Zimska kost

Jedan od najboljih filmova iz 2010.

Nemam tu što posebno za reći. Film je odličan u svakom mogućem pogledu. Gluma, režija, scenarij... Fenomenalan.

dobar neoscarovac

Film je drukčiji od većine američkih, daje nam prikaz nekih drugih Amerikanaca, kakvi nam se inače ne reklamiraju, ali nije originalan. Sličnih filmova ima još. Dobar je, ali ne za Oscara. A s obzirom na konkurenciju (neovisno o kvaliteti), nije ga ni mogao dobiti.

Ogoljeno do kostiju

Debra Granik ('Down to the Bone', 2004.) režira surovu životnu priču prema romanu Daniela Woodrella, 'Winter's Bone'.Scenario je adaptirala zajedno sa Anne Rosellini, za potrebe snimanja.Većina scena snimljena je na lokacijama u Missouriju-Branson i Forsyth.U fokusu priče je sedamnaestogodišnja Ree Dolly (Jennifer Lawrence), prinuđena da se brine o porodici.Mlađi brat i sestra, uz mentalno obolelu majku, pali su na još nejaka pleća devojke, koja mora da razmišlja kao potpuno odrasla osoba, pokušavajući da se izbori s životnim nedaćama.Ree mora da pronađe oca, kome se po izlasku iz zatvora izgubio svaki trag, jer je njihova trošna kućica garant da će se otac krimos javljati organima vlasti.Svesna da nema izbora, Ree započinje sama potragu po brdskim predelima planine Ozark.No brđani su teški i nepoverljivi ljudi, koji poštuju zavet ćutanja, naročito kada treba prikriti 'sumnjive poslove' s proizvodnjom opojnih sredstava u u oskudno preuređenim kućnim laboratorijama.Teardrop (John Hawkes), njen stric priteći će joj u pomoć, pošto je odlučio da sazna kakva je sudbina snašla njegovog odbeglog brata.Sa budžetom od svega $2,000,000,000 i većinom scena napravljenih u prirodnom okruženju, talentovana režiserka je postigla željenu autentičnost u prikazu kompleksnih međuljudskih odnosa uspostavljenih u jednoj planinskoj zajednici.Najveći kvalitet jesu glumačke prezentacije, pre svega mlade Jennifer Lawrence (sećamo je se iz epizodne role u 'Ravnici u plamenu', kao odrasla kćer Charlize Theron) koja impresivno iznosi lik tinejdžerke prinuđene da jako brzo odraste i postane ozbiljna mlada žena (u prilog tome i scena kada je primorana da 'pokupi dokaze').John Hawkes takođe briljira u ulozi ruine od čoveka, koji uspeva da ipak nešto uradi u svom bednom životu, kako bi smogao snage da se ponovo 'pogleda u ogledalo'.Likovi brđana su jednako dobro prezentirani i oni svi skupa izgledaju kao obični ljudi osuđeni na život u bedi i siromaštvu, gde je svaki dan zapravo surova borba za opstanak.Režija je nenametljiva i odlično koristi prirodnu scenografiju u kontekstu upoznavanja gledaoca sa suštinom same priče.Dijalozi su kratki, britki, a čak i ćutanje i jasno naglašeni izrazi lica - mnogo toga govore.Sjajno nema šta, pa pobeda na sada već čuvenom Sundance filmskom festivalu (početkom 2010.) i nije iznenađenje.Fora je napraviti nešto upečatljivo sa malim budžetom i ograničenim resursima, mizernim uslovima i glumačkom ekipom gde nema realno nekih bombastičnih imena.E upravo to je pošlo za rukom g-đi Granik, pa stoga je nesumnjivo zaslužila pravu šansu pod okriljem neke jake filmske kuće, kako bi izašla iz nezavisnog filma.Dakle jeste mračno, turobno, surovo realno, ali ako se boriš, možda ipak ima nade...Ljubitelji pravih životnih drama nipošto ne smeju ovo propustiti!

Ocjena recenzije: 4.2 Tvoja ocjena: -

sredina

Ovo sam pogledao prije više od pola godine i tek je sada u nas u kinima. Mislim, film je okej ali sam šokiran što se našao u trci za oscara. Film je malo dosadan, malo art, malo prikaz ruralnog mjesta. Definitivno ne ostavlja bez daha. Glavna glumica je solidna, više vizualno no glumački.