Jack Reacher

Jednostavno loše

Čitam komentare koje su objavili ostali korisnici i malo sam iznenađen dobrim ocjenama. Meni je film prilično loš. Radja nategnuta do bola, u filmu je hrpa crnih rupa, potpuno nelogičnih detalja koje pripisujem šlampavoj režiji. Christopher McQuarrie je možda solidan scenarista ali vrlo slab režiser. Moja preporuka: gledati samo ako morate, ima hrpetina boljih krimića/trilera.

sasvim solidno

Ja sam jedan od onih koji je čitao romane Lee Childa i to baš One Shot koji je upravo ekraniziran sa Tom Cruiseom, i meni, kao i mnogima nije mi se svidjela njegova uloga za Jack Reachera kojeg sam u romanu doživljavao kao visokog samotnjaka, nešto u stilu Clinta eastwooda u ranim danima. No film je solidan, i naravno da je dosta toga iz knjige izbačeno ili nije ekranizirano, ali to je sasvim uobičajeno za filmove prema romanima. Film nije tipična akcija sa mnogo jurnjave i pucnjave nego složen triler koji je podosta zanimljiv. Naravno da nisam očekivao film u rangu sa knjigom koju sam drugačije vizualizirao ali ako odmaknemo s uma knjigu film je sasvim pristojan.

Tom Cruise...hmm

Prvi put kad sam čula neku najavu da je Tom Cruise potpisao igrati Jacka Reachera na filmu, moj mozak doživio je kratki spoj. Onda sam se popela na tavan, izvukla knjigu 61 sat, koju sam bila pročitala nekoliko mjeseci prije, i potražila fizički opis Jacka Reachera, samo da provjerim vara li me sjećanje. Nije me varalo, Jack Reacher je ljudina od oko 195 cm i sto i kusur kila, bla....bla... Nije mi bilo jasno. S nestrpljenjem sam čekala film, samo da vidim tu sprdačinu... I dočekala film koji nije ni upola toliko loš koliko je mogao biti, zapravo je sasvim solidan akcijski film s dovoljnom dozom žestine i zanimljivosti da zadrži gledatelja zainteresiranim. Doduše scene tučnjava nisu mi bile dovoljno uvjerljive iz gore navedenih razloga, ali ukupni dojam bio je vrlo dobar. Najveća šteta kod odabira Toma Cruisea kao Jacka Reachera zapravo je to što 17-18 napisanih romana daje mogućnosti za mnogo potencijalnih nastavaka, što bi bilo mnogo zgodnije s boljim odabirom glavne zvijezde. Slojevitost bilo koje knjige teško je prenijeti na film, i tu ima određenih mana (npr. motivacija negativaca-nedovoljno). I Tom je posao odradio solidno, u granicama svojih fizičkih (ne)mogućnosti, Rober Duvall je predobar, Rosamund Pike prihvatljiva... Stari Zec ostao mi je malo nedorečen, ali što je tu je, nisam čitala One shot, pa ne znam je li Lee Child to malo temeljitije napisao pa je u filmu ispalo, ili je to već u startu manje obrađena. Zaključak: Jedan vrlo dobar akcijski triler, mnogo bolji od nekih puno razvikanijih. Gledati!

Snajperista na krovu

Zasnovan na romanu 'One Shot' istaknutog britanskog pisca Jima Granta, koji je poznat pod literarnim pseudonimom Lee Child, Christopher McQuarrie ('The Way of the Gun ' 2000.) je ovekovečio na filmskom platnu još jednog usamljenog heroja.To je bivši vojni islednik Jack Reacher (Tom Cruise), čovek kome je od malih nogu, usađen vojnički kod časti (otac mu je bio marinac i odrastao je po američkim bazama, širom sveta).Ovaj nesvakidašnji heroj, ulazi u igru u momentu kada izgleda sve kristalno jasno.Povratnik iz Iraka, snajperista James Barr (Joseph Sikora) optužen je za ubistvo pet nedužnih osoba, posle nasumične pucnjave u jednom prometnom parku Pittsburgha.Policija ga munjevito pronalazi i hapsi, a mladić samo želi jedno: da mu dovedu Jacka Reachera...Radnja ima tipičan trilerski zaplet, ustaljeni ritam koji nas postepeno vodi do raspleta i završnice gde svako dobija ono što zaslužuje.Dobro, ne baš svako, ali većina ipak da (mislim na advokaticu Helen u izvedbi Rosamund Pike). Uočljivo je da je lik Reachera okosnica čitave filmske radnje.Režija se dobro pozabavila ovim herojem, s namerom da ga što bolje prikaže, kako bi publika dobro upoznala njegov karakter, kako razmišlja i kako reaguje u situacijama kada je napeto i kada mu je život ugrožen. Problem je jako aljkav prikaz loših momaka, jer ostaje nerazjašnjena misterija u vezi delovanja ove zločinačke grupe (sve je ostalo u nagoveštajima), osim što je tek sporadično spomenuto da dolaze iz Gruzije ili se barem to odnosi na njihovog omatorelog šefa, izvesnog Zeca (Werner Herzog, ovog puta ispred kamere).Ideja sa korupcijom u sudsko-policijskom sistemu stoga deluje krajnje neinventivno i prozirno.Akcione sekvence su korektno snimljene, bez nepotrebnog (i često puta iritantnog) preterivanja.A gluma onako, u granicama podnošljivosti.Tom Cruise je odradio svoj posao na očekivanom nivou, ali je zato neuverljiva bledunjava engleska plavuša Rosamund Pike, jer je njen lik nekako bezličan i lako se zaboravlja.Od sporednih rola, vredi pomenuti zanimljiv performans, ostarelog Roberta Duvalla, jer se njegov Cash naprosto oseća 'kao riba u vodi', u svakom kadru, gde se pojavljuje, te pleni pažnju i vraća sećanja na vreme kada je harao američkom kinematografijom (ne kaže se tek tako, bez veze:'bez starca nema udarca').Pojava mlade i lepe (da li i talentovane, e to ćemo još da vidimo) Alexiae Fast, uprkos svemu ima smisla, jer je sudbina njene (naivne) Sandy, samo podstakla glavnog protagonistu, da ustraje i stvari istera do kraja i tako razreši ovaj zamršeni slučaj.Filmadžije iz 'Paramount Pictures' uložili su oko $60,000,000 u produkciju, što se pokazalo kao razuman potez, jer za blizu 3 meseca prikazivanja, bez obzira na agresivnu medijsku kampanju, na američkom Box Office, zabeležena je zarada od tek nešto preko $80,000,000.A ovo je pouzdan pokazatelj da film nije oduševio, iako je okupio veoma respektabilnu glumačku ekipu, pod režiserskom palicom proslavljenog Christophera McQuarriea (Oscar za scenario kultnog filma 'The Usual Suspects').Nakon odjavne špice, ostao je opor ukus blagog razočaranja, imajući u vidu kvalitet, zadnjih par filmova u kojima sam gledao Cruisea, kao nosioca glavne uloge.No, kako se radi o serijalu romana (ima ih 17, a uskoro stiže i 18.), koje je potpisao pomenuti Lee Child, izvesno je da će avanture Jacka Reachera biti ponovo ekranizovane u nastavku (ili možda u nastavcima). A to je nesumnjivo dobra prilika za popravni ispit, kako kod publike, tako i kod uvek naoštrene kritike.

Ocjena recenzije: 4.57 Tvoja ocjena: -

Odličan

Zanimljiv, napet od početka do kraja. Ugodno iznenađenje.

Neočekivano dobar

Nisam čitao Lee Childov serijal o Jack Reacheru,no nakon što sam vidio da su ljubitelji Childovih romana napali producente filma kritizirajući izbor Toma Cruisa kao naslovnog junaka,nisam imao velika očekivanja od filma.Naime,u romanima je Jack Reacher opisan kao krupni dvometraš stoga mi je shvatljiv njihov neprijateljski stav prema izboru patuljastog Cruisea.Međutim,iako bih o filmu vjerovatno imao drukčije mišljenje da sam prije gledanja filma pročitao neki od Childovih romana,ovako me film ugodno iznenadio.Očekivao sam tipično hollywoodski akcijski blockbuster prepun bezumnih pucačina i eksplozija no dobio sam kvalitetan triler sa briljantnim akcijskim scenama i glumačkim izvedbama.Cruise je odlično odradio svoj dio posla te je zbilja uvjerljiv u svojoj ulozi,a odličan je posao odradila i Rosamund Pike,podcijenjena glumica u kojoj Hollywood nije prepoznao očiti talent.Pamtim ju kao Bond djevojku iz zadnjeg Brosnanovog Bonda,Umire Drugi Dan.Iako nije tipična hollywoodska ljepotica zrači karizmom i smatram da bi briljirala u glavnim ulogama.Snimljen bez ikakve upotrebe specijalnih efekata,Jack Reacher je svojevrstan hommage akcijskim trilerima iz 70-ih poput Prljavog Harrya i Bullita te zbog toga akcijske scene djeluju realistično i bude nostalgiju za staromodnim akcićima.Međutim,Jack Reacher nije film bez mana,ima tu par rupa u zapletu i neiskorištenih prilika.Film je režirao Christopher McQuarrie,Oscarom nagrađeni scenarist kultnog The Usual Suspects te sam zbog toga očekivao čvršći scenarij.Međutim,najveća mana je zanemarivanje uloge čuvenog Wernera Herzoga.Njegov je lik mogao biti jedan od najintrigantnijih filmskih negativaca zadnjih godina da mu nije dano sramotno malo vremena na ekranu.Unatoč svemu,Jack Reacher je jedan od najboljih akcića zadnjih nekoliko godina i film koji se hrabro suprotstavio pretjeranoj hollywoodskoj upotrebi specijalnih efekata.

pogledati

Početak filma, odnosno prvih pola sata fenomenalno, a onda se radnja razvodnjava..pri kraju jedva čekam da završi, a onda film drži odličan duvall. U svakom slučaju preporučila bih film, tom cruise je odličan kao i glavni negtaivac.

Ocjena recenzije: 3.17 Tvoja ocjena: -