Susjedi treće vrste

Glenview, Ohio

'Imate li zaštitu?', premisa je naučno-fantastične komedije koju potpisuje Akiva Schaffer ('Hot Rod'). Scenario je plod zajedničkog rada trilinga u sastavu: Jared Stern, Seth Rogen i Evan Goldberg.Evan (Ben Stiller) je menadžer u 'Costco' marketu, voli druženje pa je aktivan u nekoliko sekcija i udruženja lokalnog karaktera.Kada se dogodi stravičan zločin u njegovom marketu, a policija nije u stanju da pruži prihvatljivo objašnjenje o tome ko stoji iza svega, Evan odlučuje da uzme stvari u svoje ruke.Formira ekipu dobrovoljaca čiji je cilj da obezbedi miran san svojim sugrađanima... Komedija koja crpi humor iz odnosa među odraslim muškarcima, koji spas od životne kolotečine traže u druženju, uz malo 'cirke' i neobavezno ćaskanje. Četvorica glavnih aktera imaju različite karaktere i upravo kroz njihove uvrnuto-vulgarne dijaloge, sukobe mišljenja i žučne polemike, režija stvara pogodno tlo na kome počiva urnebes.A pojava vanzemaljaca daje celoj priči neophodnu dozu morbidnosti, gde se pribeglo i parodiranju brojnih SF-filmova slične tematike (doduše u nekoj blažoj formi).Ekipa angažovanih glumaca je ispunila očekivanja.Ben Stiller standardno dobar, jer gradi svoj lik praveći grimase dok pokušava da se nametne kao dobronameran tip, koga gorući bračni problemi ne mogu da ometu u obavljanju zadatka.Vince Vaughn se ponavlja, jer nam prezentuje svoj prepoznatljiv glumački stil zasnovan na konceptu 'bla-bla', puno 'spike' koja mnogima ide na živce.Jonah Hill tumači lik neuravnoteženog mladića, koga teško prihvata okolina, jer je Franklin naprosto 'čovek-tempirana bomba'.Za mene je pravo otkriće Richard Ayoade, jer je njegov Jamarcus sušta suprotnost gore navedenim likovima.Povučen, ćutljiv, sa manje-više istovetnim izrazom lica tokom čitave radnje, zaista je ostavio povoljan utisak.Dodao bih i zapaženu epizodu koju ima Will Forte, jer je narednik Bressman, oličenje lokalnog policajca, šmokljan pun sebe koga je lako zastrašiti. Prikazani humor je pretežno prizeman, na momente i usiljen, ali sve u granicama očekivanog.Christophe Beck je komponovao dobru muziku koja samo naglašava napetu atmosferu, opasnost koja se oseća u vazduhu.Solidni efekti i maske, doprinose da film vizuelno ne izgleda loše (naravno za merila i potrebe žanra komedije). Komedija koja pruža otprilike ono što se očekuje.Dakle, relaksirajuća zabava, smeh, dobar štimung, a time je postignuta svrha da se napravi ovakav film.

Dobar humor, premalo akcije

Može li film biti loš uz imena poput aaBen Stiller, Vincea Vaughna i Jonaha Hilla? Naravno da ne. Film ispunjen modernim humor s nekoliko originalnih šala. Istina, da je priča predvidljiva i pomalo neoriginalna te da nedostaje malo "mesa", ali ukoliko ste imali naporni dan i želite ga završiti sa smijehom na licu imajući materijala kojeg ćete sutradan prepričavati primateljima, onda je ovo pravi film za vas.

Zaobići pod svaku cijenu

Ne znam kako mi se zalomilo da sam išao gledati ovaj film... mislio sam da je ideja zanimljiva i da bi jedan zafrkantski film mogao biti solidan uvod u subotnju noć. Mežutim, razina humora je tako niska da je film više tragičan nego što je smiješan. U svakom slučaju, to je jedan od najgorih filmova koje sam ikada gledao i ne zavređuje bilo kakvu ozbiljniju kritiku. ZAKLJUČAK: zaobići pod svaku cijenu!!!