X-Men početak: Wolverine

Razocarenje

Film je nakraju ipak ispao samo jos jedan u nizu holywoodskih blockbustera koji inzistira na pretjeranim specijalnim efektima i blesavoj akciji.Steta,Wolverine mi je najdrazi lik iz serijala te smatram da je ovaj film u prvom planu trebao imati detaljniju karakterizaciju njega i ostalih likova te nam prikazati kako je postao to sto je u stilu BATMAN BEGINS koji uspjesno mijesa akciju i intrigantnu mracnu pricu glavnog lika.Hugh Jackman je svoj dio odradio odlicno te mi je sto prica o mom najdrazem liku iz serijala snimljena nasilu sa glupom,zaboravljivom pricom i tek solidnom akcijom.

Tako je sve počelo

U nastojanjima da unesu nešto novo, osvežavajuće u pomalo posustalu franšizu, producenti (jedan od njih i Hugh Jackman koji ponavlja ulogu Wolverina) odlučili su da naprave svojevrstan uvod odnosno da nam prikažu poreklo jednog od najupečatljivijih likova od svih poznatih mutanata – Wolverina. Ovaj lik je nastao kasnije u odnosu na druge poznate stripovske mutante-junake, tek negde 1974. godine zaslugom scenariste Lena Weina i crtača John Romita Sr. Priča vremenski posmatrano doseže do daleke 1845. godine, na severu Kanade, kada dečak James Logan u nastupu besa ubija svog očuha. Zajedno sa Victorom Creedom (Liev Schreiber), beži uz spoznaju da su njih dvojica zapravo braća. Radnja ide vrtoglavo u formi flashbackova, koji nam prikazuju učešće braće u svim ratovima u koje je bila uključena Amerika (Građanski rat, oba svetska rata, Vijetnam). Nakon toga dolazi do preokreta, tačnije u sceni kada pukovnik William Stryker (Danny Huston, a pojavio se i u drugom delu, u tumačenju Briana Coxa) vrbuje braću da pristupe elitnoj jedinici ''Tim X''. Tu susrećemo galeriju opasnih mutanata, okupljenih radi izvršavanja zadataka za dobrobit velike američke nacije: John Wraith (Will i Am) sposoban da se munjevito teleportuje, Fred Dukes zvani Mehur (Kevin Durand) izuzetno gojazan i snažan tip, Chris Bradley (Dominic Monaghan znana nam iz ''Lost'') sposoban da kontroliše elektricitet, Agent Zero (Daniel Henney) vrhunski pucač (pištolj ili puška sasvim svejedno) i Wade Wilson (Ryan Reynolds) perfektni mačevalac (sablja je paklena borbena mašina u njegovim rukama). U akciji u Lagosu (Nigerija), u potrazi za misterioznim meteoritom, stvari dobijaju dramatičan tok kada se braća sukobe zbog načina izvršavanja zadatka. Emotivni Logan nije spreman da ubija nedužne ljude, za razliku od svog brata i sledi razlaz. Logan se povlači u Kanadu, radi kao drvoseča i u ozbiljnoj je emotivnoj vezi sa zgodnom učiteljicom Kaylom Silverfox (Lynn Collins). Nakon šest godina, prošlost mu ipak neće dati mir. Victor (ili kodirano:Sabretooth) se ponovo susreće s njim, nakon simuliranog ubistva njegove voljene. Stvari idu baš onako kako je isplanirao opaki manipulator Stryker, tako da je ogorčeni Logan spreman da pređe na mračnu stranu i bez obzira na cenu (život mu može biti ugrožen tokom eksperimenta u kome mu se ojačava celokupni skeletni sistem adamantijumom – dobijenog od pronađenog meteorita u Nigeriji). Prihvata da pristupi zlokobnom tajnom programu američke vojske ''Weapon X'', samo iz jednog razloga: da se osveti bratu. Bekstvo iz tajne laboratorije iniciraće besomučnu potragu za njim, u kome će se Logan tj. sada Wolverine suočiti sa mnogim preprekama koje mu stoje na putu osvete. Uz pomoć Remy LeBeaua (Taylor Kitsch), kockara i jedinog mutanta koji je uspeo da pobegne sa ostrva zvanog Tri Milje, u kome se nalazi zatvor sa laboratorijom gde se sprovode eksperimenti na privedenim mutantima, Wolverine će se obračunati sa svojim neprijateljima i uz put saznati istinu koja će ga još više uzdrmati. Epski okršaj sa usavršenim Wadeom u Weapon XI znanim i kao Deadpool, u kome će mu se nenadano priključiti brat, jeste zapravo prekretnica. Oslobođene mutante prihvata Professor Charles Xavier (Patrick Stewart) i odatle otprilike počinje sve ono što smo videli u prva tri dela franšize. Radnja je više fokusirana na Wolverinovu nasilnu i romantičnu prošlost, kao i na njegov kompleksan odnos s bratom. Zato je napravljen balans između akcionih spektakularnih scena i scena gde je Logan prikazan kao običan smrtnik, normalan čovek spreman da voli i zasnuje porodicu. Režija je poverena južnoafričkom reditelju, Gavinu Hoodu (''Rendition'' iz doba kada je prešao u Hollywood), što stvarno nije bio nimalo lak zadatak, ako imamo u vidu kakav su trag na publiku (pa i kritiku) ostavili prethodni delovi (naročito prvi i drugi). Utisak je da se on dobro snašao, jer korišćenje specijalnih efekata jeste nešto manje u odnosu na prethodne delove, što je razumljivo ako je akcenat stavljen na dramski aspekt ove priče (borba čoveka i mutanta u jednom telu). Ogroman budžet od $150,000,000 omogućio je filmskoj ekipi korišćenje zaista impresivnih specijalnigh efekta, ali i razne (adekvatne) lokacije na kojima je snimano: Novi Zeland, Australija, Kanada, Louisiana, u USA. Odlična zarada zabeležena na blagajnama bioskopa, samo je potvrda da je i ovaj nastavak manje-više ispunio očekivanja i zadržao visoke standarde postavljene od ranije. Možda je radnja mogla biti nešto duža, kako bi se malo detaljnije razradili neki sporedni likovi – mutanti, ali ko zna šta su sve producenti zamislili...Zbog dalje (maksimalne) komercijalizacije onoga što prolazi kod publike, verovatno će uslediti i novi nastavci, u kome će neki od ovih likova (kao npr. Deadpool ili Remy LeBeau poznat kao Gambit) dobiti značajniju ''minutažu''. Jako dobro, naravno da treba pogledati, bez suvišnog odugovlačenja, jer možda ubrzo stigne i novi nastavak.

Neiskorišteni potencijali, veliko razočaranje...

Što reći o Wolverineu, treći X-Meni otprije tri godine razočarali su pa je ovo tek za klasu bolje ostvarenje i serijalu primjerenije ostvarenje, no da je dobar poput nedostižna prva dva Singerova dijela, to ne. Mitologija iz stripa nije vjerno obrađena i fanovi X-Mena zamjerit će mnogo toga, puno je nelogičnosti pa i zaglupljivanja materijala radi komercijalnih razloga. A obzirom da je Wolverinova povjest prepuna krvi i nasilja, svakako je svetogrđe što ovo nije brutalniji film strožije cenzorske oznake i grafički prikazanog nasilja. Usput, likova je previše i neki od njih (poput mladog Cyclopsa i Emme Frost) uopće ne odgovaraju vremenskom tijeku serijala (radnja je smještena kojih 20-tak godina prije prvih X-Mena), a oni koje su X-fanovi najviše željeli vidjeti (Deadpool i Gambit) samo su ''skice'' likova iz stripa. Finale s Deadpoolom tako uopće nema veze s vezom imajući u vidu stripovsku mitologiju. Ipak, akcijske scene i efekti su garancija barem pristojne kino-zabave, glazba Harryja Gregsona Williamsa adrenalinska je i pristaje mitologiji, a na glumu nema većih prigovora. Ponovno imamo raspoloženog Hugha Jackmana u svojoj kultnoj ulozi, a Liev Schreibertooth i Dannyja Houstona upečatljivi su u epizodnim ulogama, + Ryan Reynolds čiji će Deadpool uskoro dobiti zaseban film. Ali kao što sam rekao, s obzirom na velike propuste, ovo je zaboravljivo ostvarenje i jedno od većih razočaranja godine. Na redu je priča o mladom Magnetu (po mogućnosti, s Robertom Pattinsonom u glavnoj ulozi).

a moglo je bolje

film me nije ničim posebno oduševio, čak je i najlošiji od x-men serije. prijašnji x-men filmovi su isto imali dosta likova ali su opet u sklopu nekog kolektiva "držali" radnju dok je ovdje previše likova premalo dorađenih i nenapeta priča. međutim ovaj film otvara prostor za još x-men likova čemu se i nadam

što reći

po meni daleko najgori dio serijala. mislim da se je svemu pristupilo samo da se zaradi lova, a ne nešto više. ovo šta neki govore da ima previše sporednih likova po meni je totalno krivo(stryker, victor, kylie, gambit - to su sporedni likovi, a ne svi oni šta se pojavljuju u filmu samo u dvi scene). pohvalio big "glumu" hugha jackmana i specijalne efekte, a scenarij mi je totalno podbacio, prejednostavam je. mislim da se je puno bolji film mogao i trebao napravit. i zašto gambit ne bi bio iduci iz porijekla mutanata. zanimljiviji mi je od pola likova iz serijala.

Wolverine

Iako film cijelo vrijeme prati Wolverina, s moje strane to nije zamjerka, jer pokazuje pocetak okupljanja mutanata, i nastanak Wolverina. U filmu vidimo tek par borbi koje se ne desavaju izmedu Wolverina i Victora. Malo jest monotono, ali specijalni efekti, borbe i prica o pocetku to sve nadoknade. A sto se tice Gambita, pisali su da je cak moguce snimati film s njim u glavnoj ulozi.

X-Men Origins: Wolverine

Južnoafrički redatelj Gavin Hood, poznat po odličnom 'Tsotsiju', od kad je došao u Ameriku počeo je raditi blockbustere te nakon 'Rendition' imamo i novog 'X-Mena' koji se bazira na Wolverinu. Wolverine je meni osobno najzanimljiviji lik a i iz X-Men filmova je najbolje tumačen od strane uvijek dobrog Jackmana. Ovdje se Jackman nabildao do savršenstva te odlučuje biti što vjerniji prikazu Wolverina koliko je to moguće. Koči ga scenarij koji je prejednostavan, u većini djelova predvidljiv i ne nudi pravi početak X-Mena kakvom sam se ja nadao. Puno likova prođe kroz film, a još brže izlaze iz njega; (Bolt, Dukes) što nije pohvalno jer nam daje dojam da su poneki likovi nagurani u radnju samo kako bi ih Sabretooth (odlični Schreiber) ubio da se pojača dojam Wolverinove osvete. I to donekle funkcionira, no film ni ne pokušava ulaziti u dublju karakterizaciju već se oslanja na veliki broj akcijskih scena koje su jako dobre. Inače me takav pristup filmu smeta no u ovom filmu mi je to pasalo (valjda sam bio raspoložen za tako nešto). Film utire put ostalim likovima koji bi mogli dobiti svoj film (zanimljivi Deadpool, zapostavljeni Gambit...) te u bliskoj budućnosti možemo očekivati novi X-Men film iz jednostavnog razloga - svi filmovi iz serijala donose veliku svotu novaca. Film o Wolverinu je solidan, nije najbolji X-Men, ali zasigurno nije osramotio X-Men franšizu te će ga obožavatelji vjerno prigrliti.

najlošiji iz serijala

Nije lako smisliti super originalnu priču o Wolverineu, ovako nešto sam i očekivao. Ono što me razačaralo je pomanjkanje originalnosti u režiji (predvidljiva pojava helikoptera i hod Wolverinea prema kameri s ogromnom eksplozijom u pozadini su "duhoviti" trenuci, jer su toliko puta već viđeni). Sporedni likovi su jako slabo uklopljeni u film, trebalo ih je biti manje ali bolje obrađenih i jasnije uključenih u priču. Ovaj film ne samo da nije ništa novo donio, već se nije uspio ni približiti standardima prethodna tri odlična filma. Film nije loš, ali sam puno više očekivao.

hugh jackman

izuzetno dobar film...cak i ako niste u cijeloj prici x-men, kao sto ja recimo nisam bio, film mi je bio izuzetno dobar i zanimljiv, i mislim da cu sad s gustom pogledat sve x-mene( znam, sramota sto ih do sad nisam pogledao) definitvna preporuka....

Previše likova - premalo veselja

Nakrcaše likovima koji onda misteriozno nestodoše iz filma i ostaviše nas da patimo s Wolverinom unedogled. Valjda se ostatak mutantske ekipe čuva za sljedeći nastavak (Gambit???). Zijev, zijev.

Najkvalitetniji dosad

Iako pati od nekih nelogičnosti i nedosljednosti ( oni koji su čitali strip znati će o čemu govorim )te jasno cilja na senzacionalizam i brzu zaradu na specijalnim efektima, x-men serijal je zabavna i spektakularna franšiza kao stvorena da bi je se pogledalo u kinu. Ni četvrti prequel nastavak nije iznimka te je vjerojatno i najspektakularniji dosad. CGI efekti u ovom filmu doista dostižu svoj maksimum. Priča je upravo zbog akcije stavljena na stranu no nije loše odrađena, ponajviše zahvaljujući solidnoj glumačkoj ekipi predvođenom Hughom Jackmanom koji je ujedno postao i zaštitni znak serijala. Zamjerku upućujem neiskorištenom potencijalu Ryana Reynoldsa u ulozi Wade Wilsona, koji je mogao i morao biti zaista karizmatičan i prepoznatljiv lik, ovako ostavlja prilično razočaravajuć dojam. Lik Gambita također je površno obrađen te premalo iskorišten ali ipak mnogo korektnije od gore spomenutog Wadea ( aka Deadpoola ). Da zaključim, možda i najbolji nastavak dosad koji će vas, ako ničim drugim, zabaviti odličnim efektima i akcijskim scenama. 3.5/5

Za fanove :)

Wolverine je po meni ništa drugo negoli pokušaj komercijale, dodatne zarade na račun uspješnog X serijala, koji sudeći prema batmanu, supermenu i sličnima nije zasigurno umro, no jel treba u međuvremenu ispitati tržište za nove nastavke. Za one koji su pogledali sva tri X-a priča je relativno predvidljiva, prejednostavna i uglavnom je osjećaj kao da proživljavate dejavu (hehe pitam se zašto), a sa druge strane oni koji nisu pogledali prethodne X-eve mislim da ce im ovo biti totalni gubitak vremena, a možda i ne ako odmah iza toga pogledaju X-eve. Sve u svemu nadam se da neće biti nastavaka, već da prorade na četvrtom X-u, po mogućnosti sa starom ekipom.

Ocjena recenzije: 2.25 Tvoja ocjena: -