Put rata

Patetičan i predugačak film

Veliki sam ljubitelj filmova i romana, ali jednostavno ne volim kad su predugački i patetični, a ovaj film to jeste. Ali moram priznati da, evo, nekoliko dana razmišljam o njemu, što znači da me se dojmio. Sve u svemu, nije baš toliko loš film i dao sam mu 3, ali nije ni za kakve nominacije, a kamo li nagrade

Ziheraška i staromodna melodrama koju je užitak gledati

David Lynch je jednom rekao da je Spielbeg redatelj kakvog bi poželio svaki šef studija.Mislim da ta izjava izvrsno opisuje Spielbergov lik i djelo.On je ziheraški redatelj koji se u svojim filmovima usudi prikazati teške teme(poput njegove omiljene...rata).Međutim,prikazuje ih na ziheraški,odnosno na konvencionalni,staromodni način.U Spašavanju Vojnika Ryana prikazuje strahote rata,no Amerikance ipak prikazuje na pomalo naivan i patetičan način,tj. kao heroje bez mane(iako su i oni u tom ratu radili strahote).U Schindlerovoj Listi snima neke od najšokantnijih scena ikad viđenih,no taj je film ustvari film pobjede i film sa happy endom,ukoliko se to uopće može navesti happy endom.Svejedno,film završava sa pobjedom Oskara Schindlera koji je spasio 2000 Židova iako znamo koliko ih je ustvari pobijeno.Stoga,moram priznati da više volim redatelje koje nisu ziheraši.Redatelje poput Lyncha,Cronnenberga,Kubricka,Tarantina,Scorseseja i Coppole čiji filmovi nemaju ni trunku patetike i koji imaju hrabrosti prikazati stvari na način kojih se šefovi studija užasavaju,a to je realistično.Zato mislim da su Apokalipsa Danas i Vod Smrti jači filmovi od Spašavanja Vojnika Ryana.To su mračni i surovi filmovi koji pokazuju pravu stranu rata i pravu stranu sudionika rata,a ta je da nitko nije u potpunosti nevin.Nemojte me krivo shvatiti...Spielberg je redatelj koji zna znanje,redatelj koji zna kako snimiti dobru scenu.PUT RATA je stoga tipičan Spielbergovski film.Film je snimljen u stilu staromodne melodrame kakve su snimane 50-ih godina.Režije je besprijekorna,puna prekrasnih i jakih prizora koji su sami za sebe remek djelo.Spielberg uistinu zna znanje.Scenografija je također melem za oči,lokacije su prelijepe,a cijelokupnom filmu zamjeram tri stvari.Ne zamjeram primjerice nedovljno razvijene likove,što sam vidio da zamjeraju neki američki kritičari.Ti likovi niti netrebaju biti previše razvijeni jer je glavni glumac konj,a svi ostali likovi su prikazani kao dijelić života konja Joeya stoga im niti netreba nekakav veći razvoj.Prva stvar koju zamjeram je pretjerana patetika u nekim scenama,druga da scene borbi(iako vrsno snimljene)nisu dovoljno nasilne kakve bi po meni trebale biti,a treća da svi govore engleski,čak i Njemci i Francuzi,ali ipak je to Hollywood.WAR HORSE iliti PUT RATA traje dva i pol sata i najzagriženijim filmofilima će zasmetati Spielbergov ziheraški pristup sa dosta patetike no držim da će čak i oni reći da je film užitak za gledanje.

Patetično da, ali lijepo

Možda malo je patetičan, ali ipak... Jedan od filmova koje je zaista užitak gledati. Lijepo snimljen, sve na svom mjestu, malo emocija, malo lijepih slika, malo tragičnih slika, dobar scenario, dobra režija, sve u svemu Spielberg zna znanje. Iako film nije za trajno pamćenje, pogledati ga znači provesti ugodnih dva i pol sata.

Sudbina jednog konja

Michael Morpurgo pisac romana 'War Horse' objavljenog još 1982. godine, dao je sjajan književni predložak za filmsku ekranizaciju. Lee Hall i Richard Curtis su udružili snage na adaptaciji romana u filmski scenario, stvarajući jednu, na prvi pogled, neverovatno potresnu i uzbudljivu filmsku priču.Tako je proslavljeni Steven Spielberg (inače i producent filma) imao jako 'dobar materijal' od koga je mogao da napravi film u rangu sopstvenog renomea.Polukrvni konj Joey (sa četiri bele čarape na nogama i zvezdom na glavi) i siromašni mladić Albert Narracott (Jeremy Irvine) se od prvog momenta razumeju i na neki čudan način ostaju sudbinski povezani za ceo život.Ni početak 'Velikog rata' (I svetski rat), kada se oni razdvajaju neće ih pokolebati da postignu zajednički cilj: da opet budu zajedno na porodičnoj farmi Narracott...Vešta režiserska palica u rukama sjajnog Spielberga, uspeva da nam dočara fantastične avanture jednog sjajnog konja, kroz golgotu užasnog, besmislenog rata.Radnja na dinamičan način, sa puno emocija prikazuje bliskost čoveka i životinje, u vremenu kada je običan ljudski život bio izuzetno podcenjen, u takvom ratnom okruženju gde su konji i vojnici stradali od iste granate.Nasuprot tome, iako suočeni s ratnim strahotama, film nam ostavlja dovoljno prostora da verujemo u bolje sutra, u prolaznost ludila, u kome su se mnoge ljudske slabosti ispoljile u svom najgorem i naprimitivnijem obliku.Setovi su odrađeni na lokacijama po celoj Engleskoj, uključujući i Devon, mesto u kome se odvija deo filmske radnje.Na uloženih $66,000,000 filmski radnici iz 'DreamWorks' već su zaradili dvostruko, što je očekivano, jer je ovo film koji lako pronalazi put do srca ne samo dece, već i odraslih. Glumačka ekipa sastavljena je mahom od britanskih glumaca, od kojih je skrenuo pažnju na sebe mladi Jeremy Irvine, zahvaljujući izvanrednoj interpretaciji dečaka-mladića, koji je ubrzano mentalno sazreo u čoveka, u hrabrog vojnika, koga rat nije uspeo bitnije da promeni, jer je njegova plemenita duša iza koje kuca dobro srce, ostala čista, neukaljana ratnim prljavštinama.Od sporednih uloga, pomenuću samo dečakove roditelje: Teda, koga s puno mere i glumačkog takta izvodi iskusni Peter Mullan i njegovu majku, požrtvovanu i vrednu Rose, u izvedbi sjajne Emily Watson.Poseban kvalitet filma su dobri kostimi i vešto napravljena scenografija, a dobra muzika tokom čitavog filma je zasluga proverenog aranžera Johna Williamsa, čoveka koji zna da emocije intonira na skladan i pravovremen način.Mada se radnja proteže na blizu 2 i po sata, verujte da će vam sve proći u trenu, jer ovde ima toliko magije, pozitivne energije, dobrih vibracija, da gledalac biva naprosto prikovan za sedište, dok uživa u ovom sjajnom filmu. Završna scena se ne da opisati, to jednostavno mora samo da se vidi, pa stoga ne oklevajte, već izvolite pogledati još jednu filmsku rukotvorinu gos'n Spielberga.Oskar? Hm, teško je reći, ali nominacija je sasvim zaslužena.

Joey

Ovo je tipičan Spielbergov film, dakle, očekujte puno patetike, a s druge strane poprilično realistične scene u rovovima, s obzirom da se većina radnje odvija za vrijeme I.svjetskog rata. Jedna mala zamjerka je da je mogao trajati najmanje pola sata kraće. Još jedan od onih filmova koji pripovijedaju o ljubavi čovjeka prema konju (po mnogima najljepšoj životinji), s obzirom da mi pada na pamet film Secretariat. Može li se zaključiti da je i konj, a ne samo pas, čovjekov najbolji prijatelj? Pogledajte, pa sami procijenite. Kao i potonjem recenzentu, i meni se svidjela zadnja scena, sva u bojama zalaska sunca...Predivno, poetično i romantično. Još ostaje u sjećanju briljantna scena usred ničije zemlje, na kojoj je zaglavio konj u bodljikama, dok ga dvojica vojnika suprotnih strana, pokušavaju osloboditi. Sjajna scena, koja savršeno prikazuje svu besmislenost rata.

ja,................ konj!

pogledao film samo zbog spielberga, jako lijepa scenografija,pejsaži itd, radnja je malo isprekidana,mal previse dramatike, emocija itd, bilo bi bolje da je film realisticniji, iako je u nekim scenama poprilicno realan-surov, ukratko svidjela mi se zadnja scena. znam da ova moja recenzija nema bas nekog smisla i nije uvjeljiva ali kako ja to volim reci : kakav film takva recenzija, uglavnom ako volite spielberga i filmove o zivotinjama radije ponovno pogledajte Jurassic Park, i tamo ima sretan kraj,... eto...