Elysium

Elysium

Elysium je novi film mladog redatelja neilla blomkampa koji je svojim prvijencem ''district 9'' 2009. uzdrmao ustajali SF žanr. Ne samo da je pokazao svoje umijeće u režiranju vec je i otkrio sjajnog glumca-Sharlto Copley-koji je utjelovio protagonista Blomkapovog debija. Koja je radnja elysiuma? Godina je 2154. i u vec klasicnom prikazu buducnosti u kojoj su ljudi prljavi, bolesni i generalno jadni a same zgrade i ulice su trošne i pune smeća, 1% čovječanstva živi izvan zemljine atmosfere u svemirskoj postaji zvanoj elysium. Tamo dakako zive najbogatiji ljudi koji imaju sve što žele i puno više od toga. Blomkamp je ocito cijeli film sklopio kao metaforu koju nije potrebno dodatno objašnjavati (1% ima prednost nad ostatkom čovječanstva). Max Costa, protagonist filma kojeg je utjelovio uvijek sjajni matt damon ima pošten posao i ostavio se starog kriminalnog života nakon sto je bio 3 godine u zatvoru, naravno da to nije zabavna premisa filma i da će nešto poći po krivu. Max biva izloženradijaciji zbog nesreće na poslu i sada ima još 5 dana života i treba stic do elysiuma i njihovih komora za zacijeljivanje(da, imaju komore koje liječe svaku bolest), da bi uspio doc do elysiuma treba mu pomoc i zato se vraca u kriminalne vode i dobija egzoskeletno odijelo(woooooo!!!) ,također; film ne bi bio potpun bez ženskog lika za koji sam mislio da ce služiti samo za to da max ima nesto za jebati,ali nije bilo tako i ništa između njih nije pretjerano,nažalost svejedno moram priznat da je ta ''ljubavna fabula'', ako se uopce moze tako nazvat najnepamtljiviji dio filma, evo, sada imamo radnju filma. Film nipošto nije revolucionaran, niti dostiže visine districta 9, ali je veoma zabavan, dobro režiran i sjajno odglumljen akcijski SF film. Akcijske sekvence su veoma dinamične i matt damon nas je nakon 2007. i zadnjeg dijela trilogije o Bourneu podsjetio da može biti akcijski junak (i to vrlo uvjerljiv akcijski junak). Moram spomenuti glavnog zlikovca Krugera kojeg utjelovljuje već spomenutisharlto copley, zaista izvrstan glumac od kojeg mozemo ocekivat jos mnogo toga. Jodie foster glumi generičnu kuju kojoj je stalo samo do kontrole elysiuma. Približavamo se kraju recenzije; gledati film ili ne? Da, elysium je dobar film i sigurno će vas zabaviti,pogotovo ako vam se svidio district 9, ali ako niste fan žanra, preskocite ga. 3,5/5

Politika nulte tolerancije

Godine 2154. postoje dve klase ljudi:bogataši koji su napustili Zemlju i žive na svemirskoj stanici Elysium, dok je ostatak populacije i dalje nastanjen na ruiniranoj, zagađenoj majčici Zemlji. Siromaštvo, boleštine i kriminal preplavili su našu planetu.U takvom okruženju, glavni akter, običan radnik Max (Matt Damon) posle incidenta na radnom mestu, očajnički želi da se domogne Elysiuma.Tamo postoji vrhunska medicinska zaštita koja bi mu spasila život.Ali, revnosna i nemilosrdna sekretarka odbrane svemirske stanice, g-đa Delacourt (Jodie Foster) uz podršku robota i smrtonosnog agenta Krugera (Sharlto Copley), učiniće sve što je potrebno kako bi sačuvala bezbrižan i luksuzan način života povlašćenoj klasi...Neill Blomkamp je sa 'District 9', 2009. godine skrenuo pažnju na sebe. Posledica toga je primamljiva ponuda da radi u 'fabrici snova'. Dolaskom u Hollywood omogućeni su mu bolji uslovi za rad.Konkretno ukazana mu je prilika da režira ambiciozni projekat sa ozbiljnim budžetom od oko $115,000,000.U skladu s tim, obezbeđene su pogodne lokacije za setove: Bear Creek Park, Surrey i Vancouver u Kanadi, kao i par mesta u Meksiku.Alegoričan prikaz savremene civilizacije u kome se provlače poruke u vezi socijalne pravde, klasnih razlika, zaštite životne sredine, ljudske humanosti (ili barem onoga što je od nje ostalo). Kao celina scenario nije bogzna šta posebno, ali nesumnjivo da je protkan referencama na neke aktuelne ličnosti i postojeće stanje u kome se nalazi ceo svet.Šteta je samo što dobra polazna osnova nije održala radnju na visokom nivou i to pogotovo u drugoj polovini, kada se sve razvodnjava u dobro poznatom pravcu, sa puno kliše-situacija. Odlični CGI-efekti u akcionim sekvencama, uz vizuelno raskošnu i maštovito osmišljenu scenografiju stvaraju željenu autentičnost sumorne sutrašnjice.A povoljnu sliku samo zaokružuju odlične maske, efektno kreirani kostimi i dobra šminka.Dakle, sa tehničkog aspekta nema nikakvih zamerki, jer je evidentno da se postigla odgovarajuća atmosfera u oslikavanju režima koji pruža skoro sve manjinskoj eliti, a s druge strane, praktično ništa većinskoj sirotinji. U prilog tome i odličan rad kamermana (Trent Opaloch), jer nam daje puno kadrova koji dovoljno govore sami za sebe, gde nije potreban nikakav komentar.Kvalitet prikazane glume je u okviru prihvatljivog.Matt Damon se fino snašao u roli čoveka predodređenog za velika dela.Za potrebe snimanja, čak je uradio sve nužne (doduše minimalne) transformacije na sopstvenom fizičkom izgledu (frizura, nabacio malo mišiće, uz poneku lažnu tetovažu). Alice Braga je solidno iznela lik Frey, mlade žene koja kao samohrana majka nastoji da opstane u surovom svetu gde vlada politika nulte tolerancije.Glavni negativac, agent na terenu Kruger je verovatno najintrigantniji lik u celoj priči.Sharlto Copley zaslužuje sve pohvale, jer je pružio impresivan performans, u za njega ne baš tipičnoj roli.Jodie Foster je tek prosečna, mada je utisak da je njena minutaža ograničena krutim scenarističkim konceptom.Na osnovu svega izrečenog, mišljenja sam da je mladi i kreativni filmski autor, Neill Blomkamp napravio jedan zanimljiv film.Opet se bavi dovoljno provokativnom tematikom što svakako izaziva oprečna mišljenja kada je reč o dometima ovog filmskog projekta.Meni se ovo dopalo, a vi pogledajte pa prosudite i sami.

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

Nedovoljno zanimljiv

Sam scenarij i ideja filma je odlična, ali izvedena na previše dosadan, nimalo napet način. S glumcima i ostalim stanovnicima Zemlje se nikako nisam mogla poistovjetiti niti osjetiti žalost prema njima. Matt Damon mi je totalni promašaj izbora glavnog glumca jer uopće nije uspio navesti gledatelja (u ovom slučaju mene) da ga gledam kao lika koji se bori za svoj život već sam cijeli film mislila kako mu loše stoji ova uloga. Film koji je mnogo obećavao ispao je razočaravajuć.