Američki varalice

Uspavano

Solidan film, ali fali mu ritma nekako je uspavan, odnosno previše je razvučen, 138 min je previše za ovo što su prikazali. Gluma je najbolje u ovome filmu, zaista na visokoj razini. Ocijena 3

'Abscam' skandal

Delimično baziran na istinitim događajima koji se odnose na operaciju FBI pod šifrovanim nazivom 'Arab scam', tamo negde s kraja 70-ih prošlog veka.Ova uzbudljiva priča poslužila je kao okvir iz koga su režiser David O. Russell i njegov saradnik, Eric Warren Singer, razvili scenario pogodan za filmsku ekranizaciju. Smeštena u sedamdesete godine, radnja u fokus stavlja sofisticirane prevarante.Proniciljivi Irving Rosenfeld (Christian Bale) i njegova zavodljiva partnerka Sydney Prosser (Amy Adams), sa naglašenim britanskim akcentom, 'padaju' na jednom poslu.Da bi izbegli zatvor, pristaju da rade po instrukcijama mladog i ambicioznog FBI agenta Richieja DiMasoa (Bradley Cooper).Njihova meta je gradonačelnik Camdena, u New Jerseyju, Carmine Polito (Jeremy Renner).Kako se operacija uspešno odvija, apetiti mladog agenta postaju veći, pa se u igru ubacuju veći ulozi.A to ubrzo privlači i moćne mafijaške bosove, koje zastupa opasni Victor Tellegio (Robert De Niro)...David O. Russell kreira jednu zamršenu priču, u kojoj defiluje mnoštvo likova što diktira brz tempo radnje.Stoga je malo teže pohvatati ko je sve u igri i ko kome radi o glavi.U takvim okolnostima, umešna režija forsira krupne kadrove, sa britkim dijalozima, gde dolazi do izražaja i sposobnost ishitrene improvizacije odabrane glumačke ekipe.Zato je radnja i pomalo suviše teatralna, sa gomilom karikaturalno prikazanih likova. Izvrsno dizajnirani kostimi, maštovite frizure i vešta šminka, uz dobro osmišljenu i postavljenu scenografiju, značajno su doprineli da filmska priča dobije potrebnu dozu autentičnosti.Stvorena je pogodna atmosfera, iz koje se crpi i preko potreban humor, naročito kroz 'nesporazume' na relaciji muško-ženski odnosi.Tako je uspostavljen balans u odnosu na trilerski zaplet, a što ovu dramu prodaje, kao pre svega dobru zabavu.A to je i bila namera režisera filma, koji je uvek vodio računa i o ukusu publike (komercijalni efekat nije zanemaren). Odlična gluma je najveći kvalitet filma, što je bilo i očekivano, ako imamo u vidu impozantni glumački ansambl. Christian Bale i Amy Adams su možda malo odskočili (njihove zajedničke scene su sjajne), ali i ostali su obavili svoj posao na zadovoljavajućem nivou.Dakle, utisak je veoma dobar, jer će vam nešto više od dva sata proleteti, a da toga niste ni svesni.To je najbolji dokaz kako je umešna režija uspela da postigne cilj: ponudi zanimljivo filmsko štivo i izazove emocije kod svojih fanova.Gledajte, pa prosudite i sami.

Ocjena recenzije: 4.67 Tvoja ocjena: -

Loše

Poprilično naporan film za gledanje. Cijela radnja filma se mogla smjestiti u jednu 40-minutnu seriju. Jedino pohvalno je gluma.

Varalice, policajci i svi ostali!!!

Moram priznati da opus redatelja Russella nisam pogledao u cjelosti, ali ono što sam vidio oduševilo me. J.Law je zasluženo osvojila Oskara lani, a i ove godine će, prognoziraju eksperti.Mada mi ne bi bilo žao da uz nju, Oscara dobiju i Amy ili Bradley. Film je temeljen na stvarnim događajima, ali je redateljev scenarij, modificiran da bi se zaštitile obitelji upletenih. U filmu koji traje preko dva sata, počinje sporo i pomalo dosadno, ali naučio sam da je to njegov alat za gradnju radnje, priča prati prevarantski par i policajca koji ih regrutira za masovnu podvalu zbog svojih probitaka. Bale i Adams glume Irvinga Rosenfelda i Sydney Prosser(koja voli da je zovu Lady Edith Greensly), prevaratski par koji vara lakoumne obećavajući veliku zaradu u Americi kasnih 1970-ih, prije dolaska Reagana na vlast.Stvari idu dobro dok ih ne uhvati ambiciozni i pomalo nestabilni agent FBI-a Richie DiMaso.Suočeni sa dugom kaznom i svime što nju slijedi, pristaju surađivati s policijom.Atlantic City je porušen i treba obnovu. Irving ima prijatelja koji će glumiti šeika, a umiješana je i mafija s Floride(sjajni cameo De Nira, prepao sam se kako je uvjerljiv). Uz pomoć gradonačelnika Carminea Polita(kojeg glumi Jeremy Renner, vrlo podcijenjeni glumac), uspijevaju dogovoriti posao. Valja spomenuti i Irvingovu ženu Rosalyn(koju utjelovljuje J.Law), agorafobičnui i nestabilnu osobu koja će učiniti sve da zadrži svog muškarca. Scena između nje i Sydney je za pamćenje. Pogledajte film i uživajte u majstoru zanata. To vam poručujem svesrdno!!

American Hustle

David O.Russell-čovjek koji je započeo karijeru sa 2 soldina filma("Spanking the Monkey" i "Flirting with Disaster") da bi onda napravio sjajni "Three Kings" koji je ispisao povijest inapravio vlastiti filmski žanr te je Clooney,Wahlberga i Cubea proslavio.Onda je upao u malu krizu koju je pokazao sa filmom "I Heart Huckabees" koji je u najmanju ruku naporan,dosadan i loš.Onda se primiro na par godina,a onda se vratio u velikom stilu sa 3 vrlo dobra filma("The Fighter","Silver Linings Playbook" i "American Hustle"). "The Fighter" je vrlo dobar film u kojemu se najviše istakao Christian Bale te osvojio Oscaraa,li nisu ni ostali bili loši:Wahlberg,Adams,Leo... "Silver Linings Playbook" je sjajan film koji je po meni najbolji od ova 3,film jednostavno zrači toplinom i sjajnom atmosferom.Glumačke izvedbe su sjajne(film je nominiran u sve 4 glumačke kategorije,od kojih je jedino osvojila Oscar Jennifer Lawrence za najbolju žensku sporednu ulogu) "American Hustle" je po meni najlošiji od ta 3 filma,jednostavno nema šarma koliko imaju prethodna dva,atmosfera je solidna te vjerno predočava tadašnja zbivanja.David O.Russell odrađuje sjajan posao kao i občino,ali ima nešto posebno uvezi njega,njegova zadnja 3 filma pokupila je čak 10 nominacija za Oscara što zaista vuči nevjerojatno,a ovaj film je nominiran u svim glumačkim kategorijama:Bale je zaista sjajno odradio posao te vjerno prikazao sitnog varalicu(samo šteta što neće osvojiti Oscara jer je DiCaprio u Vuku s Wall Streeta odradio stvarno nevjerojatan posao),Jennifer Lawrence je isto tako odlična te bi jedina mogla dobiti Oscara od nominiranih(to bi joj mogao biti 2 Oscar,a ona ima samo 23 godine!!Ako nastavi ovako glumniti u u budućnosti mogla bi biti upamćena kao jedna od najboljih filmskih glumica u povijesti),Amy Adams je tek soldina,imala je i ona puno boljih nastupa.Eh sad,po meni je Jeremy Renner definitivno podcijenjen te je žalosno što je Bradley Cooper dobio nominaciju a ne on!Bradley Cooper je malo podbacio u ovom filmu,puno bolji je bio prošle godine u "Silver Linings Playbook". Ovaj film nijne loš,ali nije ni nešto posebno,malo je podbacio,nekako je smušeno napravljen,te mu nedostaje šarma kojeg "Silver Linings Playbook" ima na pretek. Preporučujem ovaj film za pogledati,ali ne očekujte nešto savršeno. Ocjena:6,5/10