X-Men: Prva generacija

najbolji

Ovaj retro x-men meni osobno najbolji, čak i stepenicu više od wolverina. Sad kad pogledam prva tri djela su poprilično dječije napravljena( izuzev wolverina, hebiga najkuliji lik od čopora mutanta). McAvoy i Fassbender odlični kao mladi profesor x i magneto. Fino su ukomponirali sve pojedinosti.

Vrlo dobro,ali..

Matthewa Vaughna smatram iznimno zanimljivim i talentiranim filmašem.Ovo mu je četvrti film.Međutim,u njegovoj se redateljskoj filmografiji nalaze djela poput LAYER CAKE-a,ZVJEZDANE PRAŠINE i KICK ASSA,a navedene filmove smatram nepravedno podcijenjenima dok Kick ASS smatram remek djelom i jednim od najboljih superherojskih filmova ikad.Vughn je karijeru započeo kao producent kultnih Guy Ritchievih krimi komedija Snatch i Lock,Stock and Two Smoking Barrels i već je tada pokazao kako se sa malim budžetom mogu snimiti velike uspješnice. Kao obožavatelj X-MEN serijala razveselila me činjenica da će se Vaughn prihvatiti režije.Međutim,naposljetku mogu reći da su mi ipak bolja prva dva dijela koje je režirao Bryan Singer.X-MEN:PRVA GENERACIJA je počeo fenomenalno,činilo se da su scenaristi odlučili ubaciti malo mračniju i realističniju priču u kojoj će sve biti fokusirano na karakterizaciju likova.Međutim,ubrzo se film počeo pretvarati u tipični blockbuster.Smatram da se trebalo vise fokusirati na odnos Magneta i nacističkog znanstvenika(odlični Kevin Bacon) u logoru te na njegov osvetnički pohod kao i na odnos Xaviera i Mystic.Međutim,rekao bih da film ima više vrlina nego mana.Stavljanje priče o superherojima,odnosno mutantima u doba Hladnog rata se pokazao kao vrlo dobar i orginalan potez.Glumačke izvedbe su fantastične,sa naglaskom na James Macavoya i Michaela Fassbandera(kojeg bih svakako preporučio kao kandidata za novog James Bonda).Mješavina akcije,humora i nešto romantike se pokazao uspješnim i željno očekujem nastavak sa istom postavom.

U vreme hladnog rata

Polazeći od premise: 'Prisustvujte trenutku koji će promeniti svet!', radnja smeštena još za vreme II Sv. rata otpočinje razotkrivanje fenomena - postojanje ljudi s neverovatnim moćima.To su mutanti, čiji broj rapidno raste kako filmska radnja odmiče i veoma brzo sklizne u turbulentne šezdesete godine 20. veka, u vreme hladnog rata i besomučne započete trke u naoružanju (proširivši se i do svemira), između USA i Sovjetskog Saveza.U borbi protiv monstruoznog zločinca, nekadašnjeg nacističkog oficira, Sebastiana Shawa (Kevin Bacon), sticajem okolnosti udružiće svoje snage (i fantastične sposobnosti) Charles Xavier (James McAvoy) i Erik Lehnsherr (Michael Fassbender). Kroz njihovu bespoštednu zajedničku borbu da spreče izbijanje novog, nuklearnog rata, pratimo put od međusobnog zbližavanja i uzajamno uspostavljenog prijateljstva, sve do momenta kada im se putevi razilaze zbog drugačijih pogleda na svet i suštinskih razlika u pogledu položaja mutanata u takvom svetu, gde ih obični smrtnici uglavnom preziru....Još jedan, novi prequel, snimljen s jasnom namerom da očuva opstanak poznate franšize o zanimljivim, neobičnim junacima, koji nam daje odgovor na pitanje: 'kako je sve počelo.' Definitivno priča izgleda osveženo, jer skida veo misterije o ljudima povučenim u sebe, koji poseduju neki neprirodan dar (a što ih čini ukletim u očima običnog sveta). Matthew Vaughn režira po scenariju koji zajednički potpisuje sa Bryan Singerom, Zack Stentzom, Ashley Miller.Sam scenario je baziran na inteligentnoj, dopadljivoj priči Sheldona Turnera 'X-Men: First Class'.Naravno, vodilo se računa o tome da budu zadržani svi neophodni ustaljeni, standardi u filmskoj ekranizaciji brojnih Marvelovih strip-heroja, a to konkretno znači upotrebu raskošnih vizuelnih efekata, uz obilje akcije od koje raste nivo adrenalina.Kasting je manje-više na mestu, gde posebno vredi istaći rolu osvetnički nastrojenog Erika, koga je maestralno dočarao sve bolji Michael Fassbender.Od sporednih likova pohvale na račun odlične glume izvrsne Jennifer Lawrence za rolu Raven (aka Mystique), a izvedba Kevina Bacona je zaista fenomenalna (stvarno ćovek mora da ga mrzi), jer je prosto izmišljen za ovakve ljigave likove.Kako je radnja brza i dinamična, sa dosta različitih mesta gde se razvija priča, vredi pomenuti i dobar izbor lokacija na kojima su odrađeni setovi: Kanada, Georgia, Kalifornija, Engleska (uključujući i Pinewood Studios).Generalno, zaključak je da se radi o veoma dobrom filmu, iako je ovo već 5. nastavak u serijalu, što je dobra osnova da franšiza punim jedrima krene napred, u nove pohode na biskope širom sveta, na zadovoljstvo mnogobrojnih sledbenika, u koje i sam spadam.Pogledajte, nećete se pokajati sasvim sigurno.

FIRST CLASS

Napokon pogledao i ovaj film, Matthew Vaughn me na svu sreću nije razočarao.... po meni najbolji film u cijelom serijalu...

Blago razočarenje

Za ovo sam se ipak nadao da bi moglo biti malo bolje.Složio bih se sa konstatacijom da je svaki nastavak ovog serijala sve slabiji što me malo i žalosti, iako nisam baš veliki poklonik Wolverinea i ekipe. Ovo je po meni trebao režirati malo veći 'kalibar' nego što je Matthew Vaughn. Glumci ? Tako-tako.Gledati ? Pa, ako baš nemate ništa pametnije.

Najslabiji u nizu

Do pojave ovog nastavka, X-Men:Wolverine je bio uvjerljivo najlošiji izdanak X-Men franšize. Ovaj je bar jednako loš. Film izgleda kao da su svaku scenu radili samu za sebe, i onda ih sve pokušali prisilno spojiti u jednu cjelinu. Taman kad misliš da će konačno početi graditi priču linearno i razvijati odnose među likovima, oni to naprasno prekinu sa scenom kojoj tu jednostavno nije mjesto. Previše toga su pokušali ubaciti u film i to je rezultiralo napornim i dosadnim uratkom. Zaslužuju jedva neku dvojku.

Odlično!

Za ovo ne morate voljeti sf priče, trebao bi vam se svakako svidjeti. Uz akciju, ima i podosta humora, a i nešto romantike. Film je pun akcije, specijalnih efekata, neočekivanih situacija etc. Radnja se događa na tisuću mjesta i koristi se 4-5 jezika. Kad ga pogledate bit će vam jasniji odnos likova u ostalim X-Men filmovima. Mislim da zaslužuje solidnu četvorku.

x- man prva generacija

Da ne duljim,ovo je omazh zvjezdanim stazama,kad su oni bili mladi.Fino uradjen film,sa solidnom fabulom, nadasve zanimljiv,ali ipak samo kopija nekih ranijih filmova slicne tematike, Dalje da komentarisem, ne bih, film se moze gledati, lijepo,nema uzbudjenja, nepredvidjenih situacija, ali ima zaplet, radnju, kraj,pa ide u neku cetrvotku sa ocjenom.Nije lose..