Egzorcist - početak

Loša verzija verzije

Redatelj Paul Schrader, ujedno i scenarist legendarnih filmova poput 'Raging Bull' i 'Taxi Driver', napravio je film jednak nazivu upravo ovog koji recenziram no to se uopće nije svidjelo producentima pa su odlučili smijeniti Schradera Harlinom i to je bila pogreška. Harlinova verzija Schraderove verzije je izrazito slaba i u usporedbi s originalom Schradera (bogohuljenje je uopće spominjati Friedkinov original u istom kontekstu kao ovi nastavci) to je loš film. Jedino glavni glumac Stellan Skarsgård (Šveđanin kao i Max von Sydow) se nije mijenjao u obje verzije i čak i u ovako blijedom filmu on pokazuje svoj neosporni talent. Glavni problem Harlinove verzije je onaj poznati problem svih novijih horora koji strah temelje na specijalnim efektima, jakim i iznenadnim zvukovima što vas može tog trenutka prestrašiti ali ne i na duge staze. Uostalom nije bez veze Friedkinov original, koji je snimljen 1973. i dakako nema sve pogodnosti moderne tehnologije (tim bolje), bio nominiran za 10 Oscara što ima još veću težinu kada znamo da se radi o hororu;zlobnici će reći da se njegovi nastavci mogu nadmetati jedinu u broju Zlatnih malina što je žalosna istina. Od Harlina kao redatelja se nije moglo ni očekivati ništa bolje, a ovaj prequel izvlači Skarsgård koji zapravo glumi što je rijetkost u modernom hororu dok ovaj film označava i povratak lijepe Izabelle Scorupco, bivše Bondove djevojke. No u cijeloj toj priči najžalosnija je činjenica što unatoč profesionalnim kritičarima ali i običnim gledateljima koji su pokopali ovaj uradak, film je uspio povratiti dio uloženog novca pa je moguće i daljnje poigravanje s nastavcima 'The Exorcista' što je dakako besmisleno jer postoji samo jedan početak a taj je napravljen davne 1973.

odlican

sa obzirom u kakvim uslovima su radjeni exorcismi...mislim da je ovo jedan odlican horor film.Iako nema istinitu osnovu koja vas moze poljuljati kao npr.Emily Rose,dosta strasan film,te je ova djevojcica postala simbol opsjednutosti...za mene cista 5 =)

Vratiti Maxa von Sydov-a pothitno!!!

Loš film..Očito snimljen u eri kada je vrag ponovno u modi i kada se o egzorcizmu kao ritualu i činu, jako priča......No film je loš, priča jako zamršena te se sve gubi u nizu katastrofalno loših sekvenci..Exorcist me je uplašio do srži..Ovaj ovdje me je ubjedio da odem malo prošetati i korisnije potrošim vrijeme......

više od očekivanog

Iako je prvi dio Exorcista nenadmašiv,ovaj film mu je dostojan nasljednik.Prvi sam gledao ko klinac i to samo pola jer sam veči dio žmirio i od te polovice sam imao nočne more 2 mjeseca.Ovaj je film po priči stavljen na početak , prije prvog dijela i više se bavi sa ocem Merinom koji je našao svoju vjeru i vratio se bogu.Bio je posrnuo u ratu kad su nacisti pobili djecu i ljude koje je on morao izdati...Početak samog film je odlična scena pokolja,a i filmu su efekti začuđujuće dobri.Atmosfera je napeta,muzika i zvučni efekti dobro prate radnju.Gl.glumac Skarsgard odlično je odglumio dosta zahtjevnu ulogu .Film stvarno dosta podsjeća na Indijanu JOnesa i otimače izgubljenog kovčega ,Merino ima šešir i torbu kao Indi ,prvi put ga vidimo u sceni kad sjedi u polusjeni kafića kao Indijana Jones kad mu ubiju Merion.A i ucrkvu se spuštaju kroz rupu na krovu samo fale zmije.Dosta sam čital loše kritike po novinama pa dugo nisam htio gledati film,sad sam ostao ugodno iznenađen.Klasičan demon horror, šteta kaj ih više ne snimaju.Ocjena 4

The Devil is Back!!

Slažem se da je orginalni Exorcist iz 74-e klasik koji je teško,ma zapravo nemoguće nadmašiti,te još dan danas plaši ljude sa jednakim intenzitetom kao i prije 30-ak god.A u tome nisu uspjeli ni dva nastavka,sve jedan lošiji od drugog pa tako ni ovaj priquel. Bio sam skeptičan oko ovog naslove več od samog njegovog početka,posebice kad su nastupili problemi u produkciji i smjena redatelja Paula Schradera,te sam očekivao zbilja loš film. Ali...početak filma je zanimljiv i vizualno me je malo podsjetio na Indiana Jonesa,a sam Otac Merrin zapravo u tom trenutku filma i jeste arheolog te izgleda kao Indiana(odječa,šešir...). Arheologom je postao nakon gubitka vjere u boga zbog nekih strašnih događaja iz II.svj. rata. Osobno smatram Renny Harlina odličnim redateljem,koji je snimio nekoliko odličnih filmova(Umri Muški 2,Clifhenger itd.),ništa lošiji posao nije obavio ni ovdje,režija je odlična,napeta,film čak i mjestimično ima neku spooky atmosferu,fotografija je također odlična,i vidljivo je da Harlin zna pametno upotrebljavti vizualne efekte,ali opet to je ujedno i njegov največi problem u ovom filmu.Naime,to se je naravno dogodilo vjerovatno zbog producenata koji su mu visjeli za vratom i tražili više vizualnog nasilja i krvi,pa nas tako za razliku od Friedkina koji nas je plašio mračnom i napetom atmosferom i zvukovima izvan kadra,Harlin nas pokušava uplašiti specijalnim efektima,lažnim hijenama te gadljivim i krvavim scenama. Ok negdje mjestimično i uspjeva na taj način nas uplašiti,ali ne u tolkoj mjeri koliko je to mogao postičina neki drugi način kojim je mjestimično i krenuo,no film je svakako bolji i strašniji od nastavaka. Glumci su sasvim solidni tu naravno i ja ističem Stellana Skarsgårda kao Oca Merrina,a ni Izabella Scorupco nije loše odgumila. Dakle iako film nije pretjerano strašan ipak je napet i vizualno dosta imresivan.Svakako preporučam odmah nakon ovoga gledanje i orginala,to sam ja učinio,jer tad ovaj film još bolje funkcionira. Nije loše.

Ocjena recenzije: 4.4 Tvoja ocjena: -

to je to...

eh kad se desi da ne mogu spavat zbog filma, skidam kapu...exorcist je ipak exorcist..bez suvišnih komentara...

APSOLUTNO ZASTRAŠUJUĆE

Originalni Exorcist iz 1974. je neupitno remek-djelo, Exorcist 2-The Heretic iz 1977. me je malo razočaran dok je Exorcist 3, po meni, najlošiji dio serijala. Egzorcist: početak nam ipak uspijeva isporučiti dosta straha, uzbuđenja i zanimljivosti. Stellan Skarsgard je odličan i jako uvjerljiv. Izabella Scorupco je vrlo dobra. Režija Rennyja Harlina je napeta i uznemirujuća. Ne razumijem zašto su neki ljudi licemjerni i govore da ovaj film nije strašan? Normalno, ne može se mjeriti sa originalom, ali ja sam ovaj film gledao u kinu i vidio sam da su se ljudi prestrašili. Sve u svemu, Egzorcist: početak je odličan horor koji će vas sigurno uplašiti. Jedva čekam verziju Paula Schradera koje će se zvati Dominion, barem sam tak pročitao na netu... Ocjena filma: 5

osrednje

Nije mi jasno zašto su svi kritičari baš toliko popljuvali ovaj film, pa baš toliko i nije loš. Naravno da se ne može uspoređivati sa prvim koji je remek djelo, alo od drugog i trećeg je sigurno bolji. Ja osobno nisam veliki fan ovih filmova, ali ovaj sam pogledao samo zbog jednog razloga, a on je Stellan Skarsgard. To je glumac kojeg iznimno poštujem i cijenim. Može glumiti apsolutno sve uloge, a sviđa mi se i to što ne glumi samo u skupim filmovima nego i u umjetničkim. On je odglumio odlično što se i očekivalo tako da su ostali glumci kraj njega ispali praktički ne vidljivi. E sad što se tiče samog filma, mislim da je danas teško napravit horor koji će prestrašiti publiku, malo kome to pođe za rukom. Mislim da ovaj film ima doista par zastrašujućih scena i još ako imate jako i kvalitetno kućno kino one bi vas mogle zastrašiti. Najveći problem filma je scenarij koji je plitak tako da smatram da ne treba kriviti redatelja, on je iz njega izvukao najviše što se moglo. Što se tiče tehničke strane film je odlično snimljen(jedino se vidi da su hijene napravljene računalnom grafikom) i još bi istakno da je fotografija odlična. Ovo bi se mogao smatrati i blagi povratak Renya Harlina nakon katastrofalnog drivena. Čovijek je ipak snimio umri muški 2, clifhenger i pakleni poljubac. I na kraju ja mu dajem trojku.

nije lose

početak je bio i više nego obečavajuć. zapravo niti ne shvaćam sva ova silna razočaranja. možda da sam pogledao i ostale nastavke... ovo mi je zapravo i poslužilo kao dobar početak, prequel - sad mogu posuditi i ostale djelove i vidjeti što tu ima bolje. meni, dakle, kao nepoznavatelju serijala, film je bio vrlo zadovoljavajući i prestrašio me i iznenadio i držao na rubu stolice sve do kraja. zaista moram vidjeti što to ima u originalnom egzorcistu da svi koji su ga već gledali sad tako lako i odlučno kritiziraju ovo filmsko ostvarenje. prijatelj bogoslov rekao mi je da pogledam ovaj fim ako mi je vjera u krizi. vjerovali ili ne funkcionira jer vas đavao stvarno stavi pred drastičnu odluku da mu se ne približavate. no opet, riječi redatelja koji kaže da je želio prestrašiti ljude, pa da se, kad izađu iz kina, osjećaju lakše jer je to samo kao noćna mora, strovaljuju u nepovrat riječi o vjeri jer je priča o đavlu pretvorena tek u jedan mit o drakuli i potreban nam je jedan blade ili svećenik koji će ga ubiti i tako spasiti svijet. dvosjekli mač, ali sve u svemu dobar film pokraj kojeg se ne prolazi ravnodušno.

strašno...

DA, strašno... ali ne da vas bude strah od filma, nego vas je strah kako je netko mogao snimiti nešto ovako loše i uništiti imenom jedan od najboljih i najstrašniji horora svih vremena. Bar za mene. Mislim, ovo je zaista strašno. Početak se činio još i obećavajući, priča također. Ala ostatak - užas. Bolje da je završio odmah nakon 5 minuta. Eto, bar me više ne hvata jeza od spomena na egzorcista već smijeh u ovom slučaju. Ocjena:2.Jedva

da egzorcist!

ovj film ne bi trebao nosit naslov egzorcist. ponizavajuce! strasan - malkice! da su ga prodali pod drugim naslovom mozda ne bi bila tako razocarana!

The power of Christ compels you!

Mislim da nije potrebno pričati o Fredkinovom Exorcistu i zgražavanju i jezi koja nam svaki put kad ga gledamo prolazi kroz tijelo. Moram priznati da sam se ugodno iznenadio kad sam taj osjećaj djelomično osjetio gledajući The Beginning (viseći križ naopačke u crkvi, vanjski prijelomi...). Stellan Skarsgård je odlično odradio svoj posao glumeći "ateista" oca Merrina, priča mi je također iznenađujuće dobra kao i sam smještaj radnje u prljavu, znojnu i mističnu Keniju. Mislim da je ovo najbolji Exorcist poslije prvog, ali možda bi bio bolji da je snimljen prije 20-tak godina.

CGI egzorcist

Obećavajući foršpan, obećavajuća priča, obećavajući početak, razočaravajući zaplet i razočaravajući sto puta viđeni good vs. evil kraj u 'supposed to be scary' CGI ruhu. Neću se bacati u detaljniju analizu kako ne bi pokvario film onima koji ga nisu gledali no fanovi Exorcista nedvojbeno će biti razočarani ovim, četvrtim nastavkom. Ipak, titula najlošijeg Egzorcista i dalje ostaje Exorcistu 2: The Heretic, no treći i četvrti film ne zaostaju previše. Šteta. Nadam se da će druga istoimena verzija, koja će se pojaviti na DVD-u, biti bolja. U nadi je spas...