Divna stvorenja

Činotvorka i smrtnik

'Mračne tajne biće rasvetljene' - polazna je premisa ljubavne drame smeštene na jugu Amerike, u gradiću Gatlinu. Srednjoškolac Ethan često sanja jedan isti san koji se naprasno prekida udarom munje tokom žestoke borbe u krvavom Građanskom ratu. Kada u gradić stigne lepa i tajanstvena Lena, nećaka lokalnog samotnjaka Macona Ravenwooda, inače vlasnika zemljišta na kojem je grad izgrađen, započinje romansa dvoje mladih. Sudbina će povezati činotvorku i smrtnika i rodiće se ljubav koja će uzburkati duhove prošlosti...Obećavajući literarni predložak sugestivna režija znalački je prenela na veliko platno. Kami Garcia i Margaret Stohl su autorke romana objavljenog u listu 'New York Times', a koji je vrlo brzo pronašao put prevashodno do tinejdžerske populacije, postavši bestseler. Richard LaGravenese je dakle umeo da potencijalno zanimljivu storiju pretoči u filmsko štivo. Stavio je autorski potpis na nekonvencionalnu dramu koju prožimaju ljubav, fantazija, misterija, ali i magija ljudskosti i snaga vere. Ispričana u kontekstu stalne borbe između sila Tame i sila Svetlosti, priča dobija na zapletu od momenta kada između dvoje mladih proradi hemija koja će uspostaviti čvrstu emotivnu vezu, toliko snažnu da može da odoli brojnim iskušenjima. Da bi ostali zajedno, oni će morati da otkriju mračne tajne ovog gradića još iz davno prohujalog vremena kada se prolivala krv u bratoubilačkom ratu na tlu Amerike. Pohvalno je što je režiseru pošlo za rukom da fino ukomponuje sastojke misterije i suptilno naglašene fantazije, u kompaktnu celinu, dovoljno konzistentnu da nam zadrži pažnju do uzbudljivog raspleta. Bez obzira što korišćeni efekti nisu u stilu 'ostavljaju nas bez daha', ipak imaju svrhu u razvijanju zanimljivog narativa. Narativa u kome se nazire jedna univerzalna ideja koja nas podseća da prava ljubav ima čarobnu moć da sruši barijere i spoji mladića i devojku, uprkos činjenici da im okolnosti ne idu na ruku. Snaga ljudskosti i moći čarobnjaka udruženi na postizanju zajedničkog cilja ipak čine čuda, što je ovde postupno, baš onako detaljno razrađeno i prikazano. A to je najveći kvalitet ove 'teenage love story'. Veoma pristojna glumačka izdanja takođe su doprinela da ova fantastična ljubavna avantura bude dopadljiva i u suštini sasvim gledljiva. Na to se nadovezuje odlična muzika, maštovito osmišljena scenografija i solidna fotografija. U globalu zavređuje prelaznu ocenu, iako je evidentno kako je striktno namenjen određenom profilu publike, pre svega onima koji su u fazi kada tek otkrivaju čari prvog zaljubljivanja i onog dobrog osećaja kada prorade leptirići u stomaku. Nije loše, a pristojna zabava je zagarantovana u svakom slučaju.