Krupna riba

savršen film

Rijetko se kada dogodi, čak i u poprilično dugim vremenskim intervalima da me nekakav film potpuno zadovolji i ispuni snažnim dojmom. Obično se upali lampica koja ti govori da je upravo to jedan odličan film. To se dogodilo sa ovim Burtonovim prikazom bajke u realnom svijetu. Čovjek zbilja ima bujnu i kreativnu maštu koja je postala njegov zaštitni znak i koja se provlači kroz gotovo sve njegove filmove ostavljajući njegov prepoznatljivi pečat. Pečat je to koji je poslužio za stvaranje novog pojma u svijetu filma, kada se kritičari žele izjasniti u pojašnjavanju ideje nekog filma a onda mu prišivaju prikladan epitet 'burtonovski', npr. 'burtonovski ugođaj', 'burtonovska režija'. Dakle, vidljivo je da se radi o jednom čovjeku koji je zadužio filmsku umjetnost i ostavio drugima svoje naslijeđe. No recimo sad nešto malo o filmu. Djelo je vizualno savršenstvo, sklad režije i radnje koja ima usklađen ritam i pažljivo secirane dijaloge i scene. Protežu se i dijalozi ispunjeni pitkim humorom koji je bez imalo usiljenosti. Ovo je jedna bajka u realnosm svijetu. A kakva bi bila bajka da nije ispunjena i ljubavnom pričom koja je tu nekako usputna stvar ali simpatično predstavljena. Tu su i šaroliki likovi u ispričanoj bajci koja na kraju ipak postaje stvarnost, barem šta se tiče sudionika bajke. Lik grbavog diva je vrlo upečatljiv kao i cirkusanta - Dannya De Vito, kojemu ova uloga savršeno pristaje. Naravno, sve pohvale i glavnom glumcu Ewanu McGregoru. Također me je iznenadila i pojava Stevea Buscemija u ulozi spaljenog pjesnika, a Alisson Hoffmnan je zbilja prezgodna i savršeno pristaje kao lik u bajci, mislim da Burton nije mogao nabaviti bolju ekipu. Što još mogu reći o filmu? Mislim da kad bih izlagao zamjerke da bih bio previše cjepidlačio, sve zamjerke i ako ih ima padaju u vodu i bivaju pojedeni od 'krupne ribe' koja za sobom ostavlja veliki sjaj dajući nam do znanja da se radi o izvrsnoj i osvježavajućoj bajci.

Bajka za odrasle

Ja pripadam generaciji koja je odrasla uz filmove Tima Burtona. Njegova remek djela kao sto su 'Edward Škaroruki', 'Batman' i 'Povratak Batmana' su definitivno obiljezila dio mog djetinjstva, tako da svaki njegov novi film sam iscekivao s velikim nestrpljenjem. Kad sam prvi put cuo da ce Tim Burton rezirati 'Krupnu ribu', bajkovitu pricu o mladicu koji prolazi kroz niz cudesnih dogadjaja koji mu izmedju ostalog pomazu da nadje svoju zivotnu saputnicu, bio sam uvjeren da je to pun pogodak. I nisam pogrijesio, mada postoji nekoliko propusta koji ipak ne kvare cjelokupni dojam o filmu. Budući da je Burton jedan od najosebujnijih reditelja danasnjice, vizuelna ekstravaganca nije izostala ni ovaj put. Kinematografija je prekrasna, ali treba spomenuti i raskosnu scenografiju koja savrseno prati bajkovitu atmosferu filma, a da pri tome se nijednom ne pretvori u paradu kiča. Ewan McGregor je odlican izbor za ulogu neustrasivog pustolova, a tu je i niz zanimljivih sporednih likova koje su maestralno utjelovili Danny de Vito, Helena Bonham Carter, Steve Buscemi te izvanredni Albert Finney kao stari Edward Bloom. Tim Burtonova režija je ovog puta morala da se prilagodi nesto sporijem tempu filma, koji je vise naglasen nego u njegovim prethodnim filmovima, buduci da zanrovski film prije naginje k drami s elementima fantazije negoli pustolovnom filmu. Jedina zamjerka koju mogu uputit je da su pojedini dijelovi ove raskosne filmske price pomalo povrsno obradjeni te ostavljaju iza sebe mnostvo pouka i likova koji su se mogli bolje iskoristiti. Ali s obzirom da se radi o prilicno opseznoj avanturistickoj prici, minutaza je bila neizbjezna, jer bi u suprotnom dobili film od neka 3-4h. Ne treba zaboraviti niti odlican secanrij koji cijelo vrijeme koketira izmedju drame i fantazije ubacujuci tu i tamo malo humora, sto je definitivno unijelo zivosti u cijelu pricu. Sve u svemu, toplo preporucujem 'Krupnu ribu' koju mnogi nazivaju bajkom za odrasle buduci da nas bar na trenutak vrati u djetinjstvo i podsjeti da treba uzivat u malim stvarima.

krupna burtonova riba

Odgledavši film ostao sam sjediti u naslonjaču i čekati hoće li se ta divna priča nastaviti, no ne. Završila je odjavna špica i to je sve. Film je odličan. Ewan McGregor je odličan, kao i njegov stariji kolega Albert Finney. Igraju iste uloge, ali one su jednako emocionalne. Emocije su toliko jake i dobro režirane pod palicom Tima Burtona da sam se ja naježio u završnim scenama. Film nije dosadan, dapače, vrlo je zanimljiv i gledatelji bi htjeli još fantastičnih priča Edwarda Blooma. Nema zamjerke niti jedne riječi i to je po meni jedan od boljih Burtonovih filmova. Tko želi bajke, svakako treba pogledati ovaj film, jer on ima više od bajke, on ima emocije. OCJENA FILMA: 5

Ocjena recenzije: 3.4 Tvoja ocjena: -

Big Fishy

Život prepričan kao bajka. Edward Bloom cijeli svoj život prepričava sa takvim pričama koje se čine nemoguće, ali sve se to i dogodilo, samo ih je malo uljepšao i dočarao neobičnim bićima i uljepšanim događajima. McGregor se odlično snašao u ulozi mladog Blooma, željnog novih stvari u životu, a tek romantična priča kako je upoznao ženu svog života... zbilja prdivna priča, kao i sve druge u filmu. Ako volite takve filmove, ovaj film obavezno pogledati. Život je ipak ljepši u obliku bajke.

E...ovolk'u sam ribu uvatio....!!!!

Evo ja sam također nedavno ima prilike pogledati pred,pred zadnji uradak Tima Burtona (i naveliko isčekujem najnoviji Corpse Bride)te baš čitam sve vaše recenzije i komentare na ovaj film i baš si mislim kako je sve što je trebalo biti rečeno o njemu več rečeno...i ja iskreno neznam kaj da ja novo napišem o tom filmu,jer se slažem sa skoro manje više svime što je večina vas več ranije napisala,ovo je definitivno veliki comeback Tim Burtona,i recimo samo to da je ovo definitivno malo vedriji i šareniji uradak od njegovih prijašnjih malo mračnijih filmova poput Batmana,Edward Scissorhands,Beetle Juice itd,no opet ima onaj njegov dobro na poznati bajkoviti Burtonovski potpis,prepun raznoraznih čudnih i ponekad zastaršujućih bića te čudnog humora kojeg u ovom filmu ima jako mnogo.A koliko sam vidio u traileru(jer još nisam imao prilike gledati film)istim putem je nastavio i u svom najnovijem filmu..Charlie and the Chocolate Factory,ali taj "šareni" zafrkantski pristup je počeo još otkačenim filmom Mars Attacks! Kad smo več kod humora svakako treba izdvojiti odličnu i zabavnu izvedbu Ewana McGregora koji me je svojim grimasam i lakočom postojanja zbilja nasmijao,ništa lošiji nije bio ni ostatak zvjezdane ekipe,Steve Buscemi,Helena Bonham Carter,Albert Finney i ostali.Burtonov vizualni stil je nedadmašan,a razlog tome leži vjerovatno i u činjenici da je Burton orginalno animator,te je kao takav u prednosti pored drugih redatelje u stvaranju svojih imaginarnih svjetova iz mašte.Zanimljivo je kako nam kraj filma ostavlja otorenu opciju,dali su te priče zbilja bile samo priče ili stvarnost. Dakle Burton nas je ovom dirljivom ,toplom te nadasve zabavnom i bajkovitom obiteljskom dramom uveo u novu eru svog zrelijeg i šarenijeg stvaralaštva,a kao što rekoh to nam je i potvrdio "Tvornicom Čokolade".Sad nam ostaje samo u nestrpljenju isčekivati daljne projekte koji će nadam se biti jednako uzbudljivi i dobri kao i ova zadnja dva,tri filma. Svakako trebate pogledati ovaj film.

maštovito

lijep filmić, dosta maštovit i dobro napravljen.

Samo comeback!

Bilo je spekulacija o tome je li ovo najbolji Burtonov film.Nije. Ovaj ipak ostaje drugi najboli(ili treći- s obzirom na Edwarda Škarorukog),a najbolji i dalje ostaje jedini i neponovljivi-ED WOOD.Krupna riba je svakako veliki comeback, i prikazuje nešto drugačijeg,pomalo odraslijeg Burtona.Kemija između Alberta Finneya i Billya Crudupa kao oca i sina je odlična,a Ewan je i dalje u svom elementu-odličan.Na trenutke vam se može učiniti da gledate neki sasvim drugi film,npr. kada se Ewan vraća iz vojske,a njegova voljena shvaća(iako je to u srcu znala) da on nije mrtav.Više zvuči kao Danielle Steel nego kao Burton,jelda?No, ona glavna i primarna fabula je o čovjeku koji je cijeli život pričao priče,a njegov ga je sin gledao kao heroja,a kad je shvatio da one možda baš i nisu sve istinite(možda?),osjetio se posramljenim i prevarenim,te se to odužilo na niz godina sve dok se otac nije razbolio, i on ga je konačno prihvatio tako da je pred samu očevu smrt igrao po njegovim pravilima pričanja priče,i rastao se sa onakvim čovjekom kakvog je poznavao u djetinjstvu. Dirljivo,lijepo a uz to i burtonovski-kud ćeš više?

kako tumaciti legende

zar je trebalo proći toliko vremena da bi se ljudi dogovorili da je ovo zaista dobar film? kako god, drago mi je da je vrijeme neodlučnosti, kad su se recenzije prepisivale od amerkianaca, a javno misljenje bilo je mlako i uvjetovano prvim javnim istupom, proslo i da sad svatko moze gledati film ne srameći se uzivati u istinitosti 'neistinitih dogadaja'. vjerujem kako je tim zaista uspio proniknuti malo u tajnu lbajki i legendi, pa ako hoćete ili nećete i u samo tumačenje biblije. nije važno kako se što dogodilo nefo što se dogodilo. adam i Eva su počinili svoj prvi grijeh, kao što sam i ja kao dijete radio svašta ne osjećajući krivnju pa nisam ni griješio. prvi put kad sam osjetio krivnju, bio je to moj prvi grijeh, a osjetio sam krivnju jer sam konačno postao čovjek, jer sam ... no neću sad propovjedati. film, dakle ne govori samo o mašti, i nije samo zanimljiv nego vrlo mudar. uz svoju vizualnu ljepotu i zanimljivu priču kao da mu ništa drugo ne nedostaje. lijep film. bolji od mnogih iako su se, čini mi se, nakon propasti nekih skupih projekata, čak i filmaši iz hollywooda trgnuli i sad nam serviraju sve originalnije filmove iako još uvijek ima previše jednostavno glupih crpljenja popularnih žanrova.

povratak u bajke

velika riba je stvarno odličan film, bajkovit, nevjerojatno zabavan i još uz to žestoko burtonovski. teško da će ikoga ostaviti ravnodušnim. film koji vas tjera na razmišljanje i koji pokazuje koliko je burton još uvijek sposoban stvarati odlične filmove.

lijep film

Ne mogu reći da baš jako volim Tim Burtona; više se divim tome da jedan odrasli čovjek može stalno raditi takve bajke i stalno se pitam kada sam ja to tako naglo odrasla; jer nema u mome životu puno divova i patuljaka, vještica i čarobiranja...ili možda ne gledam dovoljno svijet oko sebe...film je lijep, na početku sam bila napeta, međutim film me opustio i zaista nisam htjela da priče prestanu...mogla bih gledati ta bića cijelu noć! Svaka čast scenografima, kostimografima, glumcima i ostalima jer vidi se da je film napravljen genijalno...čini mi se da u ovom Burtonovom filmu ima više ovozemaljskog (priča o ocu i sinu u sadašnjosti) ali savršeno je isprepleteno sa svijetom bajki...tako da mi dođe da odem u šumu i bacim cipele preko neke špage:)

čarobnastično

Ova uljuljkana fantazija nije toliko prštava i dinamična koliko je mogla biti, ali je i dalje nepogrešivo Burtonovska. Priča je obiteljski topla, ali i pomalo iritantna u svojoj dobrohotnosti. U cijelom filmu nema ni jednog pravog negativca! Ipak, dopadljivo zbog divnih detalja, boja i fotografije. Vizualna petica!

ocarana

iako ovdje vec ima milijon recenzija,moram i ja jer sam upravo pogledala film pa sam pod dojmom.otprilike sam znala sto me ceka, i to se i ostvarila...uvrnute situacije, likovi, price..sve zamijesano u bajku koja se ispreprlice sa stvarnoscu..ili vice versa?suptilno nas uvlaci u taj svijet na granici...cim blize kraju, tim vise ispunjen emocijama, ali ne na neki kenjkavo-ljigav nacin...covjek jednostavno ostane..ocaran...i pozeli nekome ispricati pricu o ovom filmu. na svu srecu,vi cete toga biti postedjeni :)

lijepo

Nema šta - marketing (a.k.a. reklame i poster) čine 50% ugođaja filma i šalju pozitivne(ili negativne) vibre zbog kojih ne mogu dočekat odlazak u kino! Barem je tako donekle kod mene. I mislim da to i je tako! Ovaj film me privukao (pogađate) svojim posterom. Svaki dan sam išla Avenijom na faks i gledala u izlog kino-ponude a tamo mi se smiješio ovaj poster! Sviđa mi se jer je kompozicija odlična! Boje su čarobne i upravo savršeno izabrane sve nijanse i svo poigravanje sa svjetlom i sjenom! Kad sam pogledala film ostala sam bez riječi! Malo koji film me ostavio bez daha, tako da u prvu ruku (na kratkom putu od kina do kuće) nisam znala što bih rekla, a bila sam puna sjajnih dojmova. Emotivnih dojmova. Scenskih dojmova. Scenarijskih dojmova! Ovaj film je uistinu vrijedan gledanja i upijaanja, a najviše mi se svidio zbog toga što je jako blizu mom načinu života - (između ostalog i pričanju bajki)! Svaka čast! Kategorija: FILMSKA LEKTIRA ZA PAMĆENJE :)

REMEK-DJELO! bravo, burtone!

ova divna priča oduševila me je.stvarno! dugo nisam ovako uživao u nekom filmu kao u Krupnoj ribi. Tim Burton stvarno je napravio remek-djelo! Nakon par filmskih shitova, ponovno je u igri. Divna bajka s odličnim McGregorom u glavnoj ulozi! jedva čekam da ga vidim u 3. dijelu Star Warsa! uf!

Ocjena recenzije: 1.8 Tvoja ocjena: -

burtonovo remek-djelo

gledao sam većinu burtonovih filmova i svi su me na neki način očarali. veliki sam zato njegov poklonik i mnogo sam očekivao od ovoga filma. a bogme, i dobio sam mnogo. hrpa čudesnih, bizarnih bića, prekrasna scenografija, ali iznad svega majstorski ispričana priča...ne...ne priča, bajka. burton nas je ponovo odveo u svijet čarolije i pokazao nam da bajke ustvari nisu samo uvrnute, besmislene izmišljotine, nego stvarnost. na kraju, kada se čini da je cijela bloomova priča, njegov život samo jedna bajka, priča, burton nam je daje kao stvarnost. najzrelije, najljepše burtonovo ostvarenje. prekrasno 9/10

krasni i nostalgično!

Burton se vratio u svom elementu,i nadam se da će tako ostati!Film tipa "Planet majmuna" mu nije trebao.Neka i dalje snima ono što najviše voli-bajke!

BURTONOVA BAJKA

Burton je i dalje ostao u svijetu bajke, u svijetu u kojem se najbolje snalazi.

Snovi

Mozda ce nekome biti dosadan, mozda nekome zanimljiv. No film je za nas "Veliku djecu", poput bajke o kojoj smo sanjali dok smo bili "Mala djeca", a nazalost neki jos uvijek nisu ODRASLI.

naporno!

film je priča! radnja bez/mogućim komentatorom(apokalipsa)! a ovaj film je priča o priči o tipu koji priča priče! sama ta činjenica ga čini dosadnijim nego što je mogao bit! veliki sam fan burtona,njegovih prijašnjih uradaka! nitko ne radi filmove kao on! a svi rade "lijepe obiteljske priče o izgubljenoj ljubavi oca i sina"! pomaknuti likovi više nisu glavni akteri već postaju kulise,utvare-nisu bitni,jer ovo više nije bajka-ovo je neobična drama! a drama zauzima pola zida moje videoteke! a bajke dva-tri mjesta na polici!

Burton je odrastao

Ovim filmom Burton se vratio na pravu stazu nakon posrtanja sa Planet majmuna. Svi uspješni elementi njegovih prijašnjih filmova, uz dodatak autorske i ljudske zrelosti. Priča o Edwardu Bloomu može se shvatiti i kao priča o Burtonu, koji dječju i darkersku fascinaciju bajkama oživotvoruje u svojoj odrasloj dobi, ali i o svim onim "pomaknutim" ljudima, koji u životnoj svakodnevnici vide "priče i bajke" kojima taj isti život obogaćuju i čine itekako smislenim. Divan i dirljiv film.

Ocjena recenzije: 4.67 Tvoja ocjena: -

Krupan film

"Big Fish" je jedan od najboljih filmova koje sam pogledao zadnjih godinu dana. Priča je tipično burtonovska, no opet ne toliko ekscentrična kao na primjer "Beetlejuice" ili "Edward Scissorhand". Priča puna osjećaja i ljubavi koja završava na pomalo neobičan način (za neke presentimetalno). Svakako pogledati po meni ovaj najbolji Burtonov film... "Krupna riba postaje takva jer ne dopušta da je nitko uhvati."

Meštar se vratio!

Po svemu sudeći, "Krupna riba" Burtonov je ultimativni film, što ipak ne znači i najbolji kojeg je ovaj ekscentrik i jedan od ponajboljih američkih redatelja mlađe generacije snimio. Topla, lirska, bajkovita drama o odnosu oca i sina sadrži sve odlike i preokupacije svoga redatelja, u njegovoj dosad najzrelijoj varijanti, pa se doima kao film kojeg je od početka želio snimiti, samo možda nije znao kako ili ga je čuvao za zreliju dob. Nakon katastrofalnog "Planeta majmuna", Burton se vratio na najbolji način, iako nije dostigao starije vrhunce kao što su "Beetlejuice", "Batman se vraća" ili "Edward Škaroruki".

crna ofca

baš mi je žao što ću ja biti ta koja pljucne na film, al ne mogu si pomoći., to nije burton kojeg ja volim, mrvu patetično i pekmezasto mi se sve nekako to razlijepilo, i pred kraj filma sam vec izgubila koncentraciju i gledala "kroz" platno. mislim, ima super momenata (blizanke, ulet one neke zene koja je totalni goge.bjondina lookalike, etc.), al--to mi ni dost?

Ocjena recenzije: 2.83 Tvoja ocjena: -

Tim Burton opet u elementu

Jedva sam čekao novi uradak legenfarnog Tima i moram reći da je ispunio sva očekivanja koja ima svaki njegov fan i potpuno s e iskupio za svoj predzadnji film i jedini promašaj u karijeri, "Planetu majmuna". Krupna riba je najbolji film koji sam gledao u posljednuje vrijeme i bilo mi je stvarno žao kad je došao kraj. Mogao bi unedogled gledati nevjerojatne priče glavnog lika kojeg je sjajno odglumio Ewan McGregor. Tim je opet pokazao kako se radi prava filmska bajka ali sa stvarnim emocijama. Ovaj film bih ubrojio u jedan od onih feelgood filmova jer se stvarno osjećate super kad ga gledate a taj vas osjećaj ne pušta niti slijedećeg dana. U filmu imamo niz nevjerojatnih prizora koji imaju onu posebnu burtonovsku otkačenost a najbolje je što iza svega stoji toplo ljudsko srce. U filmu se pojavljuju u sporednim ulogama legende nezavisnog filma Steve Buscemi i Danny DeVitto koji su također odlični. Preporučam svakome tko se želi dobro osjećati i vjerovati u bajku barem na jedan dan.

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

Velika riba

Novi Burtonov film idealan je za sve one koji se povremeno osjećaju sputani dosadom života,a vole bajkovite umjetničke uratke. "Velika riba" uspijeva potpuno ganuti i razveseliti burtonovskim sanjivo-ekscentričnim kadrovima na nenametljiv način. Iznimno topli film, čak i s obzirom na Burtonov dosadašnji opus, omogućava drugačije perspektive stvarnosti začinjajući radnju magičnim i komičnim situacijama. Naravno, samim time potiče emocionalne reakcije, koje se nakon takvog filma čine više stvarnima i sposobnima inspirirati na pomaknuti, spektakularniji pristup svakidašnjici. Svakako pogledati!