Tu

MAJSTORSKA FRESKA SAMOĆE

Malo je redatelja koji svojim filmovima imaju što reći. Ogresta je u tom smislu, možda ne jedini, ali sigurno središnji hrvatski redatelj.Njegovi filmovi odišu smislom i stavom, a filmski rukopis kojim ih snima ide uz bok prve lige europskih autora. TU potvrđuje sve ovo: nepretenciozan, odmjeren, pametan i lijep film. Šest priča majstorski je povezano u bolnu fresku ovdašnje samoće. Zanimljiva forma, ali koja je isključivo i samo u službi sadržaju koji Ogrestu nedvojbeno i te kako zanima.

ovo je definitivno jedan od najboljih hrvatskih filmova napravljenih u već dulje vrijeme. forma omnibusa genijalno funkcionira unutar zapanjujuće zanimljivih likova... za razliku od sto put viđenog materijala na hrvatskom jeziku, ovaj film ima izvrsnu priču, točnije priče... teško je uspoređivati uopće s nečim takvim, jer nažalost još takav standard ne postoji kod nas. no, s obzirom na fantastičan prijem filma van naših granica ( a.k.a. tamo gdje film čak i cijene), nadam se da će uskoro nastati neki novi film istoga redatelja. super!

tu - tu!

Moram priznati da me osobno više ne oduševljavaju filmovi sa više paralelnih radnji i brdo likova čije se sudbine isprepliću. To gledam kao na nedosatak znanja da se ispriča jedna cjelovečerna priča pa se smisli nekoliko malih. I kraćih. Naravno, iznimke uvijek postoje. To je sve masovno pokrenuo Altman sa svojim Kratkim rezovima, te tu ima još brdo filmova koji su sjajni sa isprepletenom naracijom i likovima. Da sada ne nabrajam (Pakleni šund, pasja ljubav, dim,...) Jer nekako imam dojam da se svaki novi redatelj pokušava probiti takvim filmom. I sa više priča ne pasti u monotomiju priče koja nije dobro razrađena, i dobra je samo za 15-ak minuta. Onda se pređe fino na novu priču i ponovo je osvojena pažnja gledatelja. Možda se varam, no eto, imam takav dojam. No, naravno, Zrinko Ogresta ne spada u novije redatelje, dapače, on je jedan od naših kvalitetnijih redatelja. Ali ovaj film po meni spada u gore navedenu kategoriju. Ali ne u cjelosti. Ima jednu sjajnu, te dvije jako dobre priče. Ostatak je slab. Najbolja je definitivno sa starcem koji osjeti simpatiju prema mladoj Njemici i mijenja stil života jer si je umislio stvari koje zapravo ne postoje. Sjajna priča sa odličnim glumcem (ne znam točno ime) u kojemu dijalozi spadaju u one sporedne stvari, dok pogledi i izrazi lica govore više nego 1000 riječi. Također su jako dobre priče sa retardiranim braniteljem koji spasi vrapca, te zadnja o otuđenom ocu i sinu. Nažalost, ostatak ne prati visoke kriterije ovih triju. I tu je jedina mana filma. To što nisu sve priče tako dobre, a ima ih dosta. I isprepliću se i sve ostalo... Inače, filmu sam dao 3, samo zbog toga što 3,5 ne postoji, ali to je moja ocjena - 3,5. Pogledajte ga, barem zbog one tri priče - zaista su sjajne.

Ocjena recenzije: 3.25 Tvoja ocjena: -