Obred

Fenomenalni Hopkins

Ovaj bih film prije nazvao trilerom nego čistim hororom.Svakako atmosfera je jeziva i napeta no stil kojim je film snimljen više podsjeća na psihološki triler nego na horor.Najsvjetlija točka i glavni adut filma je legendarni Anthony Hopkins koji je u ovom filmu ostvario jednu od svojih najboljih uloga i sramotno je što nije zaradio nominaciju za Oskara.Zadnjih pola sata filma su dokaz zašto je Hopkins jedan od najvećih filmskih velikana u povijesti.Radnja je vrlo zanimljiva i napeta,no pri kraju filma se događa pad,očito uzokovan zbog nedostatka ideja te film završava sa neuvjerljivim krajem zbog kojeg film gubi na sveukupnoj kvaliteti.Iako jeColin O'Donoghue u glavnoj ulozi solidan,gledatelj ne može,a da se ne zapita bi li iskusniji,odnosno talentiraniji glumac dobio više od te uloge.Zbog pada na kraju Obred ipak ne mogu nazvati remek djelom,no svakako je riječ o solidnom i napetom trileru kojeg se isplati pogledati zbog fenomenalne Hopkinsove izvedbe i intrigantne radnje.

Jezivo...

Sasvim dovoljno jeziv i zanimljiv film, da zaustavi dah u nekim prizorima. Anthony Hopkins za peticu, transformacija gotovo nevjerojatna... Mladi glumac tako-tako. Cijeli film mogao je biti i za nijansu bolji i uvjerljiviji, kad se onako, s distance analizira, ali ipak, meni je bio dosta zanimljiv. Pogledati.

Izvrstan!

Odusevljena sam! Zastasujuce,drugaciji od bilo kojeg prije slicne ili iste takve tematike. Napet, iako malcice predvidljiv kraj,ali nema veze...jako dobra gluma mladog glumca,a sto se Hopkinsa tice,njega uopce nije potrebno komentirat. Zna se kolika je on velicina. :)

...

ovo nastane kad se pravi ljudi prime pravog posla.... antony je neponovljiv.. dostatna je njegova pojava i malo pozadinske muzike i vec imate horor...on je jednostavno pojava....izvrsno

hopkins je iako u godinama pokazao šta je kvaliteta

Onda svizac zamota čokoladu....

Uh ovdje se ekipa rasp(oja)isala... Pa, na mene film nije baš ostavio dubok trag, malo je zbrda zdola, ne dozvoljava da nadogradite dio priče u svojoj mašti, ne ostavlja mjesta dvojbi, a morate priznati da dvojba postoji. Razumijem da je teško snimiti film ovog tipa, a pri tom ne zamjeriti se crkvi ili ne daj Bože dogmi. Zato bolje je snimiti slabašan uradak koji će veličati nešto, a kao osnovni element staviti jednog glumčinu, koji kao da je pao sa Marsa u tu priču, te kreirari rejting na pojavi i liku istog. Prijatelj koji je pogledao ovaj film izjavio je da mu je "sjeo", meni je ostavio pitanje: kako oni uspiju popraviti motor sa jednim klještima, dok naši mehaničari ni sa cijelim servisom? Ima li tu Vatikan svoje prste budući da je povezan direktnim linkom sa.... znate ("...") već kim. Sve u svemu, po istinitom (?), da, kako im kupus, moguće i jeste, ipak je ovo 18 stoljeće, a rode donose djecu, dok vještice Bogu hvala na svetoj Inkviziciji u dimu odlaze na bolje mjesto... Nazad na temu: ovo je nebuloza sa honorarima slavnim glumcima poput Judinih škuda. Jako slabo, bez osjećaja, poput indigo preslika.

Egzorcizam

Baziran na istinitom događaju koji je Matt Baglio, reporter koji živi u Rimu, opisao u knjizi 'The Rite', o potrebi obučavanja sveštenih lica za obred egzorcizma pod okriljem Vatikana, Michael Petroni je dobio odličan predložak za filmski scenario.Režira Mikael Håfström ('1408') i sam zaintrigiran temom isterivanja đavola, kao svojevrsnim univerzalnim fenomenom, bez obzira na veru i sredinu u kojoj živimo.Michael Kovak (Colin O'Donoghue) je odličan student teologije, ali nije spreman da 100% posveti svoj život u službi Boga.Imajući u vidu njegov intelektualni potencijal, iz USA ga šalju u Vatikan da pohađa školu egzorcizma.Ubrzo upoznaje neobičnog sveštenika, oca Lukasa (Anthony Hopkins), koji će mu otkriti neke mračne stvari za koje je mladić bio uveren da se mogu logično (naučno, medicinski) objasniti...Posebna pažnja posvećena je stvaranju atmosfere u filmu, a to je postignuto pažljivo odabranim lokacijama u Rimu i Budimpešti, gde su odrađeni svi setovi. Naravno zasluge i na račun kamere koja nam daje puno dobrih kadrova.Da bi se izneli glavni likovi (koji su sami po sebi kompleksni, obzirom da se radi o sveštenim licima) neophodno je bilo napraviti dobar kasting, a što je ljudima iz 'New Line Cinema' samo delimično pošlo za rukom. Anthony Hopkins je odličan (samo na svom nivou ništa više), dok je mlađani Colin O'Donoghue ostao pomalo 'skriven' iza lika koga tumači (nesiguran je, mada to možemo shvatiti i kao njegov doprinos u izgradnji lika koji je u suštini pravi skeptik).Sporedni glumci su solidni (Alice Braga kao novinarka Angeline ili Rutger Hauer kao Istvan Kovak, otac našeg glavnog junaka), s tim što je uloga srpske glumice Marije Karan toliko minorna, da je to čini mi se mogao da odglumi i neki klinac na svom mountain-bikeu. Nije loše, mada nije filmsko remek-delo (čemu sam se potajno nadao), pa stoga ako volite misterije, da otkrivate nešto tajanstveno i teško objašnjivo, onda je ovaj igrenjak nešto što bi svakako mogli da pogledate.

Nepretenciozno djelce

U modernoj medicini ne postoji psihijatrijska dijagnoza koja obuhvaća zaposjednutost demonima. Naprotiv tome, već stoljećima se razne religije koriste ritualima za kojih se vjeruje da iz opsjednutog tjeraju demone. Katolička crkva uči da je sam Isus Krist bio egzorcist u nekoliko slučajeva, a vjeruje se da je obred egzorcizma vodio i Papa Ivan Pavao II., dok u Rimu i danas postoji katolički svećenik koji je vođa egzorcista. Što se samog Hafstromovog filma tiče on glavnog lika, iz osobe koja i nije vjernik pretvara u vjernika, točnije svećenika. Poglavito zamjerke filmu se nalaze u manjku horor scena, napetosti i generalno sporom ritmu. Pošto radnja nije uopće teška, niti inteligentna za praćenje (štoviše i prilično blesava) od Hafstroma se očekivalo više na području straha; osim neupitne atmosferičnosti filma u nekoliko scena. Očekivano se film oslanja na veterana Hopkinsa koji očekivano iz svećenika koji protjeruje demone postaje čovjek opsjednut demonima. Tada, u par scena, neodoljivo podsjeća na svoju najpoznatiju ulogu Dr. Lectera. Time nikako ne mislim ništa loše, dapače Hopkins je u ovom filmu pružio izrazito solidnu glumu. To se ne može reći za glavnog protagonista, debitanta O’Donoughua koji je jednoličan i nepamtljiv. Manje razočaranje je i Hafstrom koji je nakon dobrog ‘1408’ uspio snimiti prilično monoton film o egzorcizmu u kojem je najveća psovka “shit”. Tu nema filmskih istjerivanja đavla na kakave smo se navikli, već se film okreće emocijama glavnog lika i njegovom suočavanju kako s prošlošću, tako i sa sadašnjošću. Jedini problem u svemu tome jest taj što su likovi plošni pa cijela ideja pada u vodu baš kao i drskost scenarija koji kao da je pisan od strane Katoličke crkve u svrhu regrutiranja novih sljedbenika. A bilo je tu potencijala za nešto više…

Vrag ne spava

Anthony Hopkins je savršen za ovakve filmove. Film me nije oduševio,(očekivao sam valjda previše) ali neka vrsta psiholškog horora daje mu 4/5.