Točno u podne

Točno u podne

Točno u podne bio je i ostao jedan od najboljih vesterna svih vremena. Sama ideja filma iz prve mi se nije sviđala jer se film skoro cijeli odvija bez pucnjave i akcije do zadnjih deset minuta i svodi se na dialoge i odnose među likovima. No film se uspio izdiči iz svakog prosjeka zbog nevjerojatno dobro ocrtane atmosfere, sjajnoj izgradnji likova, bezgrešno dobro napisanom scenariju, glumi (Cooperova uloga karijere, a i svi drugi likovi izgledaju kao da žive svoje likove ispred kamere), glzabi i nezaboravnoj baladi Do not forsake me oh my darling, režiji koja prenosi snažnu poruku o društvu u kojem živimo, real time montiranju koja služi priči višenego ijedan drugi film u realnom vremenu koji sam gledao. Na kraju največi plus definitivno ide legendarnom Lee van Cleefu ( špageti vestern caru koji se proslavio ulogama negativaca) koji ovdje glumi jednog od četvorice glavnih negativaca, ovo mu je prva uloga u karijeri i možda jedna od najboljih-njega vidimo prvog u filmu i tijekom cijelog filma nema ni riječ dialoga ali zato najviše od ove četvorice ostaje u sječanju (pogledajte sliku mog profila). LEE VAN CLEEF JE LEGENDA!!! Film je neponovljiv i nezaboravan klasik i meni osobno najbolji "stari" film. Obvezno pogledati ako niste.

Bezvremensko ostvarenje

Western klasik,koji se bez problema može svrstati u sam vrh najboljih filmova tog žanra. Iako snimljen sad već davne 1952 godine,priča o Šerifu Will Kaneu i četvorici revolveraša koji dolaze u grad vlakom točno u podne kako bi se obračunali sa njim,još i dan danas nije izgubila na svojoj svježini i napetosti. Film je specifičan po tome što se radnja odvijala u realnom vremenu,te se je stupanj napetosti i iščekivanja postepeno dizao,kako kod gl. junaka,tako i kod publike. Sama radnja -pojedinac koji se suprotstavlja naoružanoj većini sam samcat jer mu nitko ne želi pomoći,je u to vrijeme bila dosta kritizirana i vrlo kontroverzna,jer su ju neki povezivali sa McCarthyjevim “lovom na vještice”,no kasnije su ju ipak mnogi na veliko kopirali. Scenarist Carl Foreman se je ubrzo nakon što je napisao scenarij,našao na “crnoj listi” odbora,pod optužbama da se bavi komunističkim djelatnostima. Neki su film čak proglasili neameričkim,ponajviše zbog kraja,kada šerif Will Kane skida sa sebe značku šerifa i baca ju u prašinu. Malo kasnije je nešto veoma sl. izveo i Clint Eastwood u filmu "Dirty Harry",kojeg su također mnogi svojevremeno smatrali kontroverznim i komunističkim. Valja naglasiti kako je čak i John Wayne iznimno mrzio ovaj film,te snimio "Rio Bravo" 1959. kao protutežu ovom filmu. No unatoč svemu,film je postigao ogromnog uspjeha i kod kritike i kod publike,oživio karijeru već malo posustalom Gary Cooperu,koji je za tu možda i najbolju ulogu u karijeri osvojio i Oscara,te predstavio novu glumačku zvijezdu i ljepoticu tog vremena,Grace Kelly,koja je do tada nastupala većinom samo u Tv serijama. Uz sve to bio je nagrađen i sa četiri Oscara,za montažu,za najbolji soundtrack i pjesmu "High Noon“ (Do Not Forsake Me, Oh My Darlin'),te naravno već spomenuti Oscar za gl. mušku ulogu. Također priskrbio je još i tri Oscar nominacije,za režiju,za najbolji film,te najbolji scenarij. Sve u svemu izvrstan film,koji je uvelike utjecao na žanr westerna i zadužio filmsku povijest.

Ocjena recenzije: 2.6 Tvoja ocjena: -

Staro vino!

Fantastičan film, pravi klasik, atipičan vester koji ulazi u sve antologije najboljih svih vremena. Nema one tipične klišeje o usamljenom jahaču koji jaše u zalazak sunca, već ozbiljno propituje važne stvari: odgovornost pojedinca, otuđenje, licemjerje. Gary Cooper uvjerljiv u svojoj najpoznatijoj ulozi, sjajan soundrtack s evergreenom 'Do not forsake me' i sigurna režija. Treba imati u kućnoj kolekciji!