Parker

Razočarenje

Čuvši da se snima remake Paybacka,žestokog crnohumornog krimića iz 1999. sa Mel Gibsonom u glavnoj ulozi,čiju će glumačku postavu činiti imena poput Stathama,Jennifer Lopez,Nicka Noltea i Michaela Chilkisa te da će redateljsku palicu imati redatelj uspješnica poput Raya i Đavoljeg Odvjetnika,Taylor Hackford,imao sam podosta velika očekivanja da bi se film,iako remake,mogao pokazati uspješnim.Međutim,velika očekivanja gotovo uvijek dovode do razočarenja.Stathamov portret Parkera,nažalost nije ni do koljena Gibsonovom portretu Portera.Riječ je,naime,o istom liku opakog,ali moralnog kriminalca kojeg je stvorio američki pisac krimića Donald E.Westlake i koji je o potonjem napisao serijal od dvadesetak knjiga.O njegovom su liku snimljena tri filma,prvi i ujedno najbolji film Point Blank snimljen je davne 67' sa Leejem Marvinom u glavnoj ulozi te je poslužio kao inspiracija Tarantinu za njegove kultne krimiće 90-ih.Razlog za slabu kvalitetu Parkera je prvenstveno kriv loš scenarij,prepun klišeja,plošnih likova i neuvjerljive radnje.Likovi koje tumače Nolte i Bobby Cannvale(prošle godine ostvario jednu od najboljih televizijskih uloga u seriji Carstvo Poroka) su zbilja nepotrebni i nije razjašnjen njihov odnos sa ostalim likovima u filmu.Pogotovo Noltejev lik koji se u filmu pojavljuje svega 5 minuta.Ženski likovi su katastrofalni.Kemija između Parkera i njegove djevojke Claire(igra ju Emma Booth) je neuvjerljiva kao i razlog Parkerovog odnosa sa likom Jennifer Lopez.Negativci su čisti klišej i šteta je što nisu bolje iskorišteni,pogotovo Chilkisov lik.Statham je isti kao u svakom filmu,tipičan akcijski junak,polu Superman,polu Bruce Lee.Nedostaje mu Gibsonove samoironije i šarma.Njemu nisu trebali mišići ni znanje borilačkih vještina da bi bio opak,a opet ranjiv.Scene u kojima Statham govori teksaškim naglaskom su čisti i apsolutni promašaj.Nije mi jasno zašto se inzisitiralo na tipičnom akciću,odnosno još jednom u nizu Stathamovih akcića kada se na raspolaganju imalo materijal sa kojim je teško pogriješiti.

Razočarenje

Čovek od principa

Nakon uspešno sprovedene pljačke, ekipa od petoro ljudi se posvađa oko podele plena.Deblji kraj izvlači Parker (Jason Statham), jer ga pajtosi ostavljaju pokraj puta uvereni da su ga likvidirali.Ali sticajem povoljnih okolnosti za Parkera, pronalazi ga jedna farmerska porodica i samo zahvaljujući brzoj medicinskoj pomoći, tip ostaje u životu.Pošto je Parker čovek koji se drži principa, onda je razumljiva njegova odluka da kazni svoje nekadašnje saradnike zbog prekršenog dogovora... Taylor Hackford ('An Officer and a Gentleman') režira dopadljiv akcioni triler, zasnovan na seriji bestseler romana ('Flashfire'), autora Donalda E. Westlakea.John J. McLaughlin je adaptirao književni predložak u filmski scenario, pružajući mogućnost publici da upozna izbliza svet bogatih, ali i onih koji smišljaju načine kako da im ukradu, makar deo enormnog bogatstva.Glavni protagonista spada u grupu lopova, ali je on od onih koji imaju profesionalnu etiku i koji vode računa da ne pređu 'granicu'.Jason Statham je prikazao ono što se od njega i očekivalo.Žestok momak, koga nije lako srediti, jer može toliko toga da podnese.A što se tiče role u kojoj se pojavljuje Jennifer Lopez, moglo bi se reći da je ona zapravo glavni razlog što radnja nije skroz predvidljiva.Ona unosi malo šarma, bezazlenog humora i otkriva da se iza grube Parkerove spoljašnosti, ipak krije jedno dobro srce.Eto, čak su i moguće emocije u ovakvim filmovima, verovali ili ne.Vredi istaći efektnu sporednu rolu Nicka Noltea, kao koordinatora pljačkaških operacija i Claire, lepuškastu devojku našeg junaka, koju tumači Emma Booth (još jedna Australijanka koja traži svoje mesto pod hollywoodskim suncem).Vešta režija u skladu sa standardima akcionog filma povremeno podiže nivo adrenalina i ostavlja dobar utisak na prosečnog gledaoca (ipak je to teren na kome se Statham najbolje snalazi).Specijalni efekti su solidni, ali ovde ipak nije bilo namere da nas filmska tehnologija zadivi nekakvim vizuelnim spektaklom.Vredi pomenuti i predivne krajolike u pravom raju za bogataše, poznatijem kao West Palm Beach na Floridi.Stoga se može reći da radnja odiše nekom pozitivnom atmosferom, bez obzira na težinu zadatka koji stoji pred Parkerom. Naravno, pojedini setovi su odrađeni i na nekim drugim lokacijama, kao što su:Columbus (Ohio), New Orleans (Louisiana) i Sarasota (Florida).Ovo nam samo pokazuje da film ima svoj ustaljeni, brz ritam, željenu dinamiku, sve do samog kraja, koji je doduše, manje-više kliše, u granicama očekivanog. Generalno, ova akcija je uglavnom ispunila moja očekivanja, mada je sve to moglo malo bolje i smislenije da se napravi.U svakom slučaju izvesno je da će fanovi (u koje i sam spadam), verovatno danas najvećeg filmskog akcionog heroja, pogledati njegovo najsvežije ostvarenje na velikom platnu.A siguran sam da će hollywoodska mašinerija još niz godina da eksploatiše (normalno za prikladne honorare) lik i delo, nekadašnjeg britanskog skakača u vodu (ukoliko ste se pitali odakle mu takvi mišići).

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

3.0

Za ljubitelje krvi, pucačine i frajerski poteza ovaj je film odličan izbor. Jason Statham je sexy a J.Lo tetkasta. Sve u svemu film nije loš. Ali nemojte voditi malo dijete u kino kao par koji je sjedio do mene, pucanje u glavu i sl. prizori nisu djecu.