Hobit: Smaugova pustoš

hobbit: smaugova pustoš

Drugi dio hobbita je famozan, odličan i pravi film ako želite otići u svijet mašte. Scena bijega u bačvama je odlična, Sauron i Gandalf imaju mali okršaj, a scena sa zmajem je superuzbudljiva, naručito glas zmaja koji je u nekim situacijama pomalo i strašan. Sve u svemu odličan drugi dio, a s obzirom kako je završio čeka nas uzbudljivi terći dio koji će od prve do zadnje minute pružiti fantastični filmski doživljaj.

The Hobbit: The Desolation of Smaug

Hollywood ne propušta priliku za zaradu, pa je moguće Tolkienovu knjigu 'The Hobbit' od 300 stranica, ekranizirati u čak tri filma s trajanjem dužim od 160 minuta po filmu. To nije dobra vijest za kvalitetu samih filmova, no za involvirane aktere to u ovom slučaju znači samo podebljanje novčanih računa. Drugi dio trilogije, nazvan 'The Hobbit: The Desolation of Smaug' svakako je napredak u odnosu na prvi dio; bolje je povezana priča, vrijeme brzo prolazi, no unatoč tome ovaj film opet posjeduje niz mana.. Jedna od njih je ubacivanje ljubavne priče, točnije trokuta između patuljka Kilija i vilenjakinje Tauriel te 'povratnika' Legolasa. Taj dio je jako loš, neuvjerljiv, nepotreban i služi samo kao popunjavanje praznina, te između ostalog za korištenje vilenjaka u borbama koji su svakako vizualno impresivniji od recimo patuljaka. Više se od Thorina ne pokušava stvoriti Aragorna, jer je to mjesto sada rezervirano za čovjeka imenom Bard. Pametnim scenarijem u trećem dijelu moguće je nešto slično postići, iako mislim da će konačni dio Hobbit trilogije biti najgori; čisto zbog očekivanih specijalnih efekata koji će nastaviti priču sa Smaugom i samog završetka trilogije koji će nesumnjivo biti sladunjav. No, da se vratim na ovaj dio i njegove dobre strane. Prikaz Smauga je dobar, Cumberbatchov glas savršeno paše, kao i obično McKellen kao Gandalf uzima najveće pohvale, no mislim da nije dovoljno pohvaljen casting u ulozi Bilba gdje Freeman još jednom uvjerljivo, zanimljivo, pa čak i u nekim dijelovima komično igra svoj lik. Vrlo dobro i nenametljivo odglumljena uloga. Također treba pohvaliti mračnije dijelove u kojima se spominje Sauron; to je puno bolje napravljeno od npr. luckastih scena patuljaka u bačvama koje nosi rijeka. Opet se Jacksonu može prigovoriti neujednačenost radnje i nemogućnost da bolje izbalansira radnju. Opet postoji previše preznog hoda, previše nepotrebnih scena i sporednih priča unutar priče, da ne spominjem ubacivanja likova u film koji inače ne postoje u knjizi; no svejedno stojim pri tome kako je ovo napredak u odnosu na prvi dio jer ovaj film posjeduje i određenu dinamiku i zanimljivost unutar radnje, te bi vrlo lako mogao biti najbolji u Hobit trilogiji; no pričekajmo 2014. koja je na vratima kada ćemo dobiti odgovor na to pitanje. 4/5