Karantena

Pozovi 911

U potrazi za dobrom pričom, a to znači potencijalno veći broj gledalaca (rejting kanala raste), TV reporter Angela Vidal (Jennifer Carpenter) i njen kamerman Scott Percival (Steve Harris) odlaze u vatrogasnu jedinicu s kojom će provesti vreme tokom trajanja noćne smene.Nakon dobijenog poziva vatrogasna ekipa u društvu novinarke i kamermana odlazi u zgradu iz koje dopiru užasavajući krici.Policija je već stigla, ali niko nije siguran o čemu se zapravo radi.Zato novinarka u pratnji kamermana ulazi u zgradu, nadajući se da je na pragu neke senzacije.Ali tamo ih čeka užas koji nisu mogli da zamisle ni u najgorim noćnim morama...John Erick Dowdle ('The Poughkeepsie Tapes') ponovo režira horor po scenariju koji je napisao zajednički sa bratom Drew Dowdleom. Naravno da je film baziran na španskom (katalonskom) filmu "REC", s tim što je za pravljenje američke verzije uloženo više novca, nekih $12,000,000.Pratiti radnju koja se odvija u realnom vremenu, iz ugla kamere, daje poseban šmek ovakvom filmu, jer je stvorena atmosfera neizvesnosti, straha od nepoznatog (šta se krije iza vrata, zida).Publika je pohrlila u bioskope da vidi ovakav specifičan stil u izradi horora, tako da je za nekih mesec dana prikazivanja u USA, ostvarena zarada od blizu $32,000,000.Nije loše, jer je postignut visok nivo realnosti, gde i sami akteri (glumci) kroz objektiv kamere postepeno uvlače običnog gledaoca u haos koji zahvata celu zgradu.Mala zamerka na račun raspodele uloga odnosi se na lik Rusa Yuri Ivanova koga tumači Rade Šerbedžija (opet, baš su Ameri neinventivni po tom pitanju).Ne zaostaje za svojim španskim prethodnikom, pa svakako može da se pogleda.

Čvrsta trojka

Da je original, bolje bi prošao. No, pošto je remake španjolskog filma ''REC'', ne može ni dobiti prevelike pohvale. Svejedno, film je smislen, ima tijek radnje, dobre scene, strarica i curica zauzimaju posebnu ulogu u filmu jer su prilično strašne, ali zasmetalo me je očita i već viđena poruka filma, ista kao i u originalnoj 'Noći živih mrtvaca'. Naime: u jednoj sceni specijalci izvan zgrade ubiju čovjeka unutar zgrade za kojeg su mislili da je zombi iako to nije bio, a vrlo slična scena je i na kraju 'Noći živih mrtvaca'. Možda se s tom scenom i na nekolicini ostalih htjelo dobiti na dubini filma, što je donekle i uspilo, ali samo kod onih koji nisu upoznati s serijalom Georgea Romera. Dokumentaristički stil snimanja je već viđen, ali je u ovom filmu prilično dobro upotrebljen. Film je stekao veliki broj poklonika, to je sigurno, ali za prave ljubitelje horor žanra, original će uvijek biti bolji. No, to vas ne bi trebalo spriječiti da pogledate ovaj film, jer nećete zažaliti.

Kopija nedostojna orginala

Ako ste koijm slučajem pogledali izvrsni španjolski horor REC ovaj će vas film razočarati u tolikoj mjeri da će te poželjeti ugasiti dvd player nakon petnaestak minuta. Osim što je radnja u potpunosti preuzeta iz dotičnog filma atmosfera je upropaštena, a niti svi ostali segmenti nisu dostojni REC-a. Ono što se sa sigurnošću moglo nazvati hororom desetljeća iskasapili su američki komercijalizam i nemaštovita produkcija.

kopija filma "REC"

Iskopirali su na kopirnom aparatu film REC