Predatori

Vraćanje korijenima

Nakon Andersonovih idiotarija sa AvPom dolazi jedini pravi nastavak klasika sa Guvernatorom! Prva stvar od ovakvih filmova nemojte ocekivati top glumu i drame i ostala oskarovska njasra, od akcijskih SFova mozete ocekivat zabavu, koju ovaj film i donosi! Što mi se svidjelo je što su film vratili korijenima lov u đungli, stari soundtrack je isto bio pun pogodak, aaliii kopiranje scenarija im nije trebalo, jednostavno mi nije sjelo da Pijanist Adrien Brody recitira Arnoldove rjeci „cmon kill me im here“ znate tu scenu, cak i ona scena di onaj Billy izvadi nož na onom mostu i pocne se rezat je pokradena malo! Druga stvar što je totalno nepotrebna je cijeli dio sa Laurence Fishburnom, ljudi dosta nam je predatorove povijesti i njihovih ratova nikog to nezanima, samo LOV. Prvih 45 min filma su prva liga ostatak je osrednji! Sve u svemu ok zabava za cijelu obitelj moja ocjena 5/10

Nepoznati ljudi na nepoznatoj planeti

Nimrod Antal (''Vacancy'' iz 2007.) kao istinski fan originalnih "Predatora", ostvario je san. Režira film o predatorima (neki ga tretiraju kao treći deo franšize) kao jednu vrstu mešavine akcije, horora i SF-elemenata. Bez nekog uvoda priča počinje prikazom likova koji su se našli na nepoznatom mestu. Razlog zašto su se baš tu našli, niko od njih ne ume da objasni. Royce (Adrien Brody) plaćenik, Isabelle (Alice Braga) pripadnica specijalnih jedinica američke vojske, Nikolai (Oleg Taktarov) ruski Specnaz-vojnik , odbegli osuđenik na smrt iz San Quentina Stans, revolucionar iz Sierra Leonea Mombasa, japanski jakuza Hanzo, meksički krimos Cuchillo (Danny Trejo) i doktor Edwin (Topher Grace). Ubrzo shvataju da imaju nešto zajedničko: svi su ubice (ako zanemarimo doktora), kojima na planeti Zemlji normalni ljudi predstavljaju samo obične mete i ništa više. Kada počnu da im se proređuju redovi, shvataju su ovde uloge suštinski promenjene. Oni su plen, a njima nepoznata, ali tehnološki savršenija i još surovija bića su lovci. U pokušaju da pronađu spas srešće starosedeoca Nolanda (Laurence Fishburne) koji već 4 godine uspeva da sačuva živu glavu od opasnih nemilosrdnih predatora. U borbi na život i smrt, grupa ljudi biće prinuđena da zajedničkim snagama pokuša da se odupre lovcima, igrajući po njihovim pravilima. Dodirna tačka ovog filma sa kultnim ''Predator'' (1987), jeste naglašena u jednoj sceni kada u razgovoru pominju tim specijalaca koji je pobijen na brutalan način u šumama Centralne Amerike, od kojih je samo jedan tip Dutch (Arnold Schwarzenegger) pronašao adekvatan način da im doskoči i tako se spasi. Zavidan budžet od $45,000,000 i fine lokacije na kojima je snimano (Hawaii i Texas), nisu mogli da pokriju slabosti oličene kroz šupljikavi scenario pun glupih dijaloga, gde kraj filma može da predvidi i dete od 5 godina (koje gleda crtaće sa happy-endom). Posebno je napravljen loš izbor glumaca za ovakve žestoke likove, prevashodno se to odnosi na lik Roycea i Isabelle. O kratkom pojavljivanju lika Nolanda ne vredi ni komentarisati, jednostavno nejasno je ''šta je pisac hteo da nam kaže''. Specijalni efekti su fino odrađeni, mada ništa što već nismo videli. Prikaz biljnog i životinjskog sveta na nepoznatoj planeti izgleda verodostojno, a što je i logično ako napomenemo da je angažovana grupa od 62 dizajnera, slikara, skulptora i modelara koja je potrošila nekih 13 nedelja stvarajući poseban svet. Bleda senka u odnosu na original od pre dvadesetak godina. Jedva da se može svrstati u neki prosek (neka donja granica), pa stoga ne bih preporučio za gledanje. Preskočite ovo i poštedite sebe razočarenja.

Predators

Fan sam McTiernanovog ‘Predatora’ iz sada već daleke 1987. s Schwarzeneggerom u glavnoj ulozi i taj SF klasik nije dobio dostojni nastavak. Producent Robert Rodriguez i redatelj Nimród Antal očito su htjeli učiniti nešto po tom pitanju pa plasiraju film koji je svakako gledljiv iako očekivano nije ni blizu originalu. Pozitivna činjenica je početak, koji je brz; bez puno objašnjenja glavni akteri se spuštaju (točnije rečeno bačeni su) na nepoznati planet ne znajući pravi razlog niti svrhu dolaska. I film ima solidan ritam i zanimljivost sve do trenutka kada se prilično neočekivano pojavljuje Laurence Fishbourne u maloj ulozi čovjeka koji je preživio puno godina u ‘lovištu’. Izrazito je loše i brzopleto kompletiran Fishbourneov lik i radnja dobiva novi, non-stop akcijski zamah bez previše nadogradnje koje smo imali priliku vidjeti u prvoj polovici filma; gdje posebno treba pohvaliti pokušaj Antala da nam približi sve likove kroz osnovno upoznavanje. Dakako, ne fali i posvete klasicima poput Kurosawina ‘Seven Samurai’ (scena mačevanja u polju) ili Cameronov ‘Aliens’. Glumačka postava je dobra, Brody uvjerljivo odrađuje svoj lik sa dubljim glasom nesvojstvenim za njega i mišićavim torzom, dok je uvijek dobro vidjeti Treja koji niti u ovom filmu ne poživi dugo. ‘Uljez’ u ovoj glumačkoj postavi je svakako Topher Grace čiji lik nije potpuno iskorišten iako je jasno bilo na što ciljaju tvorci filma. ‘Predators’ predstavljaju solidan akcijski film bez pravog kraja sa očitom namjerom snimanja nastavka, ali također predstavljaju i dašak novine u tematiku filmova o predatorima nakon katastrofalnih ‘Alien vs. Predator’ filmova.

Loše, ali ipak ne toliko loše prosjek

zašto loše...pa zbog početka koji je graničio sa trashem....prvih pola sata....i Adrien Brody nije nije tip za akcijske filmove...nema veličinu konstituciju...niti tu facu....a što je najsmejšnije ima najveću pušku u filmu koja kada je nosi stvarno izaziva smjeh ;)) pozitivan dio filma je uvođenje lika Laurenca Fishburnea njega su trebali više razraditi i iskoristiti....to je šteta za film štp nisu isto uradili.... režija dobra...gluma isto...radnja...eh sad...ajde prolaz....sve u svemu film nije loš...ono gledljiv je ali usporedimo li ga s Arnijevim orginalom iz 1987 loš je jako ;)) no može se pogledati

predatori..

I ja volim predatore,jos kada sam narucio prvi dio davne 87-e ,mislim iz Bg mi je stigao,snimak na VHS kaseti kao goblen,tako sam se iznenadio da sam pao na dupe.Imam sve filmove u kojima se pojavljuju predatori,jer su mi ti likovi daleko najjaci od SF "zvijezda".Ovaj film je gledljiv,napet,brz,nije umjetnicko djelo,da se razumijemo.Svidja mi se muzicka podloga koja je preuzeta sa originala.Eh sad..scene,akcija,prica,zaplet,sve ok,jedino sto su ih doperjali na onu no name planetu.Ali..ej...svidjami se :-)..

Nabrijani pijanist

Osobno nisam fan nikoga i ničega, no da mi snimite mjuzikl ''High School Predators'' ili slično, i ubacite predatore u baletnim haljinicama, mislim da bih i to otišao pogledati. Sad kada smo otkrili da sam pristran, reći ću ovo: to uopće nije toliko loš film. Premda će tvrdokorni fanovi smatrati da su ostali uskraćeni za ovo ili ono, ovaj film potvrđuje da sequeli ne moraju nužno biti smeće koje otkriva više, ali zapravo daje manje. Ne mislim pritom na izbor Adriena Brodyja za glavnog glumca – znam da fanovima možda fali koja kila mišića na njemu. Mogli su komotno staviti i Darona Malakiana iz System of a Down – ionako si frapantno sliče. Zamjerki na predugo čekanje na pojavu Predatora jednostavno ne bi smjelo biti. Premda početak filma liči na neuspio bihevioristički eksperiment, kako je i jedan od protagonista nagađao, a i previše se scena referira na kultni prvi dio, osobno smatram kako u filmu ima previše poslastica za ne propustiti. Prvenstveno tu mislim na spektakularno i nenadano pojavljivanje Lawrencea Fishbournea, koje je u kinu u kojem sam ga gledao pobralo ovacije publike (!), iako se čak doima i pomalo groteskno i tragikomično. A zatim je tu borba yakuza asasina sa predatorom, koja će kod nekih izazvati blage žmarce jer zaziva sjećanja na scenu indijanca i predatora na brvnu iz prvog dijela. Od ostalih aduta ističem nabrijanost dosta dobre glumačke ekipe, relativno dobar scenarij sa par neočekivanih rasplitanja kako film odmiče kraju, kao i tehnologiju snimanja koja se dosta, ali ne i sasvim oslanjala na digitalije. Atmosfera je sasvim ''Predatorska'', tako da vjerujem da će prosječni fanovi ''Predatora'' biti zadovoljeni, a u sljedećem nastavku…tko zna?