Život poslije života

Nezanimljiva obrada intrigantne teme

Clinta Eastwooda,jednu od najvecih ikona u holywoodskoj povijesti iznimno cijenim kao glumca,a jos vise kao redatelja.Drzim da je Eastwood uvjerljivo najveci glumac/redatelj u povijesti.Vrlo je zanimljivo da je tek u starijoj dobio odlucio snimati zrelije,tj kompleksnije filmove,dok je u mlađim danima uglavnom bio ikona akcijskih trilera i vesterna.Njegovi filmovi poput NEPOMIRLJIVH,DJEVOJKE OD MILIJUN DOLARA,MISTIČNE RIJEKE,PISMA S IWO JIME,GRAN TORINA,ZAMJENE te INVICTUSA su bez pogovora,remek djela,neka vise,a neka manje priznata. HEREAFTER nazalost nije ni do koljena navedenima,iako je rijec o solidnom djelu.Radnja filma govori o jednoj od najintrigantnijih tema na svijetu,o smrti tj. o zivotu poslije smrti.Međutim,obrada teme je odrađena na prekonzervativan i prekonvencionalan nacin sa sporim tempom te nas nicim pretjerano ne intrigira ili sokira,a sami likovi su dobro zamisljeni,ali su kao i sama radnja lako i brzo zaboravljeni.Glumci se sa svojim likovima nekao mlako provlace kroz film,ali nije im dano dovoljno prostora da nam pokazu kompleksnost svojeg lika sa kojom se mozemo poistovjetiti.HEREAFTER preporucam samo najzagrizenijim Eastwoodovim obožavateljima jer film ne nudi nista novog ili provokativnog na sto bi se isplatilo potrositi dva sata svog vremena.

Ono strano

Film obrađuje, i to dobro radi, lik osobe koja ima paranomalne moći i nerado ih prakticira jer, uz činjenicu da ga "prelazak" osobno jako puno košta, ne želi kopati po ljudskim dušama, no kao takav predmet je iskorištavanja.Prestaje "kontaktirati" mrtve, no "samo još ovaj put" nastojeći pomoći osobi koja ga je zaintrigirala da riješi misteriju koja je proganja.

.

kad se samo sjetim koliko sam ocekivala ovaj Eastwoodov film i kad se samo sjetim koliko sam se razocarala.tako intrigantna tema-znam da clint to moze i zna...al izgleda da je ostao na komercijalnoj sigurnoj niskoj holywoodskoj obali..ko oblutak.veliko Ne. pogledas i zaboravis.za razliku od ...gran torina.

Afterlife

'Ima li života posle smrti', pitanje je koje sebi postavljamo, naročito kada izgubimo neku nama dragu, poznatu osobu.Proslavljeni Clint Eastwood u fokus stavlja tri priče koje se paralelno odvijaju na različitim stranama sveta.Marie Lelay, novinarka francuske televizije (Cécile De France) nakon udara cunamija preživela je bliski kontakt s smrću, pa počinje da istražuje zagrobni život, te odlučuje da o tome napiše i knjigu.George Lonegan (Matt Damon) je američki radnik koji može da komunicira sa mrtvima (neka vrsta medijuma), što smatra svojim ličnim prokletstvom, a ne darom kako smatraju ljudi koji mu se obraćaju za pomoć.U Londonu, braća blizanci bivaju nasilno razdvojeni, kada jedan od njih tragično nastrada pod točkovima jednog vozila.Kako radnja odmiče, preživeli blizanac (Frankie McLaren) pokušava da uspostavi kontakt sa svojim bratom, pa će se posle niza propalih pokušaja, obratiti za pomoć odbeglom Georgeu, koga će privući Marie.Sam kraj povezuje sudbine glavnih junaka u nastojanju da se odgovori na provokativno pitanje 'šta dolazi posle'... Scenarista Peter Morgan podstaknut gubitkom dragog prijatelja, napisao je emotivnu priču, gde imamo jasan konflikt između razuma i vere, u stalnoj potrazi za odgovorom na pitanje vezano za onostrano, za postojanje života i posle smrti.Provokativna tema, koja zadire u mnogo što šta, počev od religije, preko savremene nauke (npr. psihologije), sve do politike, ovde ne nudi jasno definisane odgovore, već samo daje nagoveštaj da je to individualna stvar svakog pojedinca 'o tome šta ga čeka kada jednom ode sa ovoga sveta'.Režirano jako dobro, jer u brojnim kadrovima gledalac može da sagleda emocije glavnih likova (recimo u scenama kada George postaje medijum) i tako da shvati njihov bol i patnju kroz koju prolaze.No samo filmsko štivo je mučno za praćenje (nema neke akcije, pucnjave, romantike i sl.), a ako dodamo da traje nešto duže od 2 sata, onda je razumljivo što realno posmatrano, ovakva vrsta filma neće imati brojne poklonike.Da upotrebim žargon nekog nastavnika (profesora) o krajnjoj oceni: neka mršava četvorka.Dakle ništa od petice, kojima sam vrednovao par poslednjih filmova Mr Eastwooda ('Invictus', 'Gran Torino').