G.I.Joe: Kobrin uzlet

jgl

film je loš..gledala sam ga samo radi josepha gordona-levitta,a i on je pola vremena proveo pod maskom.....grrrrrrr

Pravi akcioni heroji

G.I. Joe se pojavio na tržištu igračaka, davne 1964. U to vreme, predstavljao je simbol patriotizma, američkog heroja spremnog da brani tekovine zapadne (američke) civilizacije od spoljnog neprijatelja. Kasnije je napravljen čitav tim ovakvih igračaka (gde svako ima neko super oružje i određenu vojničku specijalnost). Komercijalni efekat označio je proširenje priče o elitnim vojnicima (kako u stripu i tako i na TV ekranu). Američki režiser Stephen Sommers (''The Mummy''; ''Van Helsing'') sačekao je pogodan trenutak da napravi film o svojevrsnim američkim ikonama, dodajući priči svež pristup, a što je značilo uneti određenu dozu realnosti iskombinovanu sa fantastičnim specijalnim efektima. Polazeći od premise:''Kad sve ostalo propadne, oni neće!'', pratimo iskonsku borbu dobra i zla, smeštenu u blisku budućnost. Tajna organizacija pod nazivom "Kobra", koju predvodi korumpirani trgovac oružjem James McCullen, znan i kao Destro (Christopher Eccleston) prete da pretvore svet u haos (a onda bi Destro nastupio kao spasilac i ujedinitelj svih preživelih). Kada bude napadnut vojni konvoj prilikom transporta high-tech oružja (proizvedenog pod okriljem McCullenove MARS kompanije), dvojica preživelih ratnih veterana, kapetan Duke Hauser (Channing Tatum) i njegov partner Ripcord (Marlon Wayans), biće uključeni u tajni program obuke elitnih vojnika, poznat kao "G.I. Joe", kojim rukovodi general Abernathy, sa kodnim imenom Hawk (Dennis Quaid). Uslediće akciona avantura nabijena adrenalinom, sa scenama od kojih zastaje dah (napad u egipatskoj pustinji, spašavanje Ajfelovog tornja, pa sve do obračuna u polarnom pojasu Arktika gde je locirana baza ''Kobri''). Romantična crta ovog akcionog spektakla, vidi se kroz prekinutu veliku ljubav (pre 4 godine od vremena kada se dešava radnja), perspektivnog američkog oficira Dukea i lepe Ane Lewis (Sienna Miller). Ona će za pogibiju brata Rexa (Joseph Gordon-Levitt) tokom jedne vojne akcije, okriviti Dukea. U međuvremenu postaje Anastasia De Cobray, udajom za bogatog barona de Cobray (Grégory Fitoussi), koga uopšte ne voli, a što će joj biti savršen paravan za njene zločinačke aktivnosti u ime i za račun ''Kobri'' i ljigavog Destroa. Sudbina dvoje ljubavnika ponovo će se ukrstiti na bojnom polju, a takođe će biti otkriven pravi identitet Doktora, čoveka koji razvojem moćnog oružja daje veliki doprinos u ostvarivanju bolesnih ambicija gramzivog Jamesa McCullena. Izuzetna glumačka ekipa, fino uklopljena u ambijent akcione avanture, snimane na lokacijama kao što su: Pariz, Prag, Tokio, Los Anđeles i još neka mesta u Kaliforniji, dok su interior-scene napravljene u čuvenim studijima Barrandov i Downey Studios, L.A. Efektne scene borbe su bez zamerke (vidi se da je uloženo impresivnih $170,000,000), no osnovna zamerka ide na adresu mnoštva stupidnih, klišeiziranih dijaloga (malo originalnosti ne bi bilo na odmet) između glavnih likova. Veoma solidno, iako smo nešto skoro slično gledali (npr. ''Tranformers'', samo sada bez Megan Fox). Transformacija lika koji tumači Sienna Miller, iz plavuše (oličenje dobra) u crnku (oličenje zla) je takođe zanimljiva i onako nenametljivo uklopljena u celu priču. Preporuka da se pogleda, ali bez nekih preteranih očekivanja da ćete videti neko filmsko remek-delo.

Solidno

Jedina zamjerka filmu je što je prenabijen akcijom, jednostavno tokom cijelog filma je neki "fajt". Znači oni koji su željni pucačine i dvoboja tokom cijelog filma, obavezno pogledati. Radnja filma je više nego solidna, ima tu i neočekivanog zaplet. Kad se uzme u obzir sve ukupno trojka je više nego zaslužena. P.S. Specijalni efekti iznenađujuće dobri. P.S P

Akcija samo za klince

Mislim da je tek sada očito koliko je genijalan redatelj Bryan Singer i kakvo je čudo napravio sa prva dva dijela X-Men trilogije... kada samo pogledate franšize poput Transformersa i G.I. Joe koje se također temelje na masivno popularnim likovima koje su iskorištene u gotovo svim medijima poput stripova, crtića, akcijskih figurica i slično. Dok Singer X-Men uspijeva osloboditi okova čistog 'fanbase' materijala i uzdignuti ih na razinu društvene svijesti i stvarnih problema - gore spomenuti Transformersi (a pogotovo) i G.I. Joe uvijek će ostati ono što i jesu - infantilna zabava. Nije problem u čistoj zabavi, naprotiv - uvijek takve filmske uratke gledam u okviru onoga što žele postići, no treba se posložiti dosta elemenata da bi film bio uistinu zabavan. Iako G.I. Joe originalno potječe od akcijskih figurica, koje su usput bile dosta drugačije od onoga što vidite na ekranu - film se zapravo u cijelosti bazira na stripovima preuzimajući dobar dio glavnih likova. Ako niste nimalo upoznati prethodno sa pozadinom G.I. Joe franšize u raznim formatima - vjerojatno će vam se i radnja doimati zbrčkanom i pomalo blesavom. Gluma je prolazna, efekti su solidni, a Stephen Sommers, vječno hiperaktivno dijete očito nije imao nikakvih ambicija osim da napravi turbo akcijsku zabavu bez trunka mozga koja zbilja izgleda kao da je namijenjena samo djeci. Ako ću usporediti "The Rise of Cobra" sa glavnim konkurentom godine "Revenge of the Fallen", onda je G.I. Joe marginalno bolji od Transformersa jer je, ako ništa drugo, barem maštovitiji i pohvala ide scenografima, kostimografima i dizajnerima zgodnih "gadgeta". Ne bi ovaj film bio toliko loš da nije bolno očito da Hasbro želi napraviti kravu muzaru i štancati nastavke koliko god je moguće... i koliko god je isplativo. Dakle - samo za mlađe od 12 godina i koji se osjećaju takvima.

Bolji od Transformersa 2

Prije ovog filma sam pogledao Transformers 2 u kojem su baš pretjerali sa specijalnim efektima i hvalospjevima o Megan Fox. Da sve bude gore film traje dva i po sata. Dok je u G.I. Joe-u dosta manje 'CGI' stvari a one scene u kojima ih ima su dosta dobre (pad Eiffelovog tornja). Priča je puno jednostavnija a od glumaca je najpoznatiji Dennis Quaid koji nema neku glavnu ulogu dok mi je Sienna Miller odlična kao negativka i Joseph Gordon-Levitt koji je u ovom filmu pokazao da može konkurirati za ulogu Jokera u budućem Batmanu.

Gubljenje vremena

Film doslovce prenabijen akcijom. Nit glave nit repa... Gluma onak okej, nist posebno. Zapravo, na trenutke mi je kroz glavu proslo "Hoce li vise biti nekog normalnog tempa u svemu ovome?" Efekti su takvi kakvi jesu, cgi na nivou, ali... neke stvari su prenabrijane, pre nerealne taman i za SF... U svakom slucaju, ovo je jedan od onih filmova sto cu samo jednom pogleati i nikad vise...

G. I.

Pregledano.Ubrzani film,po danasnjoj modi,rekli bi.Dva specijalca iz jedne jedinice,susrecu se sa jos scpecijaliziranijom (puno slova),jedeinocm kojoj se zele prikljuciti,a tako i bude.Par poznati likova,par novijih likova.Film pun adrenalina,pun brzih izmjenjivih zapleta,ali na momente dolazi u fazu...sta sam ono htio snimiti...pa ide dalje.Prica kao prica nije ni po cemu bas toliko zanimljiva.Ekipa zloca ima nano robote koji pojedu sve na sta naidu,pa tako i Ajfelov tauer biva unisten.Sto se efekata tice,nema ba tu sta,ovi filmovi danasnji imaju na raspolaganju svu silu efekata,tako da je to cisto 5.Prica i zaplet...prica 3 zaplet 3.Gluma od 1 do 10 nekih 7 a od 1 do 5 2,7 do 3.Ideja za film isto 5,ovo jos nije snimljeno,ali slicno jeste.Uvijek je u modi razaranje ljudskih resursa i dobara.Moja onako laicka ocjena filma,nije lose...3 puta sam prekidao pa neznam dokle sam gledao te vracao...znaci nema nista da te drzi ono za stolicu,kao neki filmovi.SF AKCIJA,FINA ZA GLEDANJE,PRICA IDE,NEMA NAGLIH PREOKRETA,...vise ce se dopasti mladjoj populaciji,i zaljubljenicima efekata.Ima mnogo slicnosti sa par filmova,a to mi dodje kao ista kuca za pravljenje spec-efekata,pa su ti efekti Dejavu...inace....3,80...neka slaba,slaba cetvorka...4

Ocjena recenzije: 3.14 Tvoja ocjena: -