Ukradeni identitet

vrijedan gledanja

u nizu filmova koje sam pogledo u zadnje vrijeme i ostao razočaran ili pak ravnodušan jer me ničim nisu zainteresirali ili iznenadili ovaj film je pravo osvježenje. Film ima smirenu radnju i stvara napetost ne jurnjavom i pucačinom nego radnjom koja s vremenom sve više zaintrigira gledaoca i taman kad sam mislio da sam sve shvatio i da više manje znam kraj totalni preokret i što je najbolje sva radnja je toliko smisleno napravljena da iako komplicirana drži vodu za razliku od mnogih drugih nelogičnih ili dosadnih filmova.

Unknown

Ne postaje se akcijski junak u Hollywoodu kada ti se bliži 60-a godina, no ipak postoji iznimka. Liam Neeson, poznati karakterni glumac, je ulogom u filmu 'Taken' postao upravo to, a taj status je opravdao i u 'Unknown'; filmu kojeg je režirao Španjolac Jaume Collet-Serra otprije poznat po ne baš dobroj ali na trenutke atmosferičnoj 'House of Wax', te novijem ostvarenju 'Orphan'. Collet-Serrain prvi akcijski triler u karijeri započinje vrlo dobro, te se radnja odvija zanimljivo i brzo dok glavni lik traga za svojim identitetom. Puno upitnika je u zraku, a jako malo odgovora daje film kroz skoro 40 minuta što je jako pohvalno jer su to ujedno i najbolji trenuci filma. Nažalost, što radnja više odmiče kraju, to i film tone u prosječnost i pogotovo nevjerojatnost; te zapravo fali uvjerljiviji preokret na kraju. Ono što film izvlači iz lošeg u prosjek je svakako Neesonova karizma i samouvjerenost, kao i pristup liku kojeg glumi. Zapravo tjera vas na suosjećanje i brigu za tog lika što nikako nije lako postići u ovakvom filmu. Odlična sporedna uloga je odigrana i od fenomenalnog Brune Ganza ('Der Untergang'), a solidno Neesonu parira i Diane Kruger dok je January Jones nezanimljivo i loše odglumila svoj dio; veteran Langella pak ima potpuno nepotrebnu ulogu. 'Unknown' u globalu nije loš film, i sigurno će naći svoje poklonike koji će moći prijeći preko faktora nevjerojatnosti i ne baš vješto prikrivenih rupa u scenariju. Za ovo potonje je skoro Neeson i bio dovoljan koji je, uz Ganza, i jedina preporuka za gledanje ovog filma.

Solidno

Nije loš ovaj film, mada sam imao možda malo veća očekivanja. Ali, dobro može proći.Neesonu izgleda baš leže ovakvi filmovi, dosta je dobro odglumio, dok se za curke baš ne bi moglo reći. Ima malo nelogičnosti u scenariju, ali ne kvari opći dojam.Mada mi je recimo, njegov prethodni film Taken bio ipak malo bolji.

Nije za baciti

Očekivao sam puno više od ovog filma. Kako je to mr blond odlično konstatirao, film na početku izgleda kao remek-djelo, no što se bliži kraju, to se sve više raspada. Previše poseže za klišejima a i pati od nevjerojatnog nedostatka logike. Evo samo dva glavna primjera: 1. Liam se vrati u hotel nakon par dana i s amnezijom, a ovi njegovi se pretvaraju da ga ne poznaju i onda razruše pola grada pokušavajući ga ubiti. Zar nije bilo jednostavnije reći mu na početku: "Hej, znamo te, ajmo gore u sobu porazgovarati o svemu" i tamo ga ispitivati, ubiti, mučiti... što god. 2. Kako se domoći podataka sa znanstvenikovog usb sticka? Lijepo, napraviš akciju u kojoj se mjesecima pretvaraš da si netko drugi, krišom presnimiš podatke sa tog usb-a kad se zato ukaže prilika, a zatim razneseš cijelo krilo hotela tako da izlgeda kao da je to bio atentat na nekog bogatog arapina a zapravo je znanstvenik bio meta. Zar ne bi bilo lakše jednostavno uhvatiti znanstvenika na putu kući s posla, uzeti mu stick i ubiti ga? Ma, na kraju, ovdje je riječ o solidnoj razbibrigi koja, što više razmišljaš o njoj, postaje sve gluplja i gluplja.

Film...

...za razbibrigu. Napet i pun iznenađenja.

Doktor Martin Harris

Katalonac Jaume Collet-Serra koji se još kao mladić otisnuo u Hollywood, uveren da tamo može da iskaže svoj puni potencijal na polju snimanja filmova.Moćnici iz 'Warner Bros. Pictures', angažovali su ga da režira napet triler nabijen adrenalinskom akcijom, smeštenom na ulice Berlina. Scenario su napisali Oliver Butcher i Stephen Cornwell, inspirisan romanom Didiera Van Cauwelaerta 'Out of My Head'. Dr. Martin Harris (Liam Neeson) sa suprugom Elizabeth (January Jones) iz USA stiže u Berlin, na samit biotehnologije, od izuzetnog značaja za proizvodnju hrane i suzbijanje gladi u zemljama trećeg sveta.No kada shvati da je zaboravio aktovku na aerodromu, seda u taksi i u strahu da ne ostane bez ličnih dokumenata i ostalih poverljivih materijala iz tašne, požuruje vozača-devojku Ginu (Diane Kruger) na brzu vožnju.Ubrzo doživljava saobraćajnu nesreću, gde samo zahvaljujući brzoj intervenciji policije i spasilačke ekipe ostaje živ.Posle četiri dana provedena u komi, Martin napušta bolnicu, ali uskoro će biti suočen sa brojnim opasnostima u kome će se grčevito boriti da sačuva goli život...Mladi režiser kao veliki poštovalac lika i dela, kultnog Alfreda Hitchcocka, pravi misterioznu atmosferu, sa mnoštvom likova sumnjivog porekla, gde naš glavni junak u početku luta u traženju saveznika koji će mu pomoći da izađe iz nimalo zavidnog položaja, ophrvan problemom gubitka sopstvenog identiteta.Kamera je odlično propratila, sve akcione scene, koje imaju svoj pravi 'timing' u celoj priči, gde nam režiser postepeno otkriva deliće jednog ogromnog, složenog mozaika.Ulozi u pravoj smrtonosnoj igri su visoki, iza kojih stoje moćnici iz senke (na čelu multinacionalnih korporacija), a svaka greška plaća se životom.Brza, eksplozivna radnja u trajanju od blizu 2 sata, proleteće poput skupocenih automobila koji tutnje berlinskim ulicama.Odličan balans u samom toku radnje, po principu 'malo priče nabijene dramatikom, a onda malo eksplozivne akcije', jeste suvi kvalitet filma, jer se čini da je svaka scena napravljena s merom i ima tačno određen svoj 'red vožnje' u dobro izbalansiranoj scenarističkoj kompoziciji. Odlične role glavnih glumaca, gde Neeson po ko zna koji put dokazuje da je glumčina (bez obzira u kom žanru ga gledamo), a posebno me je prijatno iznenadila Diane Kruger tumačeći lik nesrećne Gine, devojke poreklom iz Bosne (nije li to možda neko stidljivo 'sorry' ljudima sa područja Balkana, kojima su USA i zapadni saveznici naneli toliko zla).Podatak da je film za samo mesec dana prikazivanja u USA, zaradio preko $61,000,000, govori dovoljno, pogotovo ako istaknemo da je u produkciju uloženo relativno skromnih $30,000,000, za pojmove jednog blockbustera. Gosn Collet-Serra je svojim prethodnim filmom ('Orphan'), skrenuo pažnju filmske javnosti na sebe, a svojim 4. filmom, definitivno svrstao sebe u režisersku elitu Hollywooda. Obrazac kako treba snimiti moderan akcioni triler je ovde predstavljen. Nakon odgledanog filma, meni samo preostaje da konstatujem: bravo, odličan – pet !

predobar film

film je odlican... zanimljiv u svakom dijelu i do kraja neznas sta ce se dogoditi.... svakom preporucujem

Da

S obzirom kakva sranja od filmova izlaze u zadnje vrijeme ovaj film je vrijedan gledanja! 8 od 10

...pa bum!

Kratko: Psihološki film jer uništava psihu gledatelja, atakirajući na njegov zdrav razum i osjećaj za mjeru. Kriminalni film jer je kriminalno odglumljeno i krade vrijeme koje ste korisno mogli utrošiti puštajući zmaja na livadi. Drama jer vam se odvrtilo pred očima toliko lijepih stvari koje ste mogli kupiti za tih 70-80 kuna, a sada toga biti neće. Satira jer su prije vas svi znali kakav je film i sada vam se smiju ugodno smješteni u isto takvom prostoru, dok vas razdire žal i sram. Horor jer ćete uskoro ostati sami u kinu... a kraj filma je nedogledan, a mrak je sve dublji.... Al! Spominje se Bosna! Zato treba otić i vidit taj film. Pa će u drugom dijelu spomenuti i ostale republike Ex-Yu.

ništa posebno, dapače...

sve već vidjeno, ništa što bi iskakalo (osim ako tu ne ubrojimo "genijalnost" prema kojoj D. Krueger kao oličenje njemačkog look-a glumi Bosanku:-)))) a tek kako par minuta u društvu Bosanke od istreniranog ubojice radi Gandhija - to treba vidjeti! O nekakvom trabuljanju o "kemiji" izmedju Bosanke i Liama neću trošiti riječi - za značenje te riječi pogledati film "Turist" pa vidjeti kako dvoje majstora od svake scene naprave malu svečanost...Po meni je najbolji dio ovog filma fina produkcija za što je nesumnjivo zasluge ide gradu u kojem je film sniman - Berlinu!

MOGLO JE PUNO BOLJE

U početku je izgledao kao remek djelo,čak je i rasplet iznad prosjeka,ali zbog previše klišeja ovo ipak nije ništa više od solidnog trilera.

uskoro