Sumrak saga: Pomrčina

Principijelna koalicija

Podstaknuti impresivnim komercijalnim efektima, gde su prva dva dela sage ostvarila zaradu od preko milijardu $, tim producenata je nakon godinu dana (od drugog dela) nastavio sa franšizom.David Slade režira po adaptiranom scenariju koji je uradila Melissa Rosenberg.Stephenie Meyer je autor romana 'Eclipse', s tim što je ovog puta inspiraciju pronašla u klasiku 'Orkanski visovi' od proslavljene Emily Brontë.Normalno, opet je ljubavna tematika ugrađena u temelje cele priče.Dakle, tinejdžerka Bella (Kristen Stewart) je u središtu ljubavnog trougla, rastrzana između strastvene mladalačke ljubavi prema vampiru Edwardu (Robert Pattinson) i čvrstih prijateljskih veza prema vukodlaku Jacobu.Bliži se matura, a to je pravo vreme da devojka donese jako važne odluke, koje će preusmeriti njen životni kolosek ka besmrtnosti...Lako je uočljivo da i treći nastavak ima pretenzije da se dopadne svim romantičarima, pogotovo mlađoj populaciji, kao što su tinejdžeri.Stoga je sam koncept priče, u suštini jednostavan.Radnja je nepotrebno razvučena i pretežno se bavi nekakvim prividnim ljubavnim trouglom.Problem je što ovde nema neizvesnosti u pogledu ishoda, tačnije izbora glavne junakinje.A da se postigne nekakva dramaturgija u celu priču se uvode novi likovi, preciznije 'novorođeni' vampiri', koje predvodi lokalni momak Riley.Ali oni su samo marionete kojima upravlja crvenokosa vampirica Victoria, žedna osvete, zbog gubitka voljenog Jamesa.Bez obzira što su ovo događaji koji se odvijaju u pozadini ljubavne priče, ipak je nedopustivo da svi sporedni likovi budu tako bezlični i marginalizovani, jer se pojavljuju samo u par kadrova, sa minornom minutažom. Glavna negativka, vampirica Victoria je totalno neuverljiva, njen lik nema žestinu nekoga ko hoće da se osveti po svaku cenu, pa je stoga nejasno zbog čega su promenili glumicu (Bryce Dallas Howard umesto Rachelle Lefevre), jer to nije nimalo promenilo stanje stvari.Kvazi filozofiranje o ljubavi i prijateljstvu, sa tendecioznim aluzijama na seksualnu intimu, deluju više zamorno, a manje romantično.Istini za volju, ovde ima najviše akcionih sekvenci, ali su upropašćene lošim CGI-efektima.A gluma je katastrofalno loša.Kristen Stewart loša, pa se stiče utisak da mora (kao po kazni) da otalja posao do samog kraja franšize. Napadna šminka i besprekorna frizura ipak nisu dovoljni da Robert Pattinson iznese lik dobronamernog, osećajnog vampira na iole prihvatljivom nivou.A Taylor Lautner? Pa dečko je pokazao talenat za manekena (recimo mogao bi da reklamira muški donji veš), pa imajući u vidu njegovu mladost, još uvek nije kasno da promeni profesiju. Solidni muzički aranžmani koje je uradio proslavljeni Howard Shore, nažalost nisu bitnije popravili krajnji utisak. Razočaravajuće, loše i na momente čak iritantno. Samo još jedan dokaz da je komercijala odavno preuzela primat u Hollywoodu, koji sumanuto štanca instant-robu sumnjivog kvaliteta, upakovanu u dobru ambalažu (specijalni efekti, agresivna medijska kampanja). Ljubitelji dobrog filma time ostaju uskraćeni, na neki način i prevareni, ali oni su tek 'kolateralna šteta', jer 'show must go on' na oduševljenje brojnije, ali i ne toliko zahtevne publike.

Cendravo

Prvi dio mi se jako dapao , volim vampire i bilo je neke mistike.Drugi valjda i najlošiji od svih totalna katastrofa ,cendravo ,prava limunada.Treći malo više akcije ali isto sranje ,ova se non stop plaće valjda još od drugog dijela .Ona pogleda njega pa se plaće , pa pogleda drugog pa se plaće pa se oni mrko gledaju ,pa se svi plaću.koma.2

Nada posljednja umire

Prema knjizi Edward Cullen je muškarac od kojeg ti zastaje dah ( od ljepote naravno) u filmu to nije ni blizu zgodnom tipu , očajna šminka, očajna odječa sve u svemu očajan Robert Pattinson. Kemija izmedju Belle i Edvarda mlaka bolje rečeno nikakva. Film mi je veliko razocarenje i iskreno se nadam boljem nastavku jer ovo je bilo na granici negledljivog.

ništa novo

Dvije godine sam odbijala pogledat Sumrak i onda sam u mjesec dana pogledala sva tri nastavka. Možda su mi se čak i svidjela prva dva ali razočarao me treći jer se zaista ništa novo ne dogodi osim da ubiju tu dosadnu Viktoriju. Ni jedna scena mi nije bila napeta u tom smislu su stariji nastavci sage bolji. Ništa se novo ne događa u odnosu na Mladi mjesec i malo mi je možda čak i dosadan. Možda sam previše očekivala s obzirom na PR. I stojim kod prvog dojma,vampiri mi više izgledaju ko narkomani i živcira me to slinjenje za Pattisonom. Slažem se u svemu sa Darrabbanom.

Ultimativna teen melodrama

Sumrak saga je već fascinantno raširen kultoroški pop fenomen, o kome svi, pa čak i mrzitelji već znaju sve. Sumrakomanija, dakako, nije zaobišla ni hrvatsku u što sam se uvjerio u ugodno popunjenom kinu sa pretežito ženskom populacijom i to u rasponu od 8 do 88(!) godina. Dakle sve je jasno, i treći dio, bez obzira dobar ili loš - itekako ima svoju vjernu publiku. Iako kritike dosta jednoglasno izjavljuju da je ovaj dio najbolji u serijalu dosada, ne bih se baš složio s time jer su zapravo svi problemi prethodnih filmova i dalje ovdje: razvučenost, problematičan scenarij, ponegdje klimava i bezizražajna gluma... no sve je to manje bitno jer je iznimno puno vremena posvećeno ljubavnom trokutu Edward-Bella-Jake, što su fanovi vjerojatno i željeli i objeručke dočekali. Ako već moram izdvojiti neki plus, onda je to na trenutke izvrsna orkestralna glazba i solidno režirane i odrađene (ali rijetke) akcijske sekvence. Izgleda da postoji nešto praiskonski privlačno u fenomenu nemoguće ljubavi da uvijek privuče toliko publike; dakako pomažu i zgodni mladi glumci čiju pojavu Summit studio itekako mešetarski iskorištava - najurnebesnija je scena u filmu gdje Edward ironično komentira Jakeovu pojavu sa "Zar on nikad ne nosi nikakvu majicu?" Gola torza glumačkih vukodlaka i očita uglađena seksualnost vampira uvijek su dobar mamac za tinejdžersku publiku i za pune kino blagajne. Nije "Eclipse" loš film, dapače, postoji nešto zabavno u njegovoj naivnoj iskrenosti, no ruku na srce - to je tip filma za specifičnu publiku koji će neki jednostavno obožavati, a drugi gorljivo mrziti. Za stariju i zahtjevniju publiku definitivno preporučam umjesto Pomrčine neka probaju izvrsnu i daleko 'sočniju' vampirsku seriju "True Blood" koja osvaja crno-humorskim elementima i odličnim dijalozima - a svi koji su dosad gledali i zavoljeli likove Stephanie Meyer - nema razloga da ne pogledaju i treći dio. Fanovi - navalite, svi ostali oprez!