Melankolija

Spor ali snažan...

Jedan on rijetkih filmova koji će vam sigurno biti bolji nakon svakog sljedećeg gledanja, iako sumnjam da će se velika većina odlučiti na taj pothvat. Ili ćete ga voljeti, ili mrziti, mislim da vrijedi pokušati riskirati...

Smak sveta

Dobro poznata stvar je da Lars von Trier ima specifičan filmski opus, jer dok radi na filmskoj priči, drži se sopstvenog prepoznatljivog stila, gde jednostavno ne želi da pravi nikakve ustupke ni prema angažovanim glumcima, niti prema ostatku filmske ekipe iza kamera.Sve mora da funkcioniše onako kako je zamislio, kako bi umetnička vizija bila prikazana publici u pravom svetlu.Ostajući dosledan, Lars Von Trier režira svoje viđenje neizbežnog smaka sveta.Kao pozadina služi mu priča o jednoj dobrostojećoj familiji, okupljenoj na venčanju lepe Justine (Kirsten Dunst) i njenog izabranika, naočitog Michaela (Alexander Skarsgard).Kao i obično, režiser je i ovde podelio film na delove.Dobro, u ovom slučaju, na samo dva dela.U prvom je u fokusu, mlađa sestra, psihički neuravnotežena Justine, a u drugom starija sestra, Claire (Charlotte Gainsbourg), koja pati od teškog oblika anksioznosti.Spori ritam radnje, polako ali sigurno dovodi nas do kataklizmične završnice. Smisao za detalje, uz vizuelno atraktivno snimljene pojedine scene, jesu karakteristike filmske radnje.U vezi s tim, valja pomenuti da su setovi odrađeni na živopisnim lokacijama širom Švedske.Ali, akcenat je ipak na ljudskim emocijama, predstavljenim kroz beznađe i depresiju glavnih protagonista.Dobro napravljen kasting je omogućio da se preko ubedljive glume sve to verodostojno prenese publici.Međutim, zbog nastojanja da dobije 100% art-film, režiser nije mario za dinamiku radnje, pa zato imamo mnoštvo razvučenih, dosadnih sekvenci, ispunjenih čestim dijalozima.Presporo, razvučeno i svakako ne po mom ukusu, uprkos silnim nagradama kritike.Treba odati priznanje Larsu na prepoznatljivom filmskom rukopisu, gde ga komercijalni faktor baš i ne zanima mnogo, ali realno je priznati da se ovo ne dopada većem delu publike.Naročito će ostati razočarani ljubitelji tzv. filmova katastrofe privučeni samim naslovom filma.Stoga preporuka fanovima pomenutog autora, kao i pasioniranim ljubiteljima art-filmova.A ostali mogu ovo slobodno da zaobiđu.

4/5

Dobar - dobar film! Pogledati obavezno!

Osim ako ste deprimirani idioti, ovo nije za vas

Znači sada se umjetnošću smatra nešto što te deprimira, uspava i ne donosi NIŠTA pozitivno, zanimljivo? Mi smo stvarno sjebani

nije za svakog

Ovaj film treba gledati sa dozom umjetnosti :) Nit je loš nit je "dobar". U svakom slučaju, ostavlja puno mjesta mašti, ima mnogo nedorečenih stvari, ne bavi se dubljom analizom likova niti uopće kraja svijeta već jednostavno dramatizira smisao života i golica maštu. Kraj filma me impresionirao, ali mogli su mrvicu više informacija pružiti pa mu zato dajem 3/5.

melankolično

Film nije loš ili dobar. Jednostavno nije za svakoga zbog teme kojom se bavi. Melankoličan je, definitivno. Ali šta vrijedi vidjeti jesu vizuali, slike su predivne i očaravajuće. Agent Bauer me nasmijao jer gluma mu je ista kao u 24. A Kirsten Dunst boli gledati koliko je dobro uspjela odglumiti tu otupljenost i ravnodušnost spram života i ljudi.

Užas

Užas

Melancholia

Ovo je najvece smeče od filma koje postoji. Nemojte ljudi ovo gledati i trošiti vrijeme uzalud! ocjena 0.00

melancholia

neuspjeli pokušaj da se postigne status modernističkog pogleda na svijet i situacije koje se događaju u nekom smislu ludila. film karakterizira dužina koja zamara jer je radnja dosadna i ne zavrjeđuje da vaše dragocjeno vrijeme trošite na nju! ocjena: 2.

pogledati

Nisam baš oduševljena, ali film svakako ne treba preskočiti. To je ona vrsta tkz. umjetničkih filmova od kojih očekujete jako puno, onda se razočarate, ali vam se stalno vrte u glavi i potiču na analizu same teme. Gluma je vrhunska, muzika i kadrovi (posebno usporeni na samom početku) savršeni.

Melancholia

Da, jedan od najboljih filmova koje govore o kraju svijeta zbog toga što je priča tužna i potiče čovjeka na razmišljanje nakon što ste odgledali film. Nije mi za više od 4,0 ali eto, neka bude 4,0.

Impersivno!

Kada sam vidio da glumi meni inace odbojna Kirsten Dunst vjerovao sam Trieru da zna sto radi i da ce joj ovo biti uloga zivota. Zaista me film očarao, dugo nisam vidio ovako nesto tuzno i predivno, najbolji film o kraju svijeta ikada! Melancholia pokazuje da film ovisi najvise o režiji jer glumci prije ovoga nisu pokazali ovakvu impresivnu glumu! Bez specijalnih efekata u savrsenom spoju ludila i klasične glazbe Lars Von Trier je još jednom pokazao koliki je car, svaka cast!