Gangsteri

Stilizirana i neuredna gangsterska biografija

Michael Mann sasvim sigurno nije dosadan redatelj i njegovi filmovi sasvim sigurno nisu isprazni blockbusteri. No njegov stilski izričaj nije blizak svakome, i moram priznati da je potrebno malo napora ponekad da se "provari". Na početku gledanja 'Public Enemies' bio sam zabrinut da će Mann ponoviti lošu sreću sa svojim prethodnim, nadasve lošim i ispraznim filmom 'Miami Vice' no čim se radnja zahuktala bilo je očito da su Gangsteri neka sasvim druga kategorija. Kad bi trebao sažeti film u jednu rečenicu onda bi ta rečenica bila: Johnny Depp. Zbilja, Depp je savršen za ovu ulogu, i odlično je skinuo osebujnog Dillingera čija karizma korača taman na pola puta između popularnog anti-heroja izvana i pomalo mračnog i zatajnog negativca unutra. Odlična je i Marion Cotillard kao Dillingerova ljubav života, a vrlo solidan Christian Bale ostaje pomalo u sjeni. Film karakterizira drhtava kamera i pomalo razbacani kadrovi, što je neobično rješenje za ovakvu gangstersku priču s dosta biografskih elemenata. Meni se osobno više sviđa recimo spori i elegičan Mendesov stil u sjajnom 'Road To Perdition' no priznajem da Mann svojim stilski "neurednim realizmom" nimalo ne odvlači pažnju od radnje. Iako nam je priča poznata jer u principu znamo kako završava, film se s užitkom gleda do kraja, a najnapetija scena Dillingerovog bijega iz zatvora je maestralno izvedena. Jedina zamjerka s moje strane je što Mann možda pretjerano ikonizira Dillingera, i nedostaje one prave dubinske karakterizacije i motivacije likova - prvenstveno kod Baleovog Melvina Purvisa kod kojeg je teško ocijeniti kakva je uistinu osoba bio. Film je tu negdje između četvorke i petice no sjajni Depp izvlači maksimum iz uloge pa je užitak gledanja potpun uvelike zahvaljujući njemu. Odličan film bez pretjerano filozofiranja po Mannovom receptu.

Dillinger

Ovom filmu fali „ono malo duše“. Onda bi se gledaocima kao što sam ja, koji gledaju filmove srcem, laički, osjećajući priču i likove, sigurno više svidio. Film je naravno jako dobar. Glumci su sjajni, a J. Depp kao Dillinger je zaista više nego odličan. Ali čak ni ja, kao veliki ljubitelj Depp-a, nisam suosjećala s njim, s njegovom sudbinom, ljubavlju prema Billie. Ipak ovo nije dokumentarac (sudeći iz predhodnih komentara, stvarne istorijske činjenice nisu doslovno praćene) i kad si je režiser već dao tu slobodu izvrtanja istorije mogao je malo više produbiti prikaz likova pa nas natjerati da strepimo nad njihovom sudbinom. Pri tome najviše mislim na Bale-ovu ulogu. Važan lik u filmu, a totalno nerazvijen; ostaje blijed u sjećanju. I ne znam čemu množina u naslovu filma? Enemies? Ovo je film o samo jednom neprijatelju – Dillingeru. Ostali su se pogubili u mraku. Jedva sam pohvatala konce, ko je ko u Dillinger-ovoj ekipi. Tome je doprinijelo i mumljanje kod izgovaranja teksta. Da nisam imala prevod sigurno ne bih razumjela 50% od onog što likovi govore. Marion Cotillard kao Billie je svoj dio solidno odradila ali tu silnu ljubav između njih dvoje ja nisam osjetila. U šta se ona zaljubila – u čovjek ili ikonu tog vremena? Očito u ikonu jer o Dillinger-u kao čovjeku ne znamo ama baš ništa osim da ne zna plesati. Ona je za njega bila dio onog drugog svijeta o kojem je sanjao, daleka zemlja gdje je sreća, iluzija; to nam je lijepo dočarano scenam u kojima su samo njih dvoje gdje postoji neka druga atmosfera nego je to slučaj s ostatkom filma. Ali šta je on dao njoj zauzvrat? Samo probleme, strah, policiju za vratom i dvije godine zatvora. I opet, uprkos toj zanimljivoj ljubavnoj zavrzlami, je nisam osjetila ništa. I za kraj da spomenem Branku Katić. Fino se snašla u ulozi Rumunke Anne. Uvijek je lijepo vidjeti nekog s ovih prostora kako glumi u velikim filmovima.

čovjek koji je suviše volio banke

Ovaj film me nije iznenadio jer sam i očekivao kvalitetan film. Michael Man iza kamere i Johnny Depp kao Dillinger i Christian Bale kao FBI-ev istražitelj daju do znanja da se tu ne može promašiti. Ipak nisam preoduševljen ali sam poprilično zadovoljan. Depp je uvjerljivo odglumio Dillingera, potentno i samouvjereno. Bale je isto ozbiljan i uvjerljiv, ali nekako potisnut i stavljen u drugi plan i nije imao baš puno prilike da svoj lik malo više razvije. Scene makljaže i unakrsnog razmjenjivanja olova nisu tako atrakrivne kao što je to bio slučaj u Mannovom filmu Vručina odnosno Heat. Malo me je zasmetala i trzava kamera tako da me je malo i ometala u koncetriranju na samu radnju i jasnoću kadrova. Ponekad se sve doigrava prebrzo i iznenada, naš junak Dillinger iz zatvora bježi u roku pet minuta da bih u tome bijegu usput i opljačkao koju banku. Naravno, u samu radnju je i upletena ljubavna priča kao začin u radnju i standardni kliše, što je učinilo da film traje ne baš kratkih 2 sata i 15 minuta. Iz Dillingerova osobnog života samo mi je poznat detalj da je ubijen ispred čikaškog kina što je Michael Man i prikazao napeto i uvjerljivo. Pomalo sam se ponadao da će redatelj uzeti malo umjetničke slobode i obrnuti taj tragičan detalja ali do toga, za razliku od Tarantina [Inglorious Basterds], nije došlo. Ali ipak sam zadovoljan što je patetika izbjegnuta u velikim količinama koja je inače često viđena u filmovima sa sličnim raspletima i radnjom. Da je Michael Man kojim slučajem pristupio režiji na onaj način kao i Sam Mendes u svojm također gangsterskom Road To Perdition, ovaj film bi bio remek-djelo, ovako je samo vrlo dobar i miljama od toga da je loš. Od ovakvih filmova koji su u biti biopici se ne mogu očekivati neka čudesa u scenariju, niti nekakva iznenađenja u radnji jer sve bi to bilo zastranjivanje sa povijesnom odnosno stvarnom točnošću lika. Tu je uvijek važan koliko je kvalitetan i dramatičan i uvjerljiv prikaz dotične ličnosti.

VRLO DOBRO

Mann,Depp,Bale i ostatak su snimili vrlo dobro djelo koje se isplati pogledati.

In je anarhizam

Svi su se nešto u zadnje vrijeme odmetnuli u komercijalne svrhe davati prikaze anarhista pionira. Državni neprijatelj u Francuskoj, Gangsteri u Americi. Sustav je takve ljude u različitim razdobljima života pretvorio u kasnije najveće neprijatelje istog tog sustava, a protek vremena očito posipa finu patinu po njihovu liku i djelu. Redatelj me oduševio kadrovima i dinamikom, a Christian Bale glumom...Johnny možda preteatralan i nisam uvjerena da je bio najbolji izbor za ulogu.

Depp je Dillinger!

Kultni redatelj Michael Mann se nakon loših 'Miami Vicea' vraća na stare staze uspjeha. Njegov novi film je vizualno predivan, upotreba 'handy' kamere povećava napetost (posebno pucnjava u kolibi) te je njegova režija gotovo besprijekorna. Imao je sreće Mann što je mogao dobiti Deppa koji je kao stvoren za ulogu Dillingera. Depp je ubojito uvjerljiv u prikazu Dillingera kao kriminalca ali i u prikazu zaljubljenog Dillingera. Predmet njegove žudnje je prekrasna i talentirana francuska glumica Marion Cotillard koja je jako dobro odglumila ulogu Billie. Zamjerke filmu se mogu naći u sporijem početku i u scenariju koji ne proširuje priču na druge likove (poput Purvisa) već se isključivo bazira na Dillingera što omogućuje Deppu da pokaže sav svoj talent. Razočaranje je bezlični Bale koji je presuzdržan i preimpresioniran Deppom (genijalna scena u zatvoru;Depp totalno nadglumljuje Balea). Povijesne netočnosti su svedene na minimum a upotreba stvarnih lokacija na kojima je sam Dillinger bio daje poseban štih ovom solidnom Mannovom ostvarenju. Predivna režija, Johnny Depp i Marion Cotillard su najbolje pozivnice u shvaćanju kompleksnog pljačkaša koji je bio ne samo kriminalac već i javni čovjek koji je išao u kino i na večere, prekidao intervjue u zatvoru kad je htio te imao nevjerojatnu strast za životom. Šteta što scenarij ne prati apetite Manna i Deppa pa bi ovo bio film u konkurenciji za Oscara, ovako se samo može zadovoljiti najboljim blockbusterom ljeta koji ne vrijeđa inteligenciju gledatelja i u njemu glumci zapravo glume. Dobar film, genijalni Mann, Depp i Cotillard!

Žalibože svega

Film se predstavlja kao "kriminalistički triler", temeljen na povijesnim događajima. Štanga! Ništa od toga. To je akcić, pucačina, a glavni lik se komotno mogao zvati John Smith a ne John Dillinger, koliko je plošan, bezvezan i slučajan, o povijesnim netočnostima da i ne govorimo. Stilizirano, sterilno, romansirano i površno.

korektno

Korektno ali ništa više. Unatoč zvijezdama film se nije uzdigao iznad prosjeka. Posebno je neuvjerljiva ljubavna romansa između glavnog junaka i garderobijerke. ( nisam primjetila nikakav "naboj".Najbolje se u filmu snašao C. Bale.

Ocjena recenzije: 1.71 Tvoja ocjena: -

gangsteri

Prva polovica filma je malo razvucena (uvod mi se čini malo dosadnjikav) i prilagodjena ljubiteljima akcije (pucnjave, rafali, jurnjava) ali sve je dosta uvjerljivo. Drugi dio mi je bio nekako zivotniji i napetiji i sveukupan dojam je onda dosta dobar. Zbilja su nekako pogodili ekonomske prilike, prikaz drzavnog aparata i policije (tragikomicno i vrlo istinito). A ne bi se složila da je Dillinger (izvrsni Depp) ,barem ne u ovom filmu, bio slab na lijepe zene: mnozina. Bio je slab na jednu. I ona na njega. Ali bio je slab i na pljačke. One su mu trebale osigurati bezbrizan ostatak zivota u nepoznatoj zemlji. Zajedno s onom koju bi trebao „cuvati cijelog zivota“. Romanticno i idealistično u isti mah.