući i nastranu odanost majci Juliji i crkvi, opsjednutost slavom, mladošću i gubitkom kose koji ga je zadesio u 19. godini, ali ipak najviše pažnje posvećuje Warholu kao kulturalnom antropologu i ulozi koju je imao u transformiranju kulture i umjetnosti u šezdesetima. Znatiželjnicima i okorjelim Andyevim fanovima preporučamo i klik na službeni site.