Snjeguljica

Dobra princeza i zla kraljica

Tarsem Singh potpisuje kostimiranu fantaziju, režiranu u formi mešavine avanture i komedije namenjene ne samo deci, već i odraslima.Zasnovana na čuvenoj bajci braće Grimm 'Snow White', Melisa Wallack je napisala priču, koju su dvojica saradnika, Marc Klein & Jason Keller, uobličili u filmski scenario.Da ne dužim previše, jer je ovo svima otprilike poznato.Nakon nestanka kralja (Sean Bean), zla kraljica (Julia Roberts) preuzima tron.Dolaze crni dani za kraljevstvo, kao i za princezu, prelepu kraljevu kćerku, Snežanu ( Lily Collins).Međutim, kada se u kraljevstvu pojavi šarmantni i normalno, bogati princ Alcott (Armie Hammer), počinje borba za njegovu naklonost, između lukave čarobnice maskirane u odoru kraljice i dobronamerne hrabre devojke, legitimne naslednice kraljevskog prestola...Ako se osvrnemo na pozamašan budžet uložen u produkciju, u visini od $85,000,000 onda je razumljiv koncept vizuelnog spektakla.Setovi su odrađeni u Montréalu, najverovatnije zbog verodostojnijeg prikaza zimskog ambijenta, koji preovladava većim delom filma, uz naravno neke druge razloge, mahom finansijske prirode.Blještavi, maštovito dizajnirani kostimi, sjajne maske, uz odlično postavljenu scenografiju, čine da ova 'roba' ima dobru ambalažu.Ali, šta je sa samim sadržajem?Pa, iako je Singh delimično odstupio od nekih delova svetski poznate bajke, dajući sopstveno viđenje sleda događaja, pod izgovorom da je po sredi, umetnička sloboda, utisak je da baš i nije nešto epohalno postigao.Miks akcije, drame i komedije, uglavnom ne funkcioniše dok pratimo nadmudrivanje Snežane i zle kraljice.Nema neke ozbiljnije akcije, dramaturgija gubi na značaju kada vidimo kako izgledaju likovi u ovoj filmskoj priči.A humor je bezazlen, prizeman i svakako nije po svačijem ukusu.Zahvaljujući sugestivnim glumačkim izdanjima harizmatične Julie Roberts i mlađane lepe Collins, film ipak zaslužuje prelaznu ocenu odnosno može da se svrsta u neki prosek. Vredi istaći i zanimljive komične sekvence u kojima se dobro snašao iskusni Nathan Lane, kao i momak koji je na sigurnom putu da uspe u glumačkom poslu, Armie Hammer (princ jeste lep, ali i smušen, prilično naivan i naravno željan iskrene ljubavi). Ako imamo u vidu da je reč o tzv. porodičnom filmu, jer se obraća različitim starosnim kategorijama, jasno je da ipak zaslužuje vašu pažnju.Lagana zabava, nešto humora i umešno snimljeni kadrovi, sasvim su dovoljan razlog da, uprkos nekim nedostacima, ipak pogledate ovu filmski stilizovanu bajku.

Nije mi bajka!

Nije mi se dopala ova verzija, da sam u poziciji ne bi nikad snimio ovakvu Snjeguljicu, ni Julia mi nije sjela, prevelika je zvijezda da sad ovdje glumi vješticu, nikak mi ona ne paše kao vještica, film je previše plošan i nekako mi je sve plitko, nije niti smiješan, ono s princom je bezveze i sve u svemu loše. I onda dođe kraj i onaj ples i to me totalno zbunilo, mislim da je redatelj valjda s ovim nešto htio reći, čini mi se kao sorry nisam htio ovakav film, čekam sas Snowhite and the Huntsman, makar sumnjam da je bolje, meni je ovo dvojka!

Nije loše...

Film uopće nije loš, iako je radnja malo plitka. Sve u svemu, odličan film za nedjeljno popodne. Ona la-la-la scena na kraju malo podiže atmosferu, da nema nje, bilo bi previše monotono. Julija Roberts u ulozi negativke... odlično! ocjena: 8.5/10

Petica Juliji, a dvojčica filmu

Julia Roberts u ulozi zle maćehe!? Na prvi pogled ne izgleda baš obečavajuče, no vrhunska glumica nam potvrđuje suprotno. Juila je opet odlična i u ulozi u kojoj nije baš simpatična i draga. Jedna od najčitanijih, najgledanijih, najispripovijedanijih priča dolazi nam u pomalo novom ruhu. Snjeguljica na americko zabavan način! Iako me najava filma namamila da uživam u nešto drukčije ispričanoj priči, ipak bez puno očekivanja počela sam gledati film. Isto tako sam ga i završila gledati. Iako Juila podiže kvalitetu i zanimljivost filma, ovaj pokušaj prikazivanja Snjegulice na nešto ludji način, ne inspirira me dovoljno da bih ga preporučila ikome. Juila Roberts je i dalje odlična, no priča? Hm, radije se držite originalne bajke!