Apokalipsa danas

Remek dijelo!

Francis Copolla je jednom rekao; "Moj film nije o Vijetnamu, moj film je Vijetnam". Onda je nestao u Filipinima i vratio se s ovim remek dijelom. U filmu surovo i realistično prikaziva horore, zbunjenost i ludilo rata. Film mozda jest malo predug, ali je napet do samog kraja i isplati se svaka potrošena minuta na gledanje istog. Jedan od "must see" fimova!

MENI PREDUGAČKO

Iako je film zbilja dobar meni se nije toliko svidio jer predugo traje i sporo mi se odvija radnja. Puno su mi bolji Platoon i Full Metal Jacket.

Moćno i mračno poniranje u ratno ludilo

Nemam običaj recenzirati kultne filmove jer zaista što reći o filmu o kome se sve već reklo i pisalo nebrojeno puta? Zato ću samo pokušati iznesti svoje impresije jer objektivne kritike su ionako već dobro znane. Francis Ford Coppola je jedan od najuglednijih američkih redatelja, stekao je hordu obožavatelja svojom kultnom 'Godfather' trilogijom, a čak i njegovi slabiji filmovi imaju "ono nešto" što vas natjera da ih ne odbacite. U njegovom opusu ponosno se ističe vizionarski "Apocalypse Now" koga mnogi smatraju najboljim ratnim filmom svih vremena. Usudio bih se reći - Coppola i nije snimio ratni film u užem smislu te riječi, već film o njegovim posljedicama odnosno potpunoj dehumanizaciji ljudskog bića i sveopćem 'rastočavanju' u ludilu rata. Za mene je putovanje kapetana Willarda poput moderne odiseje niz rijeku rata i ludila, gdje stvarnost postepeno gubi svoje značenje, a užas i strava postepeno dobijaju formu koju ljudska psiha nikad ne bi trebala doživjeti, a kamoli podnijeti. Fenomenalni glumci, prvenstveno skidam kapu sjajnom Martinu Sheenu koji je trebao dobiti oskara za ovu ulogu, ali u svakom segmentu filma netko krade scene kao Robert Duvall u nezaboravnom 'napalm kadru' ili jezoviti Marlon Brando kao epitomija konačne dekonstrukcije čovjeka u ratnoj stvarnosti. Briljantna atmosfera koja tone u halucinogenost i opipljivi mrak što više film odmiče jednostavno vam se uvuče pod kožu i ne pušta. Meni je najveća vrijednost filma nakon što završi odjevna špica i još dugo dugo upijate dojmove i razmišljate o svemu viđenom. Kultni klasik, i dio filmske kulture koji obavezno morate pogledati ako već niste.

Remek djelo

Od uvodne The End uz slike napalma u džungli i satnika Willarda opruženog u sobi i zagledanog u ventilator čiji se zvuk miješa s helikopterom, do završne scene kada isti satnik u nevjerici izgovara ključnu riječ filma:"Užas", pratimo putovanje u samo srce zla. Putovanje koje, simbolično, ide uzvodno velikom rijekom "koja vijuga kroz rat".I što se dalje odmiče, događaji su sve karikaturalniji, sve groteskniji, sve je više nastranosti a ljudi sve više gube svoj razumni dio ličnosti.Od "leteće konjice" koja ratuje iz zabave, preko Playbojevih zečica, inspekcije vijetnamskog čamca, nastranog seksa u pokvarenom helikopteru uz apokaliptičnu kišu, preko mosta koji jedni ruše drugi grade i gdje ratnici jedni drugima određuju položaj po sluhu, preko Francuza izgubljenih u vremenu i prostoru, koji u vijetnamskoj džungli održavaju običaje iz rodnog kraja, pa sve do konačnog susreta s generalom Kurtzom i predavanja o užasu. Završni Kurtzov monolog je izvanredno tumačenje zla i mračna filozofija o tamnoj strani ljudske psihe. Simbolika u filmu je fantastična.Kurtz priča kako se je u mladosti spustio rijekom Ohio, što se može shvatiti kao poveznica s rijekom Nung kojom je Willard doplovio do Kurtza.Zatim Kurtzova želja da gmiže ivicom britve kao puž golać, što se savršeno uklapa o puzanjem po rubu razuma gdje čovjek svaki čas može skrenuti na jednu ili drugu stranu.Anegdota o Vijetnamcima koji odbijaju američko cjepivo svojoj djeci i ono teško:"Užas, užas" kojim Kurtz završava rečenice, a gdje bi trebalo uslijediti opisivanje nečega što je toliko strašno da ni okorjeli ratnik i ubojica ne može to prevaliti preko usta.Taj "užas" je zapravo prava poanta filma.Ono što se doživi i osjeti, a što je tako strašno da nema ljudske riječi za njegov opis.Smrt za Waltera Kurtza dolazi kao spas od užasa koji ga progoni, bez obzira na sve pokušaje da mu sagleda lice i sprijetelji se s njim.

Realnost

Potpun prikaz uzaludnosti Vietnamskog rata. Opći kaos i ludilo koje unistava ljude i lomi im duh. Uz Kubrickov "Full Metal Jacket" najbolji ratni film uopce.

antirat

Predivan antiratni film, u to vrijeme veliki šok za postvijetnamsku ameriku. Poruka filma vrijedi i za današnje vrijeme jer se povijest(amerika) ponavlja.

Groundbreaking masterpiece!

Kao što piše u mom profilu ovo mi je all-time favorite film, i po mom mišljenju najbolji film ikada snimljen. Teško je riječima sve reći o ovome filmu, gledo sam ga kao mali i nedavno na TV-u i na kioscima sam uzeo redux verziju čim se pojavila.... Kad sam pogledao ovaj film ostao sam bez daha i o njemu ramišljao dugo nakon šta je završio. Ovo je jedan od onih filmova koje kad pogledaš i ako ga uspiješ doživjeti, trajno ti se urežu u pamćenje. Meni je vrlo drago šta film dugo traje oko 3 sata, nije mi toliko teško izdvojit vremena ako je film dobar, ali ovaj nije dobar, ovaj je jedinstven, neponovljiv, ma trebalo bi se skovat novi pridjev. O filmu nešto: gluma je savršena, Martin Sheen kao da nije svjestan da je u filmu, kao da stvarno to prolazi što je prikazano, a taj komentar ide i za ostale glumce, naročito Duvalla i Brandoa... Mislim da je intro ovog filma svečan,uz pjesmu Doorsa "The End"(što znači kraj, svršetak) savršeno dočarava atmosferu goruče đungle od napalma i Sheenovu izmorenu i ogorčenu facu. Scena u kojoj se opija od sječanja i tjeskobe na rat je toliko realna da zastrašuje. Ovaj film ima sve ono što je uvjetovalo da dobije kultni status, svečane ratne scene, snimke zalaska sunca, sumoran ton đungle, malo erotike i malo politike za stolom sa frncuzima i naravno misteriozan i mračan kraj. Impresivno je kako brod pluta rjekom polako i sumorno, rijekom koja je kao strujni kabel priključena ravno u Kurtza, struja koja ga čini ludim; struja koja svoje korijene vodi od posljedca rata. Pri kraju umornog puta i kraju sumorne rijeke koja je zasičena svakakvim ludilom, Sheen dolazi do Brndoa, koji je vrlo ravnodušan prema njemu, citirajući mu o smislu i misteriju života. Na kraje se niti najmanje ne opire smrti što još dodatno potvrđiva ludost uzrokvana košmarom rata... Ovaj film je odiseja o ludilu rata, o njegovoj iracionlnoj strani koja čovjeka gura u ponor vlastite psihe. Naracije su pomogle da ovaj film ima čvrstu psihološku pozadinu....Remek-djelo

jele

zakon film,zakon glumci...

Volim miris apokalipse ujutro!

Ovaj film je zasigurno najbolji film ikada snimljen o Vijetnamskom ratu, vrlo vjerojatno koji će ikada biti snimljen. Kompleksna priča o poniranju u tamu ubojstava i nasilja naprosto potresa ljudsku psihu, a fantastični glumački nastupi naprosto ne daju gledatelju da odvoji oči s ekrana. Iako u redux verziji traje puuuno, skoro pa četiri sata, film se naprosto gleda u komadu i svaki trenutak nam dodatno opisuje zašto Willard nestaje kao ljudsko biće i postaje sve sličniji svojoj meti Kurtzu. Psihodelija kasnih šezdesetih i početka sedamdesetih je jasno vidljiva i potpomognuta odličnim soundtrackom koji spaja najbolje od Rolling Stonesa, Doorsa i Richarda Wagnera. Od glumačkih nastupa valja posebno izdvojiti one Marlona Brand (horor! horor!) Martina Sheena i Roberta Duvalla. Sa skoro svakim likom se možemo donekle poistovjetiti, a sa Kurtzom posebno. Kad gledam film, dođe mi da otputujem u tu džunglu u Kambodži da mu se klanjam! O Fanfare! O Kurtz! O HOROR! Pa iako film traje toliko dugo i na kraju je jaaako usporen, sa svakim novim gledanjem postaje sve bolji i bolji. Za kraj samo ću reći: GENIJALNOST...GENIJALNOST...

da poludis

gedaju film, stalno sam se pitala zasto su ameri napali vijetnam? wtf? marlon brando je odlican u ulozi ludjaka, a odmah poslije njega je onaj ludi general koji bi surfao a oko njega bombe padaju..ccc. film je mracan totalka, al je veri veri kvalitetan i uopce se ne osjeti da traje 3 i pol sata. mjuza (doorsi) je fenomenalan, pogotovo pocetak - this is the end... ludnica! puno krvi, odrubljenih glava i ostalih organa, cak i plejbojeve zecice koje su isto prolupale u svemu tome, itd. pogledati!

snažno

film... nemam komentara! sve baš kako i treba bit, vrhunska glumačka ekipa i priča od koje zastaje dah..

sick

sick, dosadan, al hebeno doar film... :D 4

vrlo mračno

vrlo mračan film, ali izuzetno zanimljiv, i zapravo time što je mračan ističe svoju svrhu-prikazuje odvratnu, psihodeličnu i mutnu stranu rata kako bi postao jedan od najboljih anti-ratnih filmova svih vremena. inače nisam fan ovakvih filmova, ali ovo je ipak kultni film. iako, treba se pripremiti na dužinu njegova trajanja jer traje li ga traje...al ok, to je ipak rat.ma preporučljivo u svakom slučaju.

put u ludilo

Nesumnjivo jedan od najboljih filmova svih vremena, baziran na knjizi Josepha Conrada "Srce tame". Nevjerojatno slojevit film koji fascinira svim elementima. Sheen, Brando, Duvall i Hopper na ekranu oživljavaju likove kakvi se snažno utiskuju u pažnju publike, fotografija je jednostavno nenadjebiva - svaki kadar je savršeno uravnotežena kompozicija rasvjete i odlično upotrijebljenih boja, a režija izgleda još bolje u redux verziji zbog naknadno umontiranih scena koje popravljaju već sjajan ritam priče kroz koju nas Coppola fura... Jedan od malobrojnih filmova koji se mogu gledati bezbroj puta i koji svaki put može ponuditi nešto novo. Atmosfera, detalji, zvuk, fotografija, režija, montaža - sve to možemo ovdje vidjeti ne samo kao savršen spoj dobro ispričane filmske priče - već kao i dokument filmske povijesti koji nam direktno sa ekrana govori kakvi filmovi su se nekad radili, davno prije današnje ere tinejdžerskih komedija, vulgarnog humora i kompjuterskih efekata... Neki recenzenti su film proglasili antiratnim, što po mojem mišljenju nije potpuno točno. Ovaj film uopće ne govori o ratu već o ludilu. Govori o ljudima gurnutima u svijet koji je protivan zdravom razumu, o procesima kroz koje čovjek prolazi kad ga okružuje besmisao. Ovaj film ne postavlja pitanje o opravdanosti rata ili o tome je li rat dobra il loša stvar. Coppolu zanima što činiti, što misliti i kako se postaviti u situaciji kad smo okruženi ludilom do te mjere da naznake "normalnog" svijeta imaju kontraefekt i cijelu stvar čine još apsurdnijom i bizarnijom - i time težom za probavljanje... Obavezno štivo za svakog tko se želi nazivati filmofilom, nemojte dati da vas dugo trajanje filma odbije od gledanja - jer nijedna minuta nije uludo potrošena i nijedan kadar dosadan (što se ni za mnoge današnje Oskarom nagrađene uratke ne može reći). Gledati, kupiti, obožavati i staviti u udžbenike.

Ocjena recenzije: 4.4 Tvoja ocjena: -

Legenda

Film je odličan. Iako mu nedostaje dovoljno akcije, kao što je rečeno film je anti ratna mrcina. SPR ne prikazuje toliko ludilo rata koliko akciju. Ovaj film govori da je rat čisto ludilo i nelogičnost. Meni je Robert Duval perfektno odglumio u tom filmu. Scene u kojoj nadiru brišuči preko mora heikopterima dok preko razglasa udara Wagner mi je jedna od najboljih scena ikada. Nelogičnost. Francuzi usred đungle koji održavaju svoj način života i bore se protiv vijetnamaca. Playbojeve zečice usred đungle. Masa stvari.

Miris napalma

O ovakvim filmovima uvijek se piše s određenom dozom strahopoštovanja. Naime, Apokalipsa danas definitivino je velik film, jedan od onih koji je proširio obzore u svjetskoj kinematografiji. Usto, odskače u moru filmova o vijetnamskome sukobu. Martin Sheen je kapetan Willard, prekaljeni sudionik vijetnamskog rata u potrazi za odbjeglim pukovnikom Kurtzom (Marlon Brando). Kurtz je poveo svoj privatni rat u bespućima Kambodže gdje je neka vrst božanstva za lokalno pleme. Willard i njegova moćna gomilica na brodu na svom putu prolaze sve etape vijetnamskog užasa. Susreću mitsku vojničinu Kilgora (Robert Duvall) čije je zasipanje civila napalmom poznato svima od boraca za ljudska prava do Ivice Kostelića (doduše, sumnjamo da je potonji shvatio antiratnu poruku filma), francuske plantažere kojima je ovo već tko zna koja bitka, dečke iz američke provincije koji ostavljaju kosti u ratu za kojeg ne znaju zašto se vodi. Finale u kraljevstvu pukovnika Kurtza jedan je od najboljih prikaza male zajednice opčinjene vođom.Dennis Hopper briljira u ulozi fotoreportera koji je potpuno skrenuo s pameti. Film nam donosi i mladog Harrisona Forda u maloj ulozi obavještajca te najslavnije dionice Wagnera u povijesti filmske industrije. Ukratko, film za pamćenje.

remek-djelo

vjerojatno najbolji anti-ratni film svih vremena. ističu ga odlično raspoređene uloge, gdje se najviše ističe marlon brando, čija uloga iako je kratka ostavlja najimpresivniji dojam. Citat "volim miris napalma ujutro. Podsjeća me na pobjedu" je za antologiju

Ocjena recenzije: 1.25 Tvoja ocjena: -

Putovanje u ludilo

Toliko se toga može napisati o ovom filmu, a opet, nikad i nikako riječi ne mogu dočarati i objasniti svu monumentalnost Coppolina djela. Nastranu čak i "Kumovi" - ovo je Coppolino najbolje "dijete"! Može se Spielberg u svom (vrlo solidnom) "Spašavanju vojnika Ryana" služiti naturalizmom u namjeri da dočara sve užase rata, ali ovdje je antiratna poruka (koju a priori MORA sadržati svaki ratni film, koliko god dva izraza bila u jezičnom kontrastu) toliko snažna i uvjerljiva da, pogotovo u ovoj produženoj verziji, udara direktno u svijest. Putovanje rijekom koje je okosnica filma doslovce je putovanje u ludilo ili sam pakao, a uz zlokobni "The End" Doorsa sve je potcrtano pravim apokaliptičnim štihom. I sad opet, što reći o filmu čija i produžena verzija proleti izvan pojmova vremena? Neupitno, čistokrvno remek djelo! I najbolji (anti)ratni film ikada, treba li uopće spominjati...

Što reći...

U usporedbi sa kojekakvim površnim scenarijima koje je Hollywood ekranizirao prava bi sramota bila ovom filmu dati išta manje od čiste petice. Uz to ni to nije dovoljno, jer još smo mnogim drugim filmovima dali pet, ali ovaj je po mom mišljenju daleko iznad njih. Veliki hollywoodski mag Coppola, te vrhunski (u Apokalipsi) Sheen, a Branda neću ni spominjati svoj su posao uradili više nego odlično i ovo remek djelo spada u popis onih koje morate pogledati barem zbog opće kulture. Ovaj je film prema anketi britanskih filmskih kritičara i scenarista proglašen najboljim filmom u posljednih 25 godina. Ocjena filma: +5

Ocjena recenzije: 3.2 Tvoja ocjena: -

Vise od tri sata ratnog ludila

Apokalipsa daknas jedan je od filmova o kojima se nema vise sta reci. Svi smo ga pogledali, svi smo ga voljeli i cjenili. Ovoga sam trenutka ustao od TV-a nakon Reduxa i ponovno sam osjetio velicinu i vaznost ovoga filma. Film zaista tesko sjeda i potrebno je mnogo zivaca da se izdrzi do kraja. Da se razumijemo, film je JAKO dug, ali savrsen u svoj svojoj tezini...

Hrana za mozak !!!!

Spektakularni (anti)ratni film Francisa Forda Coppole je jedan od najboljih i vizualno najljepših filmova u povijesti sedme umjetnosti. Kroz epsko putovanje, odiseju Capt. Benjamina L. Willarda (Martin Sheen) prikazani su nam svi užasi rata, kako rat utječe na sudbine ljudi, licemjenosti koje tamo vladaju (citat iz filma: "Uvježbavamo mladiće da bacaju plamen na ljude, no njihovi generali ne daju da pišu jeb..i na avione, jer je to prostota) itd. itd. Iako neki, zbog dužine trajanja filma prigovaraju Redux verziji iz 2001. godine, osobno smatram da je i inače sjajnom filmu dala dodatnu dimenziju i time ga učinila još boljim. Ukoliko nemate strpljenja uživati u filmu 3+ sata, onda niste ni zaslužili da gledate film Apokalipsa danas Redux. Na zalost svih kolekcionara, hrvatsko DVD izdanje filma sadrzi reklamu mobilnog providera.

Ocjena recenzije: 3.8 Tvoja ocjena: -