Utrka života

Veliko rivalstvo

Oskarovac Ron Howard ('A Beautiful Mind') i scenarista Peter Morgan (adaptirao scenario za 'The Damned United', tzv. sportska drama), ponovo rade zajedno nakon 'Frost/Nixon', impresivnog filma čija radnja je zasnovana na istinitim događajima.To je i ovde slučaj, s tim što umesto politike, sada imamo sportsku tematiku. Smeštena u periodu 1970.-1976. godine, po mišljenju mnogih u najglamuroznije doba od kada se voze trke formule 1, priča razmatra veliko rivalstvo dvojice vozača, naglašavajući njihove potpuno različite karaktere.James Hunt (Chris Hemsworth) je britanska uzdanica, strastven, hrabar i talentovan vozač, željan uspeha i slave.Ali, ovaj plavokosi plejboj je i hedonista, pa koristi svaku priliku da uživa u društvu lepih žena, uz žestoko piće i neizbežne cigarete. Nasuprot njemu, austrijski pilot u bolidu F1, Niki Lauda (Daniel Brühl) je sistematičan, disciplinovan, posvećen trkama i krajnjem cilju - da postane šampion.Austrijanac je povučen, veći deo vremena provodi u 'druženju' s mehaničarima u boksu ekipe za koju nastupa - Scuderia Ferrari.Umešna režija suptilno razvija priču dajući nam sekvence iz najvažnijih trka, uporedo sa pojedinim sudbonosnim detaljima iz njihovih privatnih života.Time je postignuta potrebna dramaturgija, a ako dodamo odličnu fotografiju, što je Anthony Dod Mantle, majstorski prezentirao gledaocima, onda postaje jasno da se radi o izuzetnom filmu.U prilog tome i izvrsna muzika koju je komponovao proslavljeni Hans Zimmer, što uz nekoliko poznatih rok hitova tog vremena, stvara sjajan štimung.S obzirom da je reč o oživljavanju biografija dvojice velikana brze vožnje, filmska ekipa je većinu setova napravila na autentičnim lokacijama po Engleskoj i Nemačkoj, uključujući i staze na kojima se održavaju trke.Dakle, očigledno je da filmska ekipa ništa nije prepustila slučaju, što je i razumljivo, ako imamo u vidu da je celokupan projekat rađen kao američko-nemačko-britanska koprodukcija. Kvalitetna gluma je poseban adut, jer su Chris Hemsworth i naročito Daniel Brühl ubedljivo odigrali svoje role, što je u kombinaciji sa odličnim radom šminkera, dalo sjajan rezultat (čak su skinuli način govora i ophođenja).Kroz nekoliko efektno koncipiranih dijaloga, publika je mogla da stekne uvid u sportski duh koji je vladao na samoj stazi, ali i iza kulisa, oko staza. Verodostojan prikaz pojedinih zanimljivih, intrigantnih segmenata iz života ljudi koji su često puta gledali smrt pravo u oči.Ima ovde i lepo doziranog humora, što nas samo podseća da je život isprepletan kako lepim, tako i tužnim tenucima. Sportska tematika je studiozno predočena, pre svega na takmičarskom planu, ali radnja poseduje i neku romantičarsku notu, što je nenametljivo predstavljeno u završnom delu.Vremenom je rivalstvo preraslo u međusobno uvažavanje i poštovanje između dvojice vozača, sigurno najzaslužnijih za spektakl koji su vikendima, tokom sezone, umeli da priušte svojim brojnim fanovima.Film koji se gleda u dahu, pruža adrenalinsku zabavu posebno ljubiteljima velikih brzina, četvorotočkaša sa mirisom benzina.

Blijedo i neuvjerljivo

Slabašni holivudski uradak, takozvani "sportski" ili "racing" film. Ne gledati osim ako baš nemate viška vremena.

DOSLJEDNOST U SVAKOM POGLEDU