Priča o razočaranom animatoru - Animirani
Home      Vijesti      Animirani      Priča o razočaranom animatoru

Priča o razočaranom animatoru

Krešimir Pernek svoj je animirani film snimio za 20 mjeseci, 0 kuna i s neizmjerno mnogo entuzijazma. Rezultat? Katastrofa neslućenih razmjera.

z.m. 25.06.2008 6 komentara

Priča o razočaranom animatoru

Za Krešimira Perneka ste možda i čuli - 2006. godine pobijedio je na T-Comovom natječaju '100 sekundi slave' s kratkim filmom 'Kob'. Za njegov novi film 'Control: The Revelation' niste mogli čuti ni da ste htjeli – prvi dugometražni animirani film u Hrvatskoj nakon 'Šegrta Hlapića' nastao je bez ikakve medijske podrške.   

63 minute dugi 3-D film Krešo je radio na svom običnom kućnom računalu, a oko glazbe i glasova su mu pomogli prijatelji i partneri iz Amerike. 'Control: The Revelation' je priča o mladom znanstveniku čiji se život odvija pod tajnim i neprestanim nadzorom ljudi koji ga okružuju. Pomalo 'Matrixovska' priča o sveopćoj uroti odabranih koji kontroliraju svijet.

Na filmu je radio 20 mjeseci, ali najteži dio posla ovom samostalnom entuzijastu nije bila animacija, nego promocija. 'Control' je odbijen za otkup na sve tri nacionalne televizijske kuće, mediji su ga posve ignorirali, na Animafestu ga nisu htjeli prikazati ni van konkurencije, a odbilo ga je i oko 200 distributera iz svijeta. Krešo kaže da niti u najpesimističnijim predviđanjima nije očekivao takav debakl. Šali se da je gore prošao jedino kad je telefonski tražio pratilju za maturalnu večer.


Trailer za 'Control: The Revelation'

Razočaran, odlučio je film besplatno prikazati preko YouTube servisa, naravno, u dijelovima. Filmski.net tako, na neki način, ima priliku pozvati vas na ekskluzivnu premijeru 'Control: The Revelation' - filma kojeg nitko nije htio prikazati. 'Shvatio sam da u lijepoj našoj privatnoj apsolutno nitko neće prikazati film koji ne dolazi od nekoga s akademije ili iz inozemstva. Da sam krenem u prodaju filma kupilo bi ga 5 ljudi i besplatno stavilo na Internet. Pa rekoh - budem rađe ja odma bacil na Youtube, tak da mogu odmah pročitat tamo u komentarima kad me neko pljuje,' kaže Krešo. 

Što misliš koji je glavni razlog neuspjeha filma? Kvaliteta, anonimnost, nedostatak promocije i novaca?
Anonimnost je definitivno glavni razlog. Ona će vas spriječiti da dostojno promovirate film. Svi distributeri, izdavači i televizije bi htjeli zastupati već gotove zvijezde. Što se novca tiče, nek se zna da HRT nije htio prikazati ovaj film niti besplatno pravdajući se kako nemaju termin za ovakav projekt.

Kažeš da te odbilo više od 200 svjetskih distributera, koja su bila njihova obrazloženja?
Od tih 200 distributera, mislim da mi se javilo manje od 10. Nekoliko njih se bavilo distribucijom dječjih filmova, pa im ovaj nije bio primjeren, neki su rekli da ne vide financijsku korist, a neki su rekli da im pošaljem skriner i više se nisu javili. 

Jesi li imao pozitivnih reakcija?
Osim od prijatelja i rodbine, gospođa Vesna Sudar sa HRT-a je bila vrlo korektna, ali nažalost nije bilo u njenoj ovlasti da odluči o televizijskome prikazivanju filma. Također sam dobio pohvalu i konstruktivne kritike od Simona Bogojevića-Naratha, koji je nedavno nagrađen u Annecyu. I premda me nisu uvrstili u natjecanje Animafesta, umjetnički ravnatelj Krešimir Zimonić mi je rekao da se ugodno iznenadio filmom.

Jako si ljut Animafest. Zašto?
Ministarstvo Kulture i Grad Zagreb im svake godine daju vrlo darežljiv iznos za organizaciju, kako bi što više popularizirali našu zemlju i animaciju. Oni su moj, jedini dugometražni domaći crtić u 11 godina odbili primiti u konkurenciju ili čak izvan nje, ne obavijestivši me o tome. Nakon toga su u medijima prešutjeli činjenicu da je jedan domaći film uopće prijavljen, rekavši kako je Hrvatskoj preskupo proizvoditi dugometražne crtiće. Naime, neke osobe za svoje projekte traže milijune od Ministarstva kulture pravdajući se kako je animirani film užasno skup. I sad tu dođe neki klinac iz Zagreba koji je napravio crtić bez ijedne sponzorirane državne kune.


'Control: The Revelation' intro

Koji ti je bio najteži dio stvaralačkog procesa?
Najteži dio je definitivno bio izdržati 20 mjeseci rada na jednome projektu, koji živiš svaki dan. Više sam vidio te likove u crtiću nego ljude oko sebe. Ja sam zbilja nespreman uletio u to nakon samo 3 mjeseca rada na 3D modeliranju i animaciji, tako da sam se usput i učio. Ali kad jednom lik kojeg si animirao oživi na ekranu, ful si sretan i zaboraviš koliko je teško bilo doći do toga. Najteže je bilo što nisam imao financija, tako da je bilo teško opustiti se i smireno raditi i misliti samo na film, kad reketari nabijaju po vratima.

Otkud ambicija da kreneš samostalno u tako veliki projekt?
Samostalno sam krenuo u to zbog nekih prijašnjih neuspjelih suradnji. Nisam našao kompetentnu osobu koja je dijelila moj žar za ovaj projekt, osim naravno glumaca - Brada Bromelmeiera koji je dao glas glavnom muškom liku i skladao glazbu, te Jelene Zlatar koja ima glavnu žensku ulogu, a pomogla je i pri prijevodu scenarija na engleski. Sam scenarij nastao je negdje 2003., ali tada nisam imao nikakvih uvjeta da se upustim u realizaciju. Početkom 2005. godine počeo sam se baviti 3D modeliranjem i animacijom i nakon par mjeseci odlučio sam početi raditi prema starom scenariju, jer sam htio ispričati tu priču. 

Film govori o sveopćoj uroti, interesiraju li te inače teorije zavjere?
Teorije zavjere me jako zanimaju, posebno one vezane za Ameriku jer je najutjecajnija zemlja na svijetu. Najzanimljivije su mi teorije o tome kako insceniraju incidente i napade na njih, kako bi mogli zaratiti sa nekom zemljom, npr. svima poznati napad na tornjeve. Samo što to danas više nije teorija nego i činjenica.

Nakon što su pogledali trailer, u indijskom studiju Voxel ponudili su ti posao. Prihvatit ćeš ga?
Stvar je vrlo jednostavna - tamo mi nude poziciju na visokom položaju u vrlo perspektivnom studiju. Takva prilika mi se Hrvatskoj neće otvoriti do kraja života. Trebalo bi se otvoriti barem 50 studija za animaciju, u 49 od njih bi za kreativnog direktora postavili ljude koji su kvalificiraniji od mene i onda bi me eventualno pozvali u 50. studio. Radije bih se u Indiji počeo profesionalno baviti animacijom sa 26 godina nego u Hrvatskoj sa 96. Tada bi stalno netko morao bit pored mene i govoriti mi koja je koja boja i brisat mi slinu. Da ne pričam o vođenju na WC…

Dok se Krešo sprema postati najnovija kap u hrvatskom odljevu mozgova, vi pogledajte njegov 'Control' na ovome linku i ne zaboravite ostaviti komentar!

Komentari
NoordungNSKK 27.03.2013

Prošlo je dosta godina od kada sam čitao ovaj tekst i gledao ovaj uradak koji zapravo u novije vrijeme više i ne izgleda tako loše (rotoskopija i prljavi shaderi sada su u modi).
No pregledao sam i što se dogodilo sa razočaranim animatorom, i shvatio da je uspio "ući u mašinu". Pobijedio je na natječaju za špice Animafesta, i to ispred vodećih animatora poput Bakliže i Popovića. Eto dokaza da nitko nije netalentiran, i da se isplati raditi čak i ako prvi uradak nije nešto.

A: Ettore 21.10.2009 Pogledaj profil

Pogledao sam trailer na linku i zapravo me ne čudi što se dogodilo.
U tom filmu gotovo da nema animacije, odnosno ona je minimalna, a jedino je animirana kamera koja se vrti oko karaktera i to prilično konfuzno i bez smisla.

U Hrvatskoj su pak prilike takve da se čovjeka isuviše lako popljuje, jer su u pitanju jaki lobiji koji zagovaraju svoje interese. Na žalost ovaj film nije i ne može biti razbijač lobija, jer nema tu energiju.

No barem je iskren. Neki autori pod svoj rad potpišu otpadni materijal čitave firme u kojoj su radili, i onda kažu da su urnebesno animirani film sami radili 3 mjeseca iako su samo presložili već gotove modele i sirovinu.

No uz iskrenost, trebalo je ipak napraviti malo više.

Dugometražni film je kompliciran za prikazivanje, a zbog minutaže koju treba zakupiti u medijskom prostoru, a i na festivalima teže prođe.

Predlažem autoru izradu kraćih, max. 10-minutnih filmova, ali sa bogatijim sadržajem, boljom režijom i više animacije.

Što se tiče toga što se u hrvatskoj radi, i kakvi su siteovi dobri za posjetiti, bojim se da se zapravo ipak ne radi ništa. A trebalo bi. I to tako da se animatori okupljaju a ne razbijaju lobiranjem i ubijanjem u pojam. Koliko je meni poznato, i akademsko okruženje, i gore spomenuti site, i festivali, svi oni pate od toga da favoriziraju jedne a pljuju druge. Onda ti favorizirani sami ne mogu ništa, a ovi drugi, ubijeni u pojam ne žele se time više ni baviti, iako bi mogli mnogo doprinijeti. Općenito je taj akademski elitizam pogrešan, tim više što nisu toliko dobri koliko sredstava dobivaju i koliko proizvode. Dapače, idejno i tehnički su učmali i filmovi su im više skrivanje jeftinoće produkcije, nego pričanje dobre priče.

A: Tamagochi 18.09.2008 Pogledaj profil

Hmmm...ne znam iskreno zašto je lik na kraju razočaran, jer kao što kaže "Emisija", svaka čast na trudu, ali film je loš. Loši kadrovi, traljava animacija, kasriranje itd...
Iskreno, bilo bi bolje da je napravio par kratkih filmova od 2-3 min, ali da ih je odradio vrhunski nego što je 20 mj. potrošio na nešto ovakvo. Inače i sam sam animator pa znam o čem pričam. Istina, dugometražni animirani film je teško napraviti, ali kvalitetan još teže...ne rade bez veze Pixarovci gotovo svaki svoj film i po dvije godine...a pogledajte samo kako njihovi filmovi izgledaju. Da bi ovaj uradak izgledao vrhunski autor je morao potoršiti još i 5 godina svog života, ali naravno, onda bi i animacija i kadriranje i sve ostalo trebalo i valjda bilo bolje...iako ako sami radite na filmu, kao on, finacije vam zapravo i nisu potrebne...imate svoj stroj, imate svoje znanje i svoje slobodno vrijeme...zar vam to treba i platiti ako ste tako entuziajstični?! Druga stvra je ako na filmu radi 10-ak ljudi...e onda njima treba isplatiti njihove honorare.
Po mom bi ovo eventulano dobilo termin prikazivanja na Trash Film Festivalu...jer nije ovdej anonimnost igrala gl. ulogu, nego kvaliteta uradka...jer ako je nešto kvalitetno, to brzo dođe pred oči javnosti.

A: berko 13.09.2008 Pogledaj profil

Pogledao sam taj filmić i mislim da je ok... nije nekaj bajno ali nije ni preloš. Ja sam i sam 3d animator, tako da možda i malo subjektivno gledam na sve to... Vidljivo je da je tu uloženo puno truda i posla (oni koje se ne bave 3d-om nemaju pojma koliko tu ima posla; nije sve gotovo sa dva-tri klika mišom)i radi toga bi ga trebalo nagraditi nekako da dečko ne izgubi interes i volju. Jer ovdje je vidljivo da mu nedostaje još ponešto iskustva i znanja, ali to dosta dobro kompenzira sa VELIKOM VOLJOM I STRPLJENJEM! Mogla bi država malo subvenicionirati takve projekte, jer imamo u državi dosta talentiranih što se tiće 3d-a, samo što svi love prvu priliku da odu van raditi... šteta.
P.S. pogledajte www.3dhr.net da vidite malo što sve ljudi rade

A: Emisija 29.06.2008 Pogledaj profil

Novinari često uživaju u pisanju senzacionalističkih članaka bez da ili temeljitije provjere priču ili da su uopće kompetentni pisati o zadanoj materiji. Očito je da je mladić talentirani programer ali iz priloženog filma jasno je zašto film "nitko živ" ne želi prikazati. Film jednostavno kvalitetom ne zadovoljava! Pati od loše animacije, neznanja kadriranja, loše vođene priče... Sve u svemu, djeluje kao šlampavi intro za neku video igru. Mladić je, kao što sam napisao, talentiran ali upustio se u posao bez potrebnog znanja (pao bi, vjerojatno i na kratkometražnom filmu a kamoli ovako)a po svemu sudeći, na koncu je potpuno izgubio objektivnost.
Na koncu, nije istina da je to prvi dugometražni animirani u RH. Igor Lepčin upravo radi na svom drugom dugometražnom animiranom filmu van institucija - financira ga iz svog džepa! Čuli ste za istraživačko novinarstvo?

A: zo2ok2 26.06.2008 Pogledaj profil

Evo samo ukratko da napišem, da sam imao sličnih iskustava. Naime napravio sam prvi dugometražni igrani film u Rijeci. Angažirano je bilo 55 ljudi. Svi su radili volonterski. Cijena filma 0 (nula) kuna. Naravno da za tu lovu se ne može dobiti produkcija koju ima Vrdoljak, ali film je ispao korektan. Grad film ne zanima jer prelazi okvire zacratne svojim statutom (ili već nečim) naime, financiraju samo kratkometražne i srednjemetražne filmove, a ostali... HFS, Ministarstva razna, nema odgovora ili nisu zainteresirani.