Bourneovo naslijeđe

Vrijedno gledanja, ali ne vrhunski

Nisam baš neki poklonik Bourne trilogije - ok, gledala sam, ali niš posebno, prvi mi je bio dobar, a drugog i trećeg se više ni ne sjećam. Ali, zato me je Jeremy Renner osvojio svojim Narednikom Jamesom, pa sam odlučila pogledati Bourneovo naslijeđe. Vrlo zanimljiv razvoj radnje, objašnjavanje nekih medicinskih aspekata, vrlo dobar Renner pruža potencijale za neke nove nastavke. Da bi film bio vrhunski, svi aspekti radnje trebali bi biti detaljno razrađeni, a nisu, nije sve do kraja povezano i nije završeno. Da su nam sve objasnili, ne bi bilo nastavaka. Tako da je rezultat jedan solidan, ali ne i vrhunski film, s nekolicinom odgovora, ali i puno pitanja, a Renner i Norton predstavljaju okosnicu oko koje bi se nastavci trebali vrtjeti, po mogućnosti s malo bolje razrađenim i povezanim scenarijem. I da, scena potjere na kraju: ok, žensko sam, meni je to malo pretjerano i smiješno, čemu toliko nadrealne jurnjave??? Zašto u svim akcijskim filmovima scene jurnjava, tučnjava i sličnog moraju bit takve da ih nitko, pa čak niti nabrijani, tabletama i živim virusima nadrukani poluroboti ne bi mogli preživjeti?

The Bourne Legacy

Logično je da nakon Damonova odustajanja od uloge i vjerojatno odustajanja redatelja Greengrassa iz tog razloga, redateljsku palicu preuzme dosadašnji scenarist Tony Gilroy (prvijenac mu je vrlo dobri 'Michael Clayton' s Clooneyem). Rezultat je iznimno zanimljv akcijski triler, koji inteligentno veže Bourneovo ime (radnja se isprepliće s radnjom trećeg dijela), te nas vodi do saznanja da Bourneov program nije jedini – od tuda i naslov filma. Puno toga saznajemo i o samim programima, te kako su ljekovi upotrebljavani kako bi subjektima povećali fizičku i mentalnu sposobnost i zapravo mi se jako sviđa što je Gilroy odlučio s medicinske strane ispričati priču koja do sada nije bila ispričana, jer u globalu Bourneova priča, tj. njegova prošlost uopće nije do kraja razrađena (ostavljeno prostora za Damonov povratak?). S druge strane uvođenje novog lika, Aarona Crossa, u nedostatku Bournea, je po meni pun pogodak. Cross, za razliku od Bournea ima ponešto različite motive, nema problema s sjećanjem, a i puno mi je zabavnije gledati agenta koji nije savršen za razliku od Bournea koji se praktički poigravao sa cijelim operativnim vrhom CIA-e, satelitima i kolegama agentima koji su poslani da ga ubiju. Također, primjetno je manje akcijskih scena jer u početku se sve fokusira na razvoj priče, što je po meni i falilo u cijelom tom Bourne svijetu. Ogorman plus je nastup Rennera u glavnoj ulozi, koji je napravio sve što je mogao s danim predloškom pa i više. Moj problem je u doktorici Shearing (Weisz), jer mi se uopće nije svidjela gluma inače pouzdane Weisz i nadam se da je prolazan lik u sljedećim nastavcima, baš kao što se nadam da će Nortonov lik dobiti više pažnje (razrade) u budućnosti. Negativnost filma bi svakako bio kraj koji je nedorečen; jasno mi je da nastavak slijedi, ali to nije način kako bi trebao završiti film. Također upotreba onog agenta iz još jednog programa koji bi trebao biti superiorniji od ostalih je pomalo razočaranje; jer niti dobivamo dostojan obračun između njega i Crossa niti scene potjere nisu nešto neviđeno (bolje su Greengrassove iz trećeg Bournea), ali ono u čemu su tvorci filma uspjeli jest poigravanje s imenom Bournea i uspješno uvođenje vrlo zanimljivog novog lika interpretiranog od strane odličnog Rennera i ako se pravi potezi povuku za daljnji razvoj radnje ne vidim kako bi ovo moglo biti slabije od Damonovih filmova.

Ocjena recenzije: 4.75 Tvoja ocjena: -

Outcome 5

Autor priča o opasnom svetu špijunaže u kojima smo gledali agenta Jasona Bournea, Tony Gilroy latio se režiserske palice, pa smo tako dobili 4. nastavak franšize.Ono što je uočljivo na prvi pogled, jeste da sada nema Damona, ali pronađena je dostojna zamena.Braća Dan i Tony Gilroy osvežavaju serijal tako što proširuju kontroverznu špijunsku priču, time što uvode u igru agenta Aarona Crossa (Jeremy Renner) iz tajnog operativnog programa 'Outcome'.Kada bude ustanovljeno da je čitav program ugrožen, mozak celog projekta, pronicljivi direktor tajne agencije NIG (Nacionalne Istraživačke Grupe), Eric Byer (Edward Norton), učiniće sve što može da izbriše tragove.To znači da moraju da nestanu agenti koje su oni stvorili, kao i celokupno medicinsko i naučno-istraživačko osoblje koje je dalo veliki doprinos u stvaranju špijunskog programa - 'Outcome'...Inteligentno postavljena priča kao nadogradnja već poznatih ranijih dešavanja, sada se razvija u nešto novo, nešto kompleksnije, nešto što doseže do samog državnog vrha.Koristeći proverene obrasce za stvaranje zamršene misteriozne priče o tajnim agentima, dobili smo dinamičan film, sa nekoliko dobro osmišljenih obrta.Radnja je dobrim delom konzistentna, mada na par mesta imamo sitnije nelogičnosti koje suštinski ipak ne menjaju postavljeni koncept priče. Angažovana glumačka postava je uglavnom ispunila očekivanja.Jeremy Renner je dobar izbor producenata, jer je odigrao svoj lik, na neki svoj, sebi svojstven način, mada je duh Bournea (čitaj:Damona) stalno lebdeo nad njim.Pohvale zaslužuje i sjajna Rachel Weisz, jer je njena Marta Shearing veoma značajna za razvijanje celokupne priče, a odigrana je prilično upečatljivo. Edward Norton takođe uverljivo iznosi svoj lik, kao čovek na položaju gde nema pravo na grešku, kome je razum iznad emocija (saosećanja za brojne ljudske živote).Solidni specijalni efekti, uz živahnu muziku, daju dobar audio-video vizuelni ugođaj.Međutim, Gilroy uspeva da nam približi taj misteriozni svet agenata, jer publiku upoznaje s njihovim načinom razmišljanja, postupcima, izoštrenim instinktom za preživljavanjem u okruženju gde je svako potencijalni neprijatelj.Ovaj miks adrenalinskih akcionih sekvenci i intrigantne mračne priče, sa političkom pozadinom, uglavnom uspešno funkcioniše tokom čitave radnje.Zato film zaslužuje pažnju ljubitelja Bourne-serijala, ali i ostalih koji vole akcione trilere.Ono što se pitam, kao i većina fanova ove franšize, jeste u kom pravcu će otići, sledeći 5. nastavak...

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

Nije loše

"Bourne" filmovi su od rijetkih akcijskih koji su mi ne samo gledljivi, nego i stvarno zanimljivi. Ovaj je za nijansu lošijih od ostalih, možda zato što zapravo nema Bournea (Matta Damona), ali svejedno je zanimljiv. Jedino mi je malo iritantno bilo tipično akcijsko "ganjanje" pred kraj i u nekim dijelovima glumatanje Rachel Weisz (koja mi je inače iznimno simpatična). Sve u svemu, priča je zanimljiva i vrijedi pogledati.