Ćelija 211

Zatvorska pobuna

Španski režiser Daniel Monzón oživeo je na filmskom platnu, uzbudljivu priču o sudbini jednog zatvorskog čuvara.Inspiraciju je pronašao u romanu 'Ćelija 211', čiji je autor Francisco Pérez Gandul.Adaptaciju književnog štiva u filmski scenario, zajednički su uradili Monzón i Jorge Guerricaechevarría.Inače radi se o špansko-francuskoj koprodukciji, u koju je uloženo samo $5,700,000 (smešna cifra za hollywoodske prilike). Juan Oliver (Alberto Ammann) dolazi dan ranije na posao, s namerom da upozna kolege i atmosferu koja vlada u dobro čuvanom zatvoru.Međutim baš tada izbija pobuna zatvorenika i nesrećni Juan završava s lakšom povredom glave u ćeliji 211, u kojoj je prethodno jedan od robijaša izvršio samoubistvo...Dinamičan triler, nabijen adrenalinom, koji pruža više nego dobru zabavu.Odličan dramaturški zaplet sa galerijom živopisnih likova, na mestu gde ljudski život ima veoma nisku cenu.Režija nas postepeno odvlači u zatvorsku atmosferu, gde kako se radnja razvija shvatamo da nije baš sve 'crno-belo' odnosno da nisu isključivo loši momci unutar zatvorskih zidina, niti su svi dobri momci napolju, s druge strane zida.Vešt prikaz karaktera dvojice glavnih junaka, režiser koristi kako bi nam sugerisao kakav je zapravo moralni kredibilitet ljudi van zakona, ali i onih koji sprovode zakon.A njihovi postupci i odluke su za diskusiju, pa se opravdano postavlja pitanje pravde, iskupljenja, izdaje i na kraju želje za osvetom.Nije li nekakav nepisani kodeks ponašanja u zatvoru možda i pošteniji od mnoštva zakonskih akata i sudskih presuda. Dobro napravljen twist u završnom delu postiže željeni efekat, jer posle toga imamo rasplet koji je brutalan, krvav i definitivno neočekivan.Ono što vredi istaći, jeste izuzetna gluma koju interpretiraju Luis Tosar, kao opaki krimos Malamadre - čovek iza čije se grube fasade krije veliko srce, kao i nesuđeni zatvorski čuvar Juan Oliver, koga je ubedljivo odigrao mladi Alberto Ammann. Solidnu epizodnu rolu odigrala je i Marta Etura, kao trudna supruga, glavnog junaka ove kompleksne zatvorske priče.Generalno posmatrano, ovo je film koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim, jer je autentičan (verna rekonstrukcija života unutar zatvora), prilično sirov (bez preterano naglašene patetike) i odmah nakon odjavne špice, tera nas da se duboko zamislimo.

Solidno

Još jedan dokaz da ima odličnih filmova u Europi, film je bolji od većine američki, glumaci su odradili posao iznad očekivanja, sam kraj filma možda ne kako bi htijeli ali tako je moralo biti.

bravurozno

za čistu peticu!!! Za klasu bolje od Iskupljenja u Shawshanku!

kad sve krene naopako

Filmom Ćelija 211 španjolci definitivno pokazuju da rulaju europskom kinematografijom. Ne sjećam se kad sam pogledao loš španjolski film. Svi glumci počevši od 2 glavna pa nadalje su odglumili prejebeno. Jest da film baca malo u depru poslije gledanja, al zato i odskače(u) od holivudskih sranja.

superrrr!!!!!!

sjajan film!po meni najbolji španjolski film koji sam ikad gledao!režija-5,sce​narij-5,gluma-5,lik​ovi-5,atmosfera-10 sve 5.napeto od početka pa do samog kraja.luis tosar i alberto ammann drže cijeli film na svojim leđima iako su i ostali glumci izvrsni.

superrrr!!!!!!

sjajan film!po meni najbolji španjolski film koji sam ikad gledao!režija-5,scenarij-5,gluma-5,likovi-5,atmosfera-10 sve 5.napeto od početka pa do samog kraja.luis tosar i alberto ammann drže cijeli film na svojim leđima iako su i ostali glumci izvrsni.

odlican film

ko nije pogledao ,neka ga pogleda obavezno,a ako nece nema veze ,neka nece ,ne mogu vas tjerati da ga odgledate ,ali je film vrhcina :pozdravlja vas kika i darko,i pozdrav za moju sestru u melburnu ,i tetku u oslu ,i sestricinu u olkahomi ,i rodicu u vankuveru :) cao,poz,bok,kako kome odgovara,inace ovo je mijesan brak :) ,ali da se vratim na film ,odlican je ali bas bas ,malo tuzan kraj ali bar nije americko ....... ,,hvala na paznji