Šutnja (ni)je zlato

Ortaci i prijatelji

Od renomiranog Rona Howarda ('Frost/Nixon') posle dužeg vremena (više od 10 godina) stiže nam komedija koja se bavi temom muškog, ortačkog prijateljstva.Allan Loeb ('21') je autor zanimljive filmske priče, gde je humor miksovan sa dramaturgijom, u autentičnoj životnoj situaciji koja pruža mogućnost identifikacije prosečnog gledaoca sa dvojicom glavnih likova.A, u centru pažnje su Ronny (Vince Vaughn) i Nick (Kevin James) dvojica ortaka, čije prijateljstvo datira od pre 20 godina.Oni vode zajedničku firmu za dizajn motora i očajnički žele da se probiju na tržište i skrenu pažnju neke velike automobilske kompanije.Uspevaju da se sastanu sa čelnicima moćnog 'Chryslera' i ubede ih da su sposobni da odrade projekat koji će bitno poboljšati performanse motora putničkih vozila.Pošto su dobili rok za projekat, pristupaju poslu sa puno radnog elana, pod kontrolom Susan Warner (Queen Latifah), predstavnika kompanije.No, neočekivani događaj unosi razdor i preti da prekine njihovo višegodišnje prijateljstvo...Birajući intrigantnu temu, Howard nam servira priču koja definitivno ne spada u klišeizirane komedije, u kojima uvek i po svaku cenu ljubav na kraju pobeđuje.Ovde su stvari malo drugačije postavljene.Kroz inteligentno postavljen dramaturški zaplet, crpi se humor, koji na momente dobija obrise i crnog humora, a što baš i nije svojstveno hollywoodskim rom/com zašećerenim storijama. Tokom čitave radnje održan je balans između onoga što nas zasmejava i onoga što nas tera na dublje razmišljanje.Završnica ipak nije ponudila nešto neočekivano, pa je kraj veoma predvidljiv, što je karakteristično za većinu komedija.Kasting je uglavnom pogođen.Vince Vaughn se dobro snašao u koži lika koji se lomi kroz dilemu koja može da ugrozi čvrsto prijateljstvo. Kevin James je malo zakazao, jer svoj performans u dobroj meri zasniva na grimasama i gegovima, što baš i nije za pohvalu za lik od krucijalne važnosti za celokupnu priču.Međutim, ženski likovi su zavredeli pohvale, jer je Jennifer Connelly standardno dobra u prezentaciji Beth, žene kojoj je stalo do svog muškarca, dok je prijatno iznenađenje priredila Winona Ryder, jer je njena Geneva prava kučka koju jednostavno morate da prezirete.Efektna epizoda u kojoj se pojavljuje Channing Tatum, kao zgodni švaler Zip, samo je začin koji daje željenu aromu zanimljivom konceptu čitave filmske priče.Ocena je da su filmadžije iz 'Universal Pictures' hrabro ušli u projekat, gde su nastojali da ponude nešto sveže, bez obzira na komercijalni aspekt kojim ne mogu biti sigurno zadovoljni.Nisam nešto oduševljen, ali još manje razočaran, pa bi moja završna konstatacija mogla da se svede na ono dobro poznato: 'ko voli nek' izvoli'.

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

užasan film

Jedinicu dajem samo onim filmovima koje nisam mogla da gledam posle 30-tak minuta. Dosada na kvadrat!

dilema

Film se naime tako zove u doslovnom prijevodu a u dilemi je bio i Ron Howard kad je režirao ovaj film jer film nije komedija a nije niti drama. zapravo sve je pomalo a nije ništa do kraja,površno uglavnom, šteta zbog dosta dobrih glumica u filmu-connelly i ryder.