Ovo je kraj

Apokalipsa

Evan Goldberg i Seth Rogen, snimili su zajednički film, u kome na komičan način tretiraju muško prijateljstvo. Inspirisani kratkim filmom iz 2007. godine, koga je potpisao njihov prijatelj Jason Stone, dvojica ortaka su razradili priču od čega je i nastao scenario. Polazna ideja bila je da većina angažovanih glumaca tumače sami sebe, naravno na jedan poseban način, onako kako bi videli sebe u neželjenim okolnostima. U uslovima kada su im ugroženi životi, jer su se tolika proročanstva napokon obistinila i zadesio nas je smak sveta i došlo je do sunovrata naše civilizacije. Jay Baruchel stiže kod svog drugara Setha Rogena u Los Angeles, kako bi obnovili prijateljsku vezu. Na nagovor Setha, oni odlaze na žurku koju je upriličio James Franco povodom useljenja u novu kuću. A tamo puno poznatih faca, raznih droga i alkohola, ali i bluda (Michael Cera prednjači, uh ko bi rekao). Frustriran likovima koje je tamo sreo i onim što je video, Jay s najboljim prijateljem odlazi do obližnje piljare. Počinje apokalipsa i stvari ubrzo izmiču kontroli...Stavljajući u fokus grupu ortaka koji se bore da prežive apokalipsu biblijskih razmera, zatvoreni u velikoj kući, postavljena je zgodna platforma da se stvori niz urnebesnih situacija, uvrnutih skečeva i zanimljivih dijaloga. Najveći problem ove komedije jeste što nam servira takav humor koji zasigurno neće svima da se dopadne. Diskutabilno je da li će psovke, vulgarni fazoni, britke replike i par crnohumornih, no nespretno ubačenih detalja, baš svakoga od nas i da nasmeju ili da zvuče stvarno duhovito. Postavka gde se od svega pravi najobičnija sprdnja samo je blef-karta koja cilja na našu pažnju i traži mogućnost da obezbedi relaksirajuću neobaveznu zabavu. Dobro i da se našale malo i na sopstveni račun, što je sasvim OK. Komedija nosi u sebi i poruku, što je u pravom hrišćanskom duhu i predočeno na kraju. Sam rasplet jeste delimično predvidljiv, ali ipak ima i ugodan faktor iznenađenja, tako da moram da priznam kako je ostavio povoljan utisak. Brojna poznata glumačka imena su se baš lepo zabavljala na setovima, što je i bilo za očekivati, obzirom da su se na projektu okupili prijatelji koji se druže i privatno, van dometa kamere, izvan blještavih reflektora dosadnih medija. Teško je sad nekoga posebno apostrofirati, iako je Danny McBride bio onakav kakvog ga pamtimo iz ranijih filmova (sirov, ljigav i samo svoj). Columbia Pictures, kao glavna producentska kuća koja je stala iza projekta, obezbedila je svaku moguću logističku podršku. Tako je postavljena živopisna scenografija apokalipsom zahvaćenog Los Angelesa, a i ono malo CGI-efekata ispalo je sasvim pristojno. Kreacije čudovišta i nisu nešto posebno, ali olakšavajuća okolnost je što su oni od sekundarnog značaja. Dakle, neobična i pomalo kontroverzna komedija, sa par upečatljivih segmenata, uspeva većim delom da nas zadrži pred ekranom. Drugo pitanje je sada da li ima dovoljno 'materijala' da stekne naklonost svih fanova uvrnutih komedija. Lično nisam nešto podlegao pažljivo isplaniranoj medijskoj euforiji, pa sam zauzeo rigidan stav u vezi kvalitativnog dometa ove sprdačine. Osrednje, iako je bilo potencijala da se postigne mnogo više u domenu žanra.

U isčekivanju kraja (filma)...

'This Is The End' je tipičan film nastao iz Rogenove radionice, no od uratka prepunog poznatih glumačkih imena nekako očekujete više od infantilnih forica Rogena i društva pomiješanih sa zaista idiotski napisanim scenarijem koji ima nebrojeno puno praznog hoda i iznenađujuće malo smiješnih trenutaka. Čak niti Rogenov prikaz svojih kolega (uključujući i sebe) kao hrpe uobraženih jadnika ne daje puno pozitivnih bodova iako cijenim prikazanu autoironiju. Uz spomenuti nedostatak radnje, još jedan veliki problem su likovi. Glumci koji glume same sebe nisu se većinom niti potrudili biti drugačiji, inovativniji; treba li to pripisati njima samima ili Rogenu kao scenaristu?! Jedino Hill od glavnih i Cera od sporednih (cameo) glumaca su izuzetak dok redom Rogen, Franco, McBride, Robinson i Baruchel glume identične likove kakve glume u svakom svom filmu/komediji. Ukratko, ako je ovo najbolje što mogu ponuditi jedna od najprepoznatljivijih i najpopularnijih komičarskih lica današnjice onda je to zaista jadno. Jer ovaj scenarij kao da je nastao na jednoj od prikazanih zabava pod utjecajem alkohola i podosta marihuane kada se očito svašta čini smiješno. Infantilno, prizemno, nesmiješno, neuravnoteženo i nadasve bezvezno filmsko ostvarenje.