Merida Hrabra

Crvenokosa princeza

Polazeći od premise:'Promeni tvoju sudbinu', filmadžije iz 'Pixar Animation Studios' donose nam istorijsku priču smeštenu na tlu drevne, brdovite Škotske.Ovu animaciju pod okriljem poznatog 'Walt Disney Pictures', zajednički potpisuju Mark Andrews ('John Carter') i Brenda Chapman (autor priče).Steve Purcell je pomogao oko projekta, tako da se smatra ko-režiserom filma.Naravno, svi su oni zajednički, uz pomoć Irene Mecchi, uspeli da od priče kreiraju dopadljiv scenario namenjen širokom auditorijumu.Zanimljivo je da se u fokusu nalazi ženski lik.To je odvažna crvenokosa princeza Merida (glas Kelly Macdonald), koja je odlučna u nameri da sledi sopstveni životni put.No, takav potez iziskuje puno hrabrosti, dovitljivosti i savladavanje neugodnih prepreka, oličenih u tradiciji, majčinom nerazumevanju i naposletku, u suočavanju s opakom zveri...Magična, raskošno napravljena animirana avantura poseduje brz ritam, gde se munjevito smenjuju akcione, humorne i (melo)dramatične sekvence.Besprekorno vizuelno oslikano mesto dešavanja u vidu starog kraljevstva, smeštenog uz jezero, u blizini duboke mračne đume, zaista je dobra polazna tačka u razvijanju radnje.Sinhronizacija je efektno sprovedena i stiče se utisak da su se brojna poznata glumačka imena dobro zabavila na setovima, uloživši veliku količinu pozitivne energije u likove kojima su pozajmljivali svoje glasove.Ne treba zaboraviti da film nosi i neke univerzalne poruke namenjene porodici.Na veoma suptilan način razmatra se odnos deteta-tinejdžera i roditelja, uz upotrebu simbola, baš svojstvenih vremenu i mestu u kome se odvija ova animacija (medved, veštica, luk i strela, uz nezaobilazni škotski kilt).Ako dodamo i zanimljive živahne muzičke aranžmane (za šta je zaslužan Patrick Doyle), onda se može konstatovati da je reč o više nego dobrom animiranom filmu koji je ispunio moja očekivanja, ali i visoke standarde Pixar produkcije.Uostalom zarada od preko $237,000,000 za oko 6 meseci prikazivanja u USA, jeste cifra za respekt i nesumnjiv dokaz da je publika lepo prihvatila film.Glavni kreativni direktor u 'Pixar Animation Studios' je John Lasseter, koji je jedan od izvršnih producenata ovog animiranog filma. Čovek velikog iskustva u produciranju ovakvih filmova, koji vodi računa o svakoj sitnici, detalju, gde se ništa ne prepušta slučaju.A to je dobar znak da se odlučite da pogledate avanturu u koju se hrabro upustila tinejdžerka, bujne kovrdžave, crvene kose.

princeza

Volim pogledati koji animirani tu i tamo, japanski su nekako najbolji, a pixarovi su isto tu negdje. Zato sam se i veselila jednom u kojem je glavni lik crveno djevojče nesputane prirode, nasuprot disneyjevim bajkama starog kova. Da sam malo dijete Merida bi mi bila omiljeni lik, ali kao odrasloj osobi, nije ravna animiranim filmovima koji bi mi valjda i danas izmamili suze ili barem me pošteno nasmijali. Smijeha nema previše, samo koja scena, a i čitava je priča previše naivno sproveđena, fali ono nešto. Glasovi su ok, ništa više. U svakom slučaju, zgodan film za djecu, a odrasli ga ipak mogu preskočiti.

DOBRO ULOŽEN NOVAC

Život može biti jednostavan pogotovo kad se poslože određeni faktori.Ovdje je riječ o pozamašnom buđetu,zrelom i talentiranom režiseru te vječnoj priči o odrastanju.Karakteri likova se fino nadopunju i izmjenjuju u urnebesnoj vratolomiji mlade Meride koja će osvojiti i staro i mlado.

sasvim ok

Brave je zapravo odlican filmić, ima hrpu scena koje ti mogu navući osmijeh na lice. Crtež je savršen. Ne bih se slozio da je predječiji, meni osobno su ledeno doba i madagaskara jedno 16x vise u toj kategoriji.