U tami: Zvjezdane staze

Intergalaktički terorista

Ugledna hollywoodska filmska kuća, 'Paramount Pictures', posle pauze od 4 godine, nastavlja sa oživljavanjem mega-popularne 'Star Trek' franšize. Ponovo je na okupu manje-više ista ekipa, uz par pojačanja.U režiserskoj stolici i dalje je J.J. Abrams, ali zato je pojačan scenaristički tim. Jedan od producenata Damon Lindelof, dao je nesebičan doprinos u stvaranju dopadljive filmske priče.Tandem iz prethodnog dela, Roberto Orci & Alex Kurtzman, ipak je najviše odgovoran je za dalji razvoj priče, zasnovane na TV-serijalu, iza kojeg stoji svima poznati Gene Roddenberry.A priča nas vodi do tamnih područja univerzuma, do planeta na kojima se ljudi smatraju zakletim neprijateljima.Neposredno pošto je kapetan broda 'U.S.S. Enterprise', Kirk (Chris Pine) ražalovan, dešava se brutalan teroristički napad na glavnu komandu Zvezdane flote.Neočekivano, Kirk dobija drugu šansu. Marcus (Peter Weller), zapovednik Zvezdane flote, šalje Kirka i njegovu posadu na opasnu misiju, koja može imati dalekosežne posledice.Cilj je uhvatiti opasnog teroristu, koji dolazi iz prošlosti i poznat je pod imenom Khan (Benedict Cumberbatch).Kreće lov na čoveka, koji će sve članove posade 'U.S.S. Enterprise' staviti na najveća moguća iskušenja...Nov, ambiciozan projekat u koji je uloženo impresivnih $190,000,000. Lokacije za snimanje pronađene su opet u sunčanoj Kaliforniji i na Islandu, a puno setova odrađeno je i u odlično opremljenim Paramount Studios i Sony Pictures Studios, koji su sofisticiranu opremu stavili u službu kreiranja vizuelno atraktivnih scena i fascinantne scenografije od koje zastaje dah.Akcione sekvence, dizajn brodova i svemirskih letelica, korišćeni CGI-efekti, svakako su najveći aduti filma. Pohvalio bih i odlične kostime, maštovitu šminku i živopisne maske, u nastojanjima da sve izgleda verodostojno i primereno okruženju u kome se pojavljuju filmski likovi.Nivo prikazane glume je uglavnom zadovoljavajući, jer su ispunujeni osnovni standardi franšize.Stoga ne bih nikoga posebno istakao, osim novog lika konkretno tu mislim na glavnog negativca.Khan je maestralno prikazan, jer deluje zastrašujuće superiorno, moćno, inteligentno i beskrupulozno (čovek-vojska).Normalno zasluge pripadaju i britanskom glumcu, jer se stiče utisak da je Benedict Cumberbatch sa ogromnim entuzijazmom i posvećenošću, pružio ubedljiv preformans i sjajno izneo lik pred brojne fanove ovog SF-serijala. Odlični muzički aranžmani koje je napisao Michael Giacchino, savršeno su ubačeni u kontekst celokupne radnje.Generalno sa tehničkog aspekta, teško je naći neke zamerke. Međutim, nameće se utisak kako je sam scenario mogao biti i nešto inovativniji, originalniji, smeliji u smislu značajnijeg odstupanja od već poznatog, utvrđenog koncepta iz TV-serije. Olakšavajuća okolnost je što se radi o SF-žanru, tako da će poklonici ovakvih filmova verovatno doći na svoje, jer je vizuelni spektakl zagarantovan, što u krajnjoj liniji donosi pristojnu zabavu.

Za sve

Ja sam fan, ali je film snimljen tako dobro da su ga pratile i moje prijateljice koje nisu dosadašnji fanovi ST-a, i oduševljene su.

Nastavak reformirane sage

Ovaj film nekome možda izgleda kao još jedan u plejadi SF hrpe. To nipošto nije slučaj. Upoznavši nas u prvom filmu sa ekipom originalnog Enterprisea, redatelj Abrams ovog puta uvodi nas dublje u priču dovodeći likove u mnoge teške situacije.Kapetan Kirk i njegov prvi časnik Spock ovog puta kreću u osvetničku misiju. Kriminalac Khan ubio je Kirkovog prijatelja, kapetana Pikea.Kirk kreće u potjeru s izravnom namjerom uništenja negativca koji prijeti cijeloj galaksiji. Pomažu mu Spock, Čehov i Scotty kojeg naknadno dovedu na brod, nakon što prvotno odbije krenuti na misiju.Zaista vrijedi pogledati ovo djelo.

POSLASTICA ZA OČI UŠI

Film je jednostavno fantastičan u svakom pogledu.Odlično posloženi likovi,kadrovi,zvuk u kinu vas jednostavno prožme,jednom riječju film se gleda u jednom dahu. Snimljen u duhu tradicije ali obogaćen svim tehnološkim mogučnostima ; mješavina je najboljeg od starog i novog. Vjerujem da će zadovoljiti i najzahtjevnije fanove ove besmrtne franšize.