Knjiga iskupljenja

čudno??!!!

tematika je po sebi dobra, ali film nije uvjerljiv. danzel je najbolji glumac, ali nije mu ovo trebalo; a Mila k'o Mila....... cijeli film se reklamiraju sunčane naočale, i auta se voze, valjda na vodu, iako je prije 30 godina svijet "stao"......LOŠE, SUMORNO, SPORO.....

Nelogični detalji

Film i nije toliko loš. Dvoumio sam se između ocijene 3 ili 4. Na kraju ipak 4 zbog Denzela Washingtona:) Inače film ima par nelogičnosti, ali evo samo jedne (valjda je to još netko primjetio). Znači nuklearni rat je završio prije 30 godina i od tada vlada pustoš i suša, a na cestama su još uvijek označene bijele crte... Valjda bi se izbrisale ili u najgorem slučaju izbljedile, ali one su savršene kao da su ih nedavno bojali. Ja sam malo bolestan od tih detalja pa to mi je nekako upalo u oko:)

MOGLO JE BOLJE

Da budem iskren ocekivao sam nekako puno vise od ovog filma. Samo ime Denzel Washington nekako je garancija,u vecini slucajeva za odlican film, ali to u ovom slucaju nije rijec. Dobar je bio Denzel, dobar je i Gary Oldman,standardno rekao bih, ali jednostavno nesto tu fali, "ono nesto" sto bi ucinilo ovaj film mnogo boljim. ovako solidna trojka, nije los moze se pogledati ali nije lud i nezaboravan...

Knjiga kao ključ za spas čovečanstva

Nakon pauze od skoro 10-ak godina, braća Albert i Allen Hughes (''From Hell'', 2001.), vraćaju se na veliku scenu, pravim blockbusterom. Gary Whitta (''The Walking Dead'', TV serija) je autor scenarija o postapokaliptičnoj avanturi usamljenog hodača Elia (Denzel Washington), koji nastoji da sačuva knjigu, čvrsto uveren da je to ključ za spas čovečanstva od totalne propasti. Smeštena u vreme nekih 30 godina od ''velikog bljeska'' (najverovatnije nuklearni rat), cela planeta je opustošena, od ljudske civilizacije malo šta je preostalo. Divlje horde presreću malobrojne preživele na putevima i sprovode zakon jačeg:ubistva, pljačke, kanibalizam...Eli je jako posvećen zadatku koji je sebi nametnuo. On mora da stigne do mesta negde na zapadu, na obali Pacifika, kako bi ispunio svoju misiju. Na trnovitom putu suočiće se sa brojnim preprekama i iskušenjima. Elijev dolazak u mali obnovljeni gradić, kojim vlada lukavi i beskrupulozni Carnegie (Gary Oldman), gurnuće dvojicu muškaraca u iskonsku borbu dobra i zla. Tu će Eli dobiti pomoć, kojoj se nije nadao. Solara (Mila Kunis), usvojena kći samozvanog vladara, shvatiće suštinu i značaj Elijeve misije, pa će se pridružiti na putu iskupljenja uzdrmane ljudske civilizacije. Film ima jasnu poruku, jer zadire u samu suštinu hrišćanstva i opstanka čovečanstva. Zavidan budžet od $80,000,000 omogućio je jedan studiozan pristup snimanju ovakvog filma. U skladu s tim, odabrane su prikladne lokacije za prikaz opšteg postapokaliptičnog sivila, beznađa, u koje se iznenada našla Amerika: Albuquerque i Santa Fe (New Mexico), Kalifornija, uključujući i Alcatraz Island kod San Francisca. Izbor glumačke ekipe je na mestu (možda je moglo ubaciti još neki bitan lik u celoj priči), režija bez zamerke, posebno su dobro urađene akcione scene (kao npr. na početku filma), a priča je dubokoumna (navodi na razmišljanje). Balans između akcionih scena i dramskih scena napravljenih u formi živih, konstruktivnih dijaloga, jeste prava stvar, jer se time izbeglo da film sklizne u okvire puke akcije ili pak u drugu krajnost – neku melodramu, sa očajnim ljudima, na nekom pustom mestu. Ovako, sadržaj priče je kvalitetan i to kako vizuelno, tako i duhovno. Obavezno pogledati, a sam kraj traži od gledaoca posebnu pažnju. Moguć je i nastavak, što će najverovatnije zavisiti od komercijalnog aspekta ovog (filmskog) projekta.

Knjiga iskupljenja

Gledajući cijeli film u globalu ispada podbačaj... međutim sami kraj... iznenađujući za sve filmofile jednostavno te natjera da ga još jednom pogledaš i to ovaj put pažljivije... i tek onda ti legne... tako da moram reći da na prvo gledanje ne može preko dvice... ali nakon repeticija... pa popravnog... ispada solidna četvorka... izbacimo li prosjek dobivamo ocjenu dobar (3)

nije loše

nije loše

Apokalipsa u izmucenom Hollywoodu

Nah i blah...Prema traileru i najavi se cinio kao must see. Sad kad sam ga odgledala se cini kao "didnt really have to see". Prva zamjerka mi je bila ta da prvih deset minuta filma nitko ne progovori. Druga zamjerka je bila ta da se prvih 45 minuta filma nista ne dogodi niti film dobije zaplet. Treca zamjerka je ta da i kad je dobio zaplet, cinilo se kao da se nije dobro "zapetljalo", a kad se raspetljao, cinilo se kao da je odjednom napravljen krug za 180 stupnjeva i film samo preokrenut kako bi se mogao nekako zavrsiti. Film sam po sebi kao da je nekakav neuspjeli mix ovog novog The road i onog malo starijeg Children of men. Postapokalipticni period je valjda u modi, jedna bitna pizdarija o kojoj ovisi svijet je predmet cijelog filma a kanibalizam valjda najnoviji dodatak filmske industrije. O izmucenom altruizmu da ne govorim. Sve u svemu, ne, ne i ne.

Zanimljivo !

Vrijedi pogledat film...

Sve već viđeno...skoro

Po mom mišljenju film je malo možda došao u krivo vrijeme. Ta tema, da je Zemlju zahvatila katastrofa i da je mala šaka ljudi preživjela neki veliki rat, virus i što već, je već viđeno do sad u preko nekoliko filmova(I am legend, 28 weeks later, Resident evil ako baš hoćete, itd). Taj dio zamjeram, ali dobro, drugačije ne bi ni bilo filma. Što se tiče glume...hmm..pa dobro, Denzel je OK. Možda čak i malo više od OK, dok je po meni veliki promašaj bila Mila Kunis. Jednostavno mi nikako nije sjela u toj ulozi, ali možda je samo do mene. Jedna od većih stvari koja mi se svidjela, jeste da su prikazali obje strane vjerovanja i religioznosti. Imamo znači "the good guya" koji je Eli(Denzel) i on je vjernik u potrazi za narodom kojem će pokloniti Bibliju da bi ljudi opet pronašli Boga u tim teškim trenucima i sve u svemu želi ju iskoristiti za dobro... Dok s druge strane imamo "the bad guya" kojeg je oodlično utjelovio Gary Oldman koji također želi Bibliju, ali iz totalno drugih razloga. On je očigledno prikazan kao strana ateista, koji želi tu knjigu iskoristiti kao jednu vrstu oružja, da obmani i zavede ljude, te da ih kao takve može držat pod svojom kontrolom. Na ovom svijetu isto tako postoje te dvije vrste ljudi, vjernici i nevjernici koji vjeruju da je to sve zamo jedna velika zavjera. Inače film nije ni loš a ni dobar..solidna 2.5 od 5.

The Book of Eli

Skoro je deset godina prošlo od zadnjeg sparivanja braće Hughes u vrlo dobrom filmu 'From Hell' s Deppom u glavnoj ulozi. Njihov novi uradak je akcijski SF 'The Book of Eli', čudan miks žestokih akcijskih scena i radnje koja crpi temelje iz same biti kršćanstva. U ovom drugom, "vjerskom" dijelu je film pomalo i apsurdan s neočekivanim ali isto tako i neimpresivnim zadnjim preokretom. Pun vjerskih metafora, citata iz Biblije, 'The Book of Eli' propovijeda i brani kršćanstvo stavljajući Elija u ulogu Mojsija a Carnegiea kao svojevrsnog Vraga. Njihov obračun nije daleko od vesterna (čak i mali gradić tako izgleda) što bi mogla biti posveta gotovo zaboravljenom žanru, a elementi 'Mad Maxa' su naravni prisutni kako u ovom, tako i u svim nadolazećim postapokaliptičnim filmovima vezanim za napuštene ceste i bande podivljalih ljudi u potrazi za hranom i vodom. Najbolji dio filma su svakako akcijske scene koje su odlično snimljene te glumačka ekipa predvođena karizmatičnim Washingtonom i genijalnim Oldmanom. U manjim ulogama se pojavljuju legendarni Waits te institucije britanske glume Gambon i de la Tour kao bračni par koji jede ljude kako bi preživjeli. Poigravajući se religijskom tematikom 'The Book of Eli' zasigurno ne oduševljava, ali blago ga preporučujem zbog dobrih glumaca i par zanimljivih akcijskih scena. U globalu ništa posebno, ali neka velika kritika izostaje posebno ako ga usporedimo sa lošim '2012'.

pogledajte film!

srećom, mišljenje je "like asshole", svi ga imamo :) pa eto, bez neke mudrolije sam za gledanje filma. svatko ima svoja očekivanja, ja sam iz kina izašao s totalno drukčijim mišljenjem nego kaj sam mislio da budem.. redatelj se očito nije imao namjeru previše baviti sa apokaliptičnim exterijerom, koji za priču nije ni bitan nego je samo poslužio svrsi i dao dojam beznađa.. misticizam, ajmo reć religioznost i srodna tematika su dobro obrađeni..

Mad Max sa drustvenom porukom?

Hm, sto bih mogao reci osim da mi film nekako nije legao. Jednostavno pre Mad Maxovski je s time da nema one sirovosti koje je bila prisutna u prva dva djela. Denzel je pristojno odradio svoju ulogu, Oldman mi je vise stereotipan sa likovima psihoticnih negativaca, a mala Kunisica , na stranu sto je maca i pol, po meni je trebala ostati na komicarskim serijalima. Film ima stvarno par dobrih scena, mene se dojmila ona u ducanu razno raznih pizdarija gdje toom waits i denzel pregovaraju oko punjenja ipoda razmjenjivajuci medjusobno napunjenu pusku, a i western scena unutar grada je vrlo dobra. Ali to je to u biti, dvije scene i copy cat.... Kamera dobra, ali sve skupa slabo, svima toplo preporucujem The Road sa Vigom Mortensenom. Ocijena 6/10

Ocjena recenzije: 4.67 Tvoja ocjena: -

Hvala Vam ljudi...

Eto ovo je bas fino.Gledam trejler...vidi dobrog filma.Citam recenziju,a joj koje njesra!Ljudi kazu ne gledaj,to ti je kao u milijunasu -pitaj raju-.Pa ok,poslusat cu vox populi,i ustedjecu sebi gigu i po za drugi film ;-)..

nedoreceno

Film je napravljen s premalo htijenja, kao da se redatelj nije s dovoljno entuzijazma potrudio. Scene ostavljaju dojam jeftinosti, vidi se da su napravljene u studiju i uz pomoc kompjuterskih specijalnih efekata. Denzel se nije morao previse truditi, a Mila Kunis u ulozi Solare je neuvjerljiva, zapravo se ne uklapa u post apokalipticnu atmosferu koju film pokusava docarati. Mislim da bi gledatelji mogli biti prevareni gledanjem najave za film koji je potpuni podbacaj za ocekivanja koja sam imao.

Bezuspješno

Denzel mi je izuzetno drag, smatram ga dobrim glumcem, no... Savjet: Preskočiti gledanje ako imate tu mogućnost. Ako ste imalu nesreću da pogledate The Road, remek djelo apokaliptičnog, ili Mad Max iste kategorije iste karizme iste ocjene, s tim da se mora u obzir uzeti godina priozvodnje i badget, onda će vam Knjiga izgledati tragično u smislu izdatka za kartu, najam ili čak vremena za skidanje pirata. Likovi, nisu ni oni sami znali što im bi da su u tom uradku, izgubljeno lutaju od scene do scene pokušavajući pronači ono malo dostajanstva što im je preostalo nakon potpisivanja ugovora. Bezuspješno. Scena, siromašna, uz najbolju moguću volju ne možete a da ne uočite namještenost bez realnosti. Znam da je to film ali volim da me ubijede, da se zapitam: kako je (iako znam) to napravio? Radnja, vodnjikava. Zaplet, ne postoji ili je toliko predvidljiv da ga i ne zamijetite. Kraj, bez veze. Zdrav razum: Tip (je superman) koji prepješači 130 km za cca sat vremena, scena na početku mosta Golden Gate pa do Alcatraz Island... hm, da ne povjeruješ, a uz to je prije... sat, dan, tjedan...ranjen u trbuh i voda prsatu curicu.... Znači, uzmete Maxa u nj zamiješate istočnjačke borilačke, jednog crnca (bez rasističkih aluzija), nekolicinu prsatih damica, (wow jest'me vid'li), začinite sa malo prašine i misticizma, kao dekoraciju dva simpatična stara ljudoždera koji se zovu Marta i Džordž.... kakve veze ima Dennis The Menace lik iz crtanog stripa Hank Ketchama sa ovom bljuzgom, ili sam samo paranoičan... na vrh ili na kraj stavite križ, te vruće ponudite gledateljima, tako i tako oni će se pobljuvati poslije no uvjerite ih da je to od pića, ne od vašeg filma. Ako pri gledanju filma zaspite ili napustite projekciju pa se vratite na kraj, niste ništa propustili. Jedino ga Oscar može izvući iz ponora.