Posljednja patrola

Patrola

Film se fokusira na što realističnijem prikazu, bez uobičajenih holivudskih dorada, rijec je o odlicno režiranom policijskom filmu.Gledamo sirov prikaz rutine losanđeleskih policajaca koji je pojačan snimanjem iz perspektive policajaca, članova bandi, nadzornih kamera, policijskih kamera .To je snažna priča o obitelji, prijateljstvu, ljubavi, časti i hrabrosti . Ocjena 4

Patrola

Obična policijska priča

David Ayer ('Harsh Times' iz 2005.) po vlastitom scenariju, ponovo se bavi policajcima i njihovim životima, razmatrajući pitanja kao što su: prijateljstvo, ljubav, brak, porodica, požrtvovanje, posvećenost policijskom pozivu. Režiser baca svetlo na grupu odvažnih ljudi, spremnih da sa značkom na grudima svakodnevno rizikuju svoje živote kako bi zaštitili obične građane od sve većeg talasa kriminala.Smeštena na uzavrele ulice južnog centralnog dela Los Angelesa, radnja prati dvojicu partnera prilikom svakodnevnih patrola u rejonu njihove odgovornosti.To su Brian Taylor (Jake Gyllenhaal), pripadnik belačke američke većine i Mike Zavala (Michael Pena), Hispano-amerikanac.Zajedno su još od policijske akademije, pa je njihovo prijateljstvo odavno preraslo okvire kolegijalnih odnosa kakvi obično vladaju kod većine policajaca. Brian dolazi na ideju da sa malim kamerama na uniformama ovekoveče patroliranje na ulicama, gde opasne bande sprovode svoju pravdu primenjujući zakon jačeg...Režiser nam u pojedinim delovima radnje prezentira dešavanja u maniru ozbiljnog dokumentarca, kakve viđamo u TV-emisijama gde se rekonstruišu počinjeni teški zločini ili recimo čitamo u stupcima crne hronike dnevnih novina. Efektna režija daje neophodan ton autentičnosti (kamera iz prve ruke), pa akcione scene deluju realistično.Gledalac je tako u mogućnosti da zaviri u živote ljudi u uniformama, te da shvati kako i oni imaju nekakav privatni život, nekoga ko ih čeka na pragu porodičnog doma.Odlična gluma dvojice glumaca, čije su karijere u konstantnom usponu, definitivno uzdižu film u rang koji se može okarakterisati pod 'must see'.Vredi napomenuti i solidna izdanja ženskih likova, jer Natalie Martinez, kao smerna supruga Gabby i sve bolja Anna Kendrick, u roli Brianove devojke Janet, kompletiraju povoljnu sliku o interpretiranoj glumi.Inače setovi su urađeni na lokacijama Los Angelesa, što je logična odluka, imajući u vidu činjenicu da su tamo bande formirane prevashodno po etničkoj pripadnosti, gde se pravi jasna razlika po boji kože.Ujednačeni ritam tokom cele radnje, gde se smenjuju sirovo nasilje i emotivne scene obojene ljubavlju, nežnostima, pažnjom, saosećanjem, uspešno vam drže pažnju do samog kraja.Dobro sad, sama završnica odiše nekom patetikom i jeste pomalo kliše, ali je to ipak dobro upakovano u kontekst čitave filmske priče. Stoga ova drama, prožeta potrebnom dozom akcije i pojedinim elementima trilera, svakako vredi da se pogleda.David Ayer nas nije razočarao, dokazujući još jednom da je odličan poznavalac policijskih poslova, ali i psihologije onih ljudi koji su se opredelili za ovaj nezahvalan, ali uprkos svemu, izuzetno odgovoran i častan poziv.

Ocjena recenzije: 4.67 Tvoja ocjena: -

Pogledati, vrijedi

Hrvati i davanje naslova filmovima, očito se radi o apsolutnim antitalentima, ili poznaju jezik poput naših poslanika u EU. No to je neka druga priča. Film je vrlo stručno odrađen, iz svake scene vrije znanje režisera, predanost glumaca, kamera Vas naprosto zaokuplja detaljima koji ne kradu pozornost s glavne radnje. Likovi imaju svoju dubinu, pokatkad se doima kao da gledate „reality“, unatoč konotacijama u ovom slučaju je to pozitivno, svi se doimaju životno tako imate osjećaj za sporedne likove kako uopće nisu glumci već „naturščici“ uistinu pripadnici određenih grupa. Namjerno vam neću odavati priču. Kako bilo film možete bezrezervno pogledati drugi put odmah po odjavnoj špici.