Neka uđe onaj pravi

Izazovi odrastanja

Zasnovan na romanu objavljenom 2004. godine, koga potpisuje John Ajvide Lindqvist, u švedskoj produkciji snimljen je moderan horor koji svojom dubinom i širinom prevazilazi okvire žanra. Sam pisac uradio je adaptaciju romana u filmski scenario, koga je na veliko platno preneo ugledni švedski kinematograf Tomas Alfredson. Lociran u sumornom predgrađu Stockholma, 1982. godine, narativ se bavi problemima odrastanja, iskrenog prijateljstva i iznad svega, razvojem jake emotivne veze između dvoje vršnjaka. A on, Oskar, kao i ona, Eli, imaju samo 12 godina. Pošto se ona doselila u njegovom kraju, Oskar i Eli započinju spontano da se druže, prepoznajući jedno u drugom srodnu dušu. Oboje su autsajderi sa margina društvene lestvice, jako usamljeni i pomalo depresivni. Radnja se zahuktava kada odnosi između povučenog, neprihvaćenog dečaka i devojčice, koja je zauvek osuđena da nosi breme prokletstva, dostignu toliki stepen bliskosti, da im omogući da prevaziđu sve postojeće razlike. Oskar otkriva pravu prirodu njegove drage prijateljice, ali uveren u snagu svojih osećanja prema Eli, ostaje dosledan i prihvata činjenice da ona mora da izbegava sunčevu svetlost i da pije ljudsku krv, poput svakog vampira...Koncipiran kao horor, iako nema puno strave i jeze, zahvaljujući nenametljivoj režiji i konciznoj kameri, dobili smo neobičan miks koji je dao više nego povoljan rezultat. Tu obavezno moram da naglasim kako i odličan kasting ima deo zasluga u stvaranju filma koji je uneo svežinu u horor žanru. Kare Hedebrant i njegova partnerka Lina Leandersson, obavili su lavovski deo posla i praktično izneli ceo film na svojim nejakim plećima. Ono što fascinira jeste podatak da su pokazali ogroman talenat, te su ubedljivo oslikali karakter svojih likova, kao da iza sebe imaju višegodišnji glumački staž. Ni ostatak glumačke ekipe uopšte nije loš, gde vredi istaći Hakana, koga sugestivno tumači Per Ragnar. Ako imamo u vidu da se radi o skandinavskoj produkciji, onda je razumljivo što ovde nije bilo mesta za neke spektakularne efekte, mada to nimalo ne umanjuje kvalitativne domete filma. Maestralna režija i dovoljno intrigantan, zanimljiv scenario jesu glavni aduti, na koju se nadovezala izvrsna gluma. A to je više nego dovoljno da se odlučite da pogledate film. Nećete se pokajati, to vam garantujem.

ljubav

savrsena atmosfera bez sunca koja oslikava svedsku i predstavlja savrseno mjesto za zivot vampira. odlicna, jeziva ljubavna prica (vise se razlicitih specificnih ljubavi, pa i mrznji ispreplice kroz film) cija se radnja, da bi dozivljaj bio potpun ne moze odvijati nigdje drugdje. svedani opet dokazuju da znaju napraviti vrhunski film. preporucujem!!

Svi smo mi vampiri!!!

Eto na mene je film ostavio utisak,i to pozitivan! U biti zaboravio sam da ima i filmova koji izlaze iz okvira hollywoodske lake zabave! Priča koja se povezuje sa stvarnim životom,a to što je mala Eli vampir,pa šta!?Ima i gorih stvari(ljudi)na ovom svijetu od vampira!Mali Oscar se zaljubio a zna se da je ljubav slijepa,pa ga nezanima što ona ima 12 godina vec jako dugo i što hoda po zidovima!!! Svakako se nekajem što sam ga pogledao.

...

Nakon silnih hvalospjeva po filmskim portalima zbilja sam očekivao nešto puno, puno bolje. Ovako, na kraju kad zbrojim 2 i 2 ono što je najdojmljivije u ovom filmu je snježna atmosfera...

Moze bolje

Da zaista uvijek moze bolje.Ja sam ocekivao malo vise od ovoga filma iako zapravo ne znam zasto...Mislim daleko od toga da nije za pogledati no ipak fali mu nesto...jaka trojka

Blesavo..

Po ocjenama na imbdu i ovdje na filmskom netu,očekivao sam da će onda stvarno biti nešto od ovog filma,ali mene taj film nije baš oduševio..ljubitelj jesam tih tzv čudnih horora sa svim besmislenim u sebi kao npr.otporan na smrt,funny games i mnogi drugi pa sam se slično nadao i ovom,ali ne..radnja je budalasta i to mi nalikuje kao da su ga radila skupina djece za nekakav dječji horor projekti,mislim dječak se zaljubi u vampiricu djevojčicu i pritom se ponaša kao da je to nešto normalno,ma da sigurno i mislim da je trebao biti drugi izbor glumaca,mladi glumac mi djeluje kao curica i nije mi bio uvjerljiv u svojoj ulozi..kraj je još i najbolji ,ali je opet mogao bit drugačije obrađen ali ok..ideja film aje dobra i sve u filmu štima osim da je ona vampir,mislim čemu to?zašto ona mora bit to?i ovako bi ispala srednje dobra solidna dramska priča a ovako je ispala jeftina horor drama..nadam se da će neki razumjet jer nemamo svi isti ukus..