Građanin opasnih namjera

prejako

sve do sada napisane recenzije su donekle točne, ali moramo svi priznat da je Butler prava faca za ovu ulogu

Mogao je biti jedan od dragulja suvremenog trilera

Mogu navesti svega par filmova iz žanra trilera iz zadnjih desetak godina koji su imali ovako zanimljivu radnju.Naveo bih NO COUNTRY FOR OLD MEN braće Coen,A SIMPLE PLAN Sama Raimija,THE GAME Davida Finchera te SHUTTER ISLAND Martina Scorsesea.Ti filmovi imaju sve ono što bi triler trebao imati...Zanimljivu radnju,napetost,mračnu tematiku,neizvjestan kraj i/ili preokret u radnji.Držim da su to filmovi kojima bi se veliki majstor žanra Alfred Hitchcock ponosio.Na tu sam listu svakako želio dodati i LAW ABIDING CITIZEN.Međutim,LAC je još jedan u moru filmova čija je u početku zanimljiva i vrlo orginalna radnja naposljetku uništena tipičnim holywoodskim inzistiranjem na happy endu i pretjerivanjem sa nerealnom akcijom i klišejima.LAC je počeo vrlo mračnom i nasilnom radnjom netipičnom za Hollywood tj tipičnijom za nasilne i potresne trilere i horore iz suvremene azijske kinematografije gdje redatelji inzistiraju na elementima koji će šokirati gledatelje svojim ultranasilnim,ali vrlo realnim sadržajem no negdje kod sredine počinje se vidjeti taj spomenuti holywoodski recept koji cilja na publiku a ne na kvalitetu.LAC je imao sve potrebne elemente za uspjeh...Napetost,realnost,mračnu radnju,nasilje...Imao je i odlične glumce no KRAJ filma je KATASTROFALAN.Gledatelj je toliko zaintrigiran nadmudrivanjem glavnog antiheroja da očekuje neki super inteligentan preobrat,a dobije srednji prst.Šteta.Jedan od mojih velikih razočarenja. Međutim,ovaj je film ipak jedan od najzanimljivijih trilera zadnjih godina i unatoč svojim manama svakako ga preporucam svima koji vape za napetoscu.LAC će vas prikovati za fotelju. OCJENA:4

Strava

Najslađa filmska osveta ikad i jedan od najboljih filmova ikad.

Pogledati svakako !!!!!!!

Odličan film. Velike pohvale za Foxx-a i Butler-a koji su stvarno odlično odglumili. Zanimljivo, napeto i inteligentno. Obavezno za pogledati.

Najdraži film ikad

Ovo mi je najbolji i najdraži film ikad, a puno sam ih gledao. Gerard Butler zbog ovog filma mi se toliko svidio da sam ga odmah uvrstio u TOP3 glumaca svih vremena...Ocjena je 5+!!!

fenomenalno

odlican film,jedan od mojih omiljenih. Pokazuje sta je sve covjek u stanju napraviti zbog nepravde. Odlicna radnja, Butler i Foxx fenomenalni posebno Butler. ma super film cista petica!

IZUZETNO DOBAR

Tko nije gledao neka to napravi odmah nece požalit.

Sve što je lijepo, rijetko je!

Smatram da je od svega ovoga najlošiji naslov. Ljudima koji ne poznaju engleski jezik najbolje, a i onima koji ga poznaju, prva riječ u naslovu 'Law' već možda daje predodžbu o filmu takvu da misle da će se cijela radnja odvijati u sudnici i sl. Takvog sam i ja bio dojma iako poznajem engleski jezik pa me možda zato film nemalo ugodno iznenadio. Od Butlera sam očekivao malo, a pokazao je puno. Od Foxxa sam očekivao još manje, ali on je to onako kao Denzel Washington odradio. Sve u svemu, petica filmu koji me nije bacio u očaj zbog izgubljenih dva sata ležanja!

Film fenomenalan, kraj ispod svakog nivoa

Film je do samog kraja bio uistinu genijalan! Gerard Butler i Jamie Foxx odlično su odglumili svoje uloge, ali moram priznat da me kraj užasno RAZOČARAO. Pravi kraj bi bio da ih Gerard Butler sve pobije. Kraj je trebao biti tužan kao u filmu Sedam. Samo zbog toga dajem filmu ocjenu 4

Law abiding Čak Noris

Poslije gledanja ovog filma sam se zapitao da li je Chuck Norris dobio konkurenciju kao glavni lik u vicevima tipa.''On je zboo nož''-Chuck Norris. Pa i ovaj građanin opasnih namjera bi mogao komforno zbosti nož kad je već mogao da pragmatično skraćuju zatvorske dane ubijanjem svojih neprijatelja umjesto drkanjem do besvjesti.I pored gotovo uspješnog nastojanja reditelja da apsurdnost ovog filma svede na najmanju moguću mjeru,ja ću filmu dati jednu 3 sa minusom of korz.I poslije gledanja ovog filma......jedno znam...nije Chuck Norris taj koji je ''jednom bio dvaput''....nego je to law abiding citizen.

Pravda se ne uzima u svoje ruke

Kako se osjeća najobičniji građanin, koji živi mirnim životom u svoja četiri zida, pošteno plaća porez, i drži se zakona, a onda ga cijeli taj sistem iznevjeri. Glavni lik kojeg je izvrsno odglumio Gerard Butler, preuzima pravdu u svoje ruke nakon što su ga svi iznevjerili. Čovjek koji je izgubio svoju obitelj u bezumnoj pljački, izgubio je i vjeru u pravdu svoje zemlje. Nakon što je ubojica i silovatelj blago osuđen i odslužio kaznu, pronalazi ga izmasakriranog. Pošteni građanin priznaje ubojstvo i biva osuđen i zatvoren, ali time nije kraj osveti. Kako i zašto se redaju ubojstva, pokušava otkriti odvjetnik koji je zajedno sa svojom obitelji na listi osvetnika. Kraj filma je zaista nepredvidim (usporedila bi ga sa iznenađenjem u filmu ”Iskupljenje u Shawshanku” ), i ostavlja gledatelja sa pitanjem: da li je pravda uistinu uvijek pravda? Ljubitelji akcije i trilera biti će zadovoljni ovim filmom, a oni sa slabijim živcima i želucem bolje da ga izbjegnu, jer je u filmu podosta nasilnih scena.

Građanin pokorni

F. Gary Gray režirao je ovaj akcioni triler,uz premisu:''Sistem mora da plati''.Pratimo Klajda Šeltona (Gerard Butler) uzornog porodičnog čoveka,kome se život srušio preko noći,u momentu kad su mu suprugu i ćerku brutalno ubili,prilikom pljačke njihove kuće. Ubrzo hvataju dvojicu zločinaca, policija predaje slučaj u ruke Nika Rajsa (Jamie Foxx), samouverenog javnog tužioca iz Filadelfije. Nik Rajs,idući linijom manjeg otpora,ponudi jednom od ubica blagu kaznu u zamenu za svedočenje protiv njegovog saučesnika u zločinu.Tako slučaj biva brzo rešen i čini se da je pravda zadovoljena.Prolazi deset godina,pravi ubica je već na slobodi,spreman da nastavi sa zločinima,jer mu je pravosudni sistem to omogućio.Međutim,Klajd Šelton,sada veoma imućan i moćan čovek,odlučuje da uzme stvari u svoje ruke,da kazni sve one koji su grešili,bez razlike na kojoj strani (zakona) se nalazili.Surovo se sveti ubici svoje porodice,dospeva u zatvor na izdržavanje kazne,ali pošto Nik Rajs nema nameru da poboljša pravosudni sistem SAD,iako je dobio upozorenje (video snimak ubistva nekažnjenog zločinca,koji je videla njegova maloletna čerka), spektakularna ubistva državnih nameštenika (sudija,policijskih agenata...) se nastavljaju.Filadelfijom se širi strah,a Nik Rajs shvata da mu ponestaje vremena,jer će i njegova porodica doći na red,tako da mora ubrzano da razreši ''krvave zagonetke'' koje Klajd ostavlja za sobom.U očajničkoj trci s vremenom,u borbi s opasnim,brilijantnim protivnikom, koji je uvek jedan korak ispred njega,Nik pokreće temeljnu istragu u saradnji s detektivom Daniganom (Colm Meaney).Ovo je triler sa dosta akcije,sa dosta high-tech stvarčica upotrebljenih u likvidaciji i krivih,ali i nedužnih.Možda jedina zamerka odnosi se na nedovoljno razrađenu radnju iz zatvorske ćelije (kako mu sve to uspeva) odakle sprovodi svoje paklene rušilačko-ubistvene planove.Za lokaciju snimanja filma je odabrana Filadelfija i to ne slučajno. Filadelfija je centar engleskog običajnog prava u Americi, pa je simbolično potraga za pravdom,vraćena na mesto odakle je i sve počelo.Ekipa koja je radila na realizaciji filma imala je nameru da nam pokaže da svi greše,pa tako ponekad i pravosudni sistem (da li je kazna adekvatna ili da li je izrečena pravom krivcu?).Ova urbana priča je takva da istovremeno saosećate i razumete oba glavna lika,ali svesni da samo jedan može da izađe kao pobednik.Svakako treba pogledati,pogotovo za ljubitelje dinamične akcione radnje.F. Gary Gray je opravdao reputaciju originalnog reditelja, usmerenog na prikaz raznovrsnih aspekata ljudskog života.

Ispravak: Butler koji više ne želi biti sluga

Prije svega, sve pohvale Gerardu na odličnoj glumi. Do sad ga nisam imao prilike gledati u puno filmova, no The Gamer me se nije baš nešto dojmio jer je tipična fimčina za ljubitelje igrica, ali o tome na drugom mjestu. " Građanin" mi se sviđa prvenstveno zbog teme koja je jako, jako realna. Tipova kojima puca film nakon što im se dogodi obiteljska tragedija ima milijun, ali lik Gerarda Butlera je ono što nema svatko od spomenutih. Mozak! U jednom trenutku, možda presudnom za film, bio je savršeni trenutak da radnja dobije novi zaplet i nepredvidljivi kraj, ali ziheraški prema vrhu box office-a, F. Gary Gray napravio je još jednu dobru poslasticu za ljubitelje blockbustera. Meni dovoljno. Zahvaljujući recenziji Rogerta Eberta, pogledao sam ovaj film. Više na: http://rogerebert.suntimes.com/

jako dobro

Uglavnom se slažem s predhodnim mišljenjima - dobra priča, dobra gluma, loš kraj. Možda kraj i nije loš nego je samo prebrzo došao :) Sve mi je nekako brzo došlo, taklo površinu i završilo se. Film je pun tako dobrih fora i trebali su ih bombastičnije predstaviti; napraviti da buljimo u ekran otvorenih usta. Ali nisu... Ja sam se tek ufurala u priču, očekivala neke nove fore koje je osmislio Nikola Clyde Tesla s ubilačkim nagonom :) kad ono BUM - ende! Ne znam da li ovim kudim film ili mu dajem kompliment? P.S. Sve sam mogla predvidjeti - da će mučiti onog manijaka, dići u zrak ona auta, naučiti svog milog odvjetnika pravičnosti, da je iskopao tunel naopačke tj. u zatvor umjesto van njega :)) ali ona scena ubistva gospođe sudije me je totalno iznenadila i okrenula mi želudac!

osveta se servira kad je hladna!

obožavam G.Butlera tako da me film nije ni mogao razočart! ali ko ga može krivit za... da ne otkrijem onome ko nije gledao... možda neke situacije malo pretjerane ali zato i je film za zabavu (ko voli ubijanje gledat da bi se zabavio..) da je realno trajao bi 50min i bio bi dokumentarni film!

mrak

strašan film... ovo je jedan od mnogih filmova u nizu zadnjih godina sa temom manipulativnog osvetnika koji izigrava policiju i glavne protagoniste filma,ali se uvelike razlikuje od većine, drži vas u napetosti od prve do zadnje minute. Radnja je odlična, sviđa mi se bezbojan prikaz likova, drugim riječima, Jamie Foxx glumi pozitivca u filmu, iako na samom početku vidimo da nema namjere koje su bistre i blagoslovljene, nego se usmjerava na svoju karijeru i na površinu izlazi njegova pohlepa, s druge strane je Gerrard Butler, koji se od poptunog pozitivca iz prvih 5 minuta filma pretvara u nemilosrdnog negativca koji nakon toliko godina misli samo na osvetu obitelji i ne uočava koliko nevinih života oduzima. Gluma Foxa je odlična, inače nisam volio ovog glumca u prijašnjim ulogama, koje su bile plitke i jednostavno svaka mu je bila (rekao bih u žargonu) za broj ili dva prevelika, ali u ovu savršeno prianja i glumi besprijekorno, kao i meni dosad ne baš previše poznati Butler. Kraj mi je također dobar, neočekivan i ne bih se složio sa većinom prijašnjih kritika, ali moram pohvaliti komentar Davorsitea, koji je predložio kraj koji bi savršeno pristajao atmosferi ovog filma, a tu mislim na nemoć pozitivaca da spriječe glavnog manijaka da sprovede svoja djela, i ideja da raznese sebe i Foxa je idealna, jer, zaplet filma bi se riješio, a smrću glavnog lika koji i nije,kako sam već rekao, bistar pozitivac sa časnim namjerama, ostavio bi se dublji dojam na gledatelja. Gledajte!!

Ehh,,

U POTPUNOSTI se slažem sa Johnnyjemo8!! Čista petica za recenziju!! Definitvno i apsolutno najbolji opis ovog filma! Meni je film u zadnjih pola h, sa čiste petice pao na čistu jedinicu.... ne znam kad mi se to zadnji put desilo...ali kraj je zbilja smiješan, glup i nelogičan!!! Vesla ih ko mlade majmune cijeli film i onda na kraju upadne u tako jednu glupavu zamku!!! Ubrzo nakon toga sam gledala Avatar, i on je čisti primjer odličnog kraja!! Čisto lijepi rez, nema nepotrebnog pogleda u budućnost gdje oni npr happily ever after skakuću sa svojom dječicom, nego je napravljena točka dok ste još pod dojmom!!

Apsurdno, gotovo komično

"You know, the only thing that matters is the ending. It's the most important part of the story, the ending. And this one... is very good. This one's perfect." - Mort Rainey/Johnny Depp ('Secret Window'). 'Law Abiding Citizen' (naš prijevod ne vrijedi ni spominjati) počinje obećavajuće s zanimljivom radnjom i manje-više drži taj level do završnih sat vremena kada pada taj nivo i ispod prosjeka. Scenarist Wimmer (nekada redatelj odličnog 'Equilibriuma') se uspio nadmašiti; nažalost ne u pozitivnom smislu. Ako i prihvatite igru da je Clyde Shelton sposoban napraviti sve što je napravio (što ja jesam), u trenutku kada Nick i detektiv Dunnigan ulaze u njegovo skladište do zatvora i otkrivaju tajne prolaze, začuditi ćete se koliko uopće Hollywood može ići sa glupošću scenarija. Racionalno si ne možete objasniti kako je Nick stigao uzeti bombu, stvoriti se u zatvoru u trenutku kada se Clyde vraća, a između toga još je i staviti ispod Clydova kreveta. Objašnjenje? Nema ga osim ako ne uzmete u obzir glumca koji glumi detektiva Dunnigana (Colm Meaney/Chief O'Brien ga je teleportirao!). Šalu na stranu, 'Law Abiding Citizen' je imao potencijala ali kraj kojeg se ne bi postidjela niti 'Slagalica strave 4,5 i 6' ga je ipak spriječio u tome. Pozitivne strane su svakako gluma Butlera i Foxxa ali to bi bilo nažalost sve. Pogledajte i shvatite zašto su svi kritičari popljuvali ovaj film i zašto drži 24% na Rotten Tomatoesu. Nije mi jasno koji film su prijašnji recenzenti gledali...

Ocjena recenzije: 2.71 Tvoja ocjena: -

morate pogledati

film me oduševio kao i ostalih 97 posto ljudi što su izašli iz kina.jednostavno predobro a mjesta nekoj večoj kritici apsolutno nema.gerard butler vs. jamie fox jednostavno briljiraju u svojim ulogama.

Fenomenalno

U zadnjih par godina jedan od najnapetijih filmova! ČISTA 5-a

... dijelim potpuno isto mišljenje kao i kolega davorsite...

Odlično

Iako mi Gamer nije baš sjeo u ovom se Gerard Butler stvarno pokazao kao odličan negativac. Odlično su isplanirali cijeli film, jedino mi kraj ne paše. Da bi unatoč tolikoj genijalnosti koju posjeduje glavni negativac na kraju bio izigran od jednog običnog odvjetnika. Ja bi napravio bolji kraj, recimo, da ipak sprovede svoj zadnji plan ali da raznese i sebe skupa sa Foxom a ne ovako. No, na DVD-u često bude alternativni završetak pa možda ipak bude nešto slično. Inače, film je savršen, sviđa mi se kako je uzeo zakon u svoje ruke i počeo micati redom ove glavne u vladi.