Proročanstva

Stara kodirana poruka

Godina je 1959. Na svečanosti upriličenoj u osnovnoj školi u Lexingtonu, grupa dece na papiru ispisuje kako oni vide život na Zemlji za 50 godina.Papirići bivaju zapečaćeni u vremensku kapsulu koja će se čuvati narednih 50 godina. Devojčica Lucinda u transu ispisuje na svom parčetu papira, na prvi pogled nasumično odabrane cifre, koje čini se ništa ne znače.Nakon pola veka, nova generacija učenika otvara kapsulu i čita sadržaj poruka.Mali Caleb (Chandler Canterbury) od učiteljice dobija misterioznu poruku koju je napisala čudna devojčica Lucinda. Ubrzo poruka dospeva na sto kod njegovog oca, profesora astrofizike. John Koestler (Nicolas Cage) dolazi do šokantnog saznanja, da se u kodiranoj poruci nalaze predskazanja najvećih katastrofa u proteklih 50 godina.Daljim proučavanjem ispisanih kodova, John shvata da predstoje još tri velike nesreće, od kojih poslednja može biti pogubna za ceo svet...Alex Proyas režira apokaliptični SF-triler, zasnovan na priči 'Knowing', autora Ryne Douglas Pearsona. Pisac je uz pomoć tandema, Juliet Snowden & Stiles White, adaptirao svoju priču u filmski scenario.Kako je u produkciju uloženo $50,000,000 logična stvar je da karta na koju se ovde igra jesu vizuelno raskošni specijalni efekti (prikaz nesreća).Sama radnja koncipirana je tako da imamo i nešto patetike, pre svega jake emocije između oca i sina.Svakako da film nosi i neke poruke koje se lako dovode u vezu s religijom ili ateizmom u formi naučnih objašnjenja, a deo publike možda sve ovo shvata kao metaforu koja nas podseća na brojne probleme ekološke prirode ('spasimo majčicu Zemlju'). Solidna gluma, koju demonstriraju pre svega, Cage i Rose Byrne u roli Diane, žene koja ne može da se oslobodi mračne porodične prošlosti, ipak je malo skrajnuta u drugi plan zbog potenciranja vizuelnog aspekta filmske priče.Generalno gledano, iako imamo predvidljiv kraj, u maniru viđenih brojnih hollywoodskih blockbustera, ovaj SF ima prođu kod publike, kao i kod mene, bez obzira na svoju komercijalnu suštinu.

Sve što je lijepo, rijetko je!

Mislim da je ovo bio jedan ishitren potez osobe koja je pisala ovaj film. Sve je to djelovalo lijepo zamišljeno do pola filma, film je bio gledljiv i zanimljiv, ali od pola filma, kao da više nije bilo ideje i kao da je ta polovica filma stavljena 'reda radi'. Da je film napola prekinut, bile bi bolje ocjene (glupo rečeno). Zbog kraja, ovaj je film jedan od onih koji je bio u kinu i n TV-u jednom i to je to od filma.

CAGE

CAGE JE ZAKON

totalni krš od filma

'Otegnuta i naporna dva sata 'Proročanstava' natjerati će vas da zbilja poželite kako vam se bliži kraj svijeta.'(New York Times) ...ovo je pravi opis filma,

i tako ostade malo razočarenje!

odličan početak filma... stvarno sam sa oduševljenjem pratila film i uživala u odličnoj ulozi Nicolasa Cagea i onda alieni ma mislim čemu to!!??ok film je gledljiv i tako ali što se desilo? nisu znali kako završit film? kako sve to objasnit? ameri su ipak malo previše opterećeni smakom svijeta i postojanjem aliena! mislim da bi film bio fantastičan da su ga samo završili bez susreta treće ili četvrte vrste

I Bog je uz Cagea

Nicolas Cage je sada već davne 1996. dobio Oscara te je od toga trenutka radio na tome da se njegovo ime uobičajeno veže za blockbuster. Bilo je tu i uspješnica ali i par katastrofalnih filmova u kojima je Cage dovodio svoj ugled na kocku ('The Wicker Man', 'Ghost Rider', 'World Trade Center'...). Najnoviji 'Knowing' se na prvi pogled čini kao solidan film s dobrom idejom no kako se bližimo kraju vidimo ispraznost pa čak i glupost scenarista koji nam 'podvaljuju' ovu blockbuster glupariju. Početnih 45 minuta je odlično, napeto, zanimljivo, ostavlja puno pitanja, a onda dolazi prazan hod filma koji traje do kraja i saznanja da su "ljudi koji šapću" ustvari anđeli/izvanzemaljci (kako vam drago) došli po djecu da se nastavi ljudska rasa?! Nije čak ni zaćuđujuć odabir redatelja Proyasa koji je davno snimao dobre, gotovo nezavisne filmove poput 'The Crow' ili 'Dark City'; no nakon 'I, Robot' i 'Knowinga' i Proyas se definitivno prodao. Također pomalo su me i razočarali specijalni efekti koji nisu uopće specijalni u padu aviona i/ili u željezničkoj nesreći, te su u tim djelovima i loši (posebno vatra kod aviona koja ne izgleda stvarno pa čak i Cage gura ruke u nju:D); ipak treba pohvaliti završne scene razaranja Bostona koje su skupe i vrhunski napravljene. Ukratko, 'Knowing' je trebao stati nakon početnih 45 minuta i poštediti gledateljima ostatak filma koji je pun predivnih vrijednosti u kojima je bolje zagrliti se s obitelji i čekati da nas Svevišnji uzme a ne pokušati preživjeti. Jednostavno razočaravajući završetak filma koji je imao potencijala.

onako...

slaožio bih se sa većinom koji su ocjenjivali ovaj film. dobar početak, u sredini se malo gube i pretjeruju s patetikom, a kraj su uništili alienskim trikovima i scenama u kojima se mari samo za efekte. Nicholas Cage mi je jedan od najdražih glumaca, i ako ste gledali "Čovjek bez lica" ili "Opasan let" znate da čovjek zna besprijekorno glumiti, ali u ovom je filmu katastrofalan, međutim nije on kriv, nego redatelj koji je zanemarivao glumu i klasično se zadovoljavao scenama sa što više efekata kako bi zaradio, a to je danas,nažalost Hollywoodska realnost. Ispodprosječan film.

Apokalipsa

Iako je film podijelio kritiku i publiku, vjerujem da će se naći na policama većine filmofila SF žanra. Iako je to još jedan u nizu apokaliptičnih filmova, donosi jedan svoj osobni dio u tu temu. Zanimljiv uvod u cijelu priču, klasičan rasplet, ali onda film počinje pomalo "štekati" i razvodnjavati se. Pohvala prvom kraju koji je predvidljiv, a onaj konačni završetak filma je jednostavno mogao biti preskočen, jer odskače od ukupnog dojma. Sve u svemu, negjde između 3 i 4, moglo je i bolje, ali je bolji od dosta drugih filmova. Velika pohvala djeci glumcima, koji su i opet odigrali izvrsno.

šta reći

Ni sama ne znam kako da ocjenim ovaj film, prije nego sam ga pogledala čitala sam ovdje recenzije i nisu mi bile jasne podjele na tri djela o kojima se govorilo, ali kad sam pogledala film sve mi je postalo jasno. Prvi dio je odličan, početak zanimljiv i obećavajući, ali onda se nešto desi sa redateljem i scenaristom i naprave totalnu katastrofu. Rastegnuto, dosadno, nezanimljivo, a tek kraj.... Očekivala sam da će zanimljivu priču s početka puno bolje iskoristiti, ali nažalost kako je jedan od vas rekao, malo su se pogubili.

Knowing

već duže vrijeme Nicolas Cage neme neki dobar film..bas kada sam mislio da ce ovaj biti nesto bio sam poprilično razočaran...neki su djelovi jako naivno složeni i u puno situacija je predvidljiv..

Spriječite Cagea!

Sean Penn imao je pravo kada je prije 10-tak godina bez pardona izjavio ''Nicolas Cage više nije glumac'', nakon što se precijenjeni i razmaženi Coppolin nećak odao infantilnom mainstreamu. Od 1996. Cage svakim svojim filmom redefinira pojam loše glume, pa čak i ako se radi o malim i ambicioznijim projektima (Šibicari, Prognostičar... ta dva jedina korektna nastupa!), a da stvar bude gora, sudeći po odličnim komercijalnim uspjesima Ghost Ridera i Nacionalnog Blaga, nećemo ga se tako skoro riješiti. Proročanstva vam se definitivno neće svidjeti upravo zbog njega, jer to je njegov dosadni 'one man show'. A sa druge strane, radi se i o prvom velikom kreativnom promašaju kultnog Alexa Proyasa, zaslužnog za inteligentne i vizionarske poslastice poput Vrane i (mojeg favorita) Grada Tame. Sve negativne kritike stoje na mjestu - reciklirani scenarij, jeftina patetika i naivna relgijska propaganda nije ono što smo navikli od Proyasa, mada je daroviti filmaš očito žrtva hollywoodske komercijale obzirom da se zbog kreativnih razlika odrekao posljednjeg filma I,Robot. Zaobići.

Ocjena recenzije: 2.6 Tvoja ocjena: -

Knowing...

Skinuo sam Neta i pregledao podavno.Pregledao opet skoro.Zanimljiv taj Nikolas.Ima stvarno zanimljive filmove,nekako vecina sa SF prizvukom.Ovakve filmove volim-iskreno.Volim ove misticne price,koje imaju solidan uvod,da i laik vidi o cemu se radi.Da,jeste malo usporen,ali to je nekako opustajuci SF.Ima svoje retoricke,karizmu i sve ostalo.Dobar zaplet,mada ne ubistven,i stil snimanja me podsjeca na onaj novi film Keanu Rivsa...kako se zvase,da,Dan kada je zemlja stala.Slicna mistika,osim sto je ovaj film radjen vise stepensato,i nekako mi logicnije ide.Naravno kritika,onih negativnih ima,pogotovo u odnosu,njega i one zenke,ali ipak...uhvatio je prikljucak za finu,jaku cetvorku.Pa,tako ga i ocjenjujem..slovom i brojem 4 (četiri).

Ocjena recenzije: 3.2 Tvoja ocjena: -

proročanstva

previše otegnuta priča sa neočekivanim završetkom ,al nešto fali...zanimljiva priča, napeta,ok

Proročanstva

Početak zanimljiv. Daljnji tijek filma donekle intrigantan, ali već nešto ne valja. Kasnije sve gore. A tek kraj... Šta opet neka aliensko - Noina arka... Ma na kraju loše, moglo je to puno bolje s obzirom na stvarno zanimljivu ideju!

buuu

Kad sam vidjela trailer ponadala sam se nekoj zanimljivoj intrigantnoj akciji, a kad ono... Kao da su počeli sa super idejom i onda već na sredini vidiš da se gube, da nemaju pojma ni oni kako da sve to završe i na kraju katastrofa nad katastrofama. Kao da su dječica napisala kraj.. jako loše

jako loše

Ja kao ljubitelj ovakvih filmova ne mogu naći ništa u ovom filmu šta vrijedi(eventualno scena pada zrakoplova i njegov pokušaj spašavanja preživjelih).Loša gluma ,dosadan,bez uvjerljive priče itd.. Nisam odavno pogledao nešto ovako loše.

Zanimljiv, u najmanju ruku

Unatoc losim kritikama, film je jako dobar.Samo ga treba shvatiti od pocetka do kraja. Brilijantno osmisljen pocetak, i uvod u cijelu pricu.Svida mi se usto i detalj koji , vidim mnogi nisu shvatili a to je, kako je papir koji je napisala mala Lucinda, dosao u ruke sina od znanstvenika, to je sve moguce protumaciti kao sudbinu, cisti sudinski trik, sto je itekako moguce u zivotu.Medutim dio koji mi se ne svida, je to da sve zavrsava na SF-u. I nije bas razjasnjeno zasto je Lucinda umrla, zasto i po nju nisu dosli mali zeleni-tj.visoki plavi kako su prikazani ovim filmom?!? Pravo je osvjezenje za ne-ljubitelje Sf-a,poput mene, jer je puno bolji od ostalog sf smeca koje nam se nudi.Ima i svoju dozu emotivnosti,bezuvjetna ljubav oca prema svom sinu, i bilijun sitnih detalja zbog kojih se , svakako treba pogledati ovaj film.

nije toliko loše

Znajući za loše komentare kritičara očekivao sam loš film. U cijelosti film ipak i nije nešto posebno dobar. Prvih pola sata to je zanimljivi triler prožet misterijom i suspensom da bi zadnjih 20-ak minuta ličio na pravi SF, što mi se nije svidjelo. I sam kraj je tipično holivudski, rađen isključivo za kino gledatelje, ne mareći za kvaliteta. Jedna od zamjerki je i Nicholas cage, koji je već viđen po ne baš sjajnoj glumi. U ovome filmu se preglumljuje vrlo često i njegova izvedba mi je negdje išla na živce. Dakle, još jedan tipičan film o smaku svijeta s dobrim i lošim dijelovima. Koliko će se nekome to svidjeti to je upitno. Ako volite apokaliptične akcije samo naprid. Ipak nije toliko loše koliko se govori. Scena u kojoj New York nestaje u plamenovima zbilja je praznik za oči ali elementi fantastike kvare ukupni dojam.

Izvanzemaljski šaptači

Kako ocijeniti film koji ima tri dijela i svaki od njih je za drugu ocjenu - a za prosjek NIJE. Film započinje 50g prije sa sasvim obećavajućim uvodom, te kada nas vraća u sadašnjost isto takvim zapletom, no onda se pretvara u NOĆNU MORU!Ja ne znam da li su film prije puštanja u distribuciju prikazali probnoj publici, no mislim da su ovdje to preskočili, a ukoliko do kraja nisu promjenili scenarista - onda je frajer zadnjih par stranica scenarija bio na teškim drogama koje su mu uništile mozak. Kakav debilsko bedasti kraj,...Svemirci, mali Adam i Eva trčkaraju po žitu prema bijeloj krošnji na kojoj ih sigurno očekuje jabuka, i na njima je vjerovatno zadatak da obnove cijelo pučanstvo na nekom drugom nepoznatom planetu za koji znaju samo svemirci??? Žalosno je što kada bi se izrezalo zadnjih 15-20 min film bi bio sasvim solidan i prihvatljiv kao cjelina!

Još jedna zapadna predstava za brzu zaradu

Da,treba se priznati u film je uloženo mnogo,i zaista od samoga početka film obiluje efektima.Dosadan uvod,zanimljiv zaplet ali totalno neshvatljiv rasplet i kraj.Ali krenimo redom. Znate onaj osječaj koji dobijete kada pogledate izvrstan film,i tvrdnje kako nije bio gubitak vremena,e taj osječaj ovdje je izostao.Nikako mi nije jasno zašto se danas sve više snimaju filmovi koji niti prenose neku poruku niti je shvatljiv njihov scenarij.Sve počinje dobro djevojčica koja kao u nekakvom deliriu ispisuje papir brojevima kojeg potom spremaju da bi ga nakon 50 godina dobio baš sin profesora astrofizike.Je film se zove Proročanstva ali ona kao takva nemaju smisla niti je objašnjeno zašto je taj papir baš dospio osobi koja ga je uspjela pročitat niti kakve on ima veza sa krajem.Da ne pričam sadržaj film je osrednji uradak koji može poslužit za gubitak vremena i ništa drugo jer trpanje efekata više ne drži vodu i tako se ne stvaraju djela bar ne ona filmska.Ali čini se da to današnjoj filmskoj industriji nikako nije jasno.

Knowing

Čak i ako ste zagrizeni fan nicholasa cagea, ovaj film defintivno morate preskocit..uzaludno potrosena dva sata jer sam film vec pogledao na piratskoj verziji prije mjesec dana,u pocetku cak i zanimljiv, no kako odmice prema sredini filma i kraju shvatite zapravo da se nista specijalno en dogada i na kraju shvatite da film zapravo uopce nema nikakvog smisla i da ste bezveze potrosili dva sata gledajuci ga... dkale za oen koji su mislili pogledati ovo u kniu definitvno ne preporucujem jer je izuzetno glup film....ali ajde ocjena 2 jer sam odgledo do kraja

Potpuni promašaj

Čekao sam ovaj film šest mjeseci nadajući se da tako genijalna ideju uz toliki budžet jednostavno ne može ispasti loše. Kako sam se samo prevario. I doista film počinje obećavajuće, kako se približavao sredini, počeo sam ozbiljno sumnjati u suvislu radnju, a na kraju nisam mogao vjerovati kakvu debilanu gledam. Redatelj je dobro počeo no potpuno zastranio i uništio film patetikom ( '' Tata, hoću li umrijeti ?'' - ''Naravno da nećeš, nikada to neću dopustiti '' XD ), lošim izborom glumaca i razradom likova ( u jednom trenutku zaista sam poželio da lik Diane umre u strašnim mukama, toliko je bila iritantna ) i nadasve očajnim završetkom. Specijalni efekti su dobri i to je jedino što zapravo vrijedi. Izbjegavati u širokom luku.